L’Orihuela afronta la primera ronda de la Copa del Rei este dijous a les 19 hores en Els Arcs amb un objectiu ambiciós: donar la sorpresa, avançar en la competició i acostar-se a un encreuament davant un rival de Lliga de Campions. El format a partit únic alimenta eixa confiança, perquè cada encert pesa més i l’empenyiment local pot equilibrar la diferència de categories.
L’equip arriba reforçat per la seua marxa en la Copa Federació, en la qual està invicte i ha aconseguit la final després de superar amb solvència a Intercity (1-6), Ceuta 6 de Juny (2-5), Huétor Tájar (3-0), Esportiva Minera (2-3 en penals) i Toledo (2-4). Eixa seqüència d’eliminatòries ha consolidat una idea: l’Orihuela se sent còmode en encreuaments directes i sap gestionar la pressió quan el marge d’error és mínim. A més, Els Arcs presentarà un gran ambient, amb les seues 4.200 localitats completes, un factor que sol inclinar detalls com la intensitat en les segones jugades o el ritme sense pilota.
Llevant amb rotacions
El Llevant es presenta amb la seua segona unitat després d’un dol molt exigent a Mallorca, on la pluja va elevar la càrrega física. Amb la vista també en el compromís del diumenge davant el Celta de Vigo en el Ciutat de València, en el qual busca la seua primera victòria com a local, el quadre granota dosificarà esforços i obrirà la porta a jugadors amb menys minuts.
Julián Calero té les baixes d’Iván Romero i Diego Pampín, a més d’Oriol Rey, afligit d’una gastroenteritis aguda. El tècnic reservarà als titulars que puga i mourà la porteria: Pablo Campos entrarà en l’onze. També podria debutar l’uruguaià Alan Matturro, després d’encadenar diverses lesions musculars des de la seua arribada a l’estiu. Altres futbolistes com a Morals, Espí, Losada, Olasa i Cabell, amb un paper secundari en LaLiga EA Sports, disposaran d’una oportunitat per a reivindicar-se en la Copa.
Els antecedents conviden a l’Orihuela a creure: ja va posar contra les cordes a Vila-real en 2020, Girona en 2023 i Getafe fa un any. Encara que hi ha tres categories de diferència —l’Orihuela milita en Segona Federació i el Llevant va ascendir a LaLiga EA Sports al juny—, el format del torneig reduïx distàncies si el conjunt local manté la solidesa defensiva i aprofita les seues transicions.
El partit està fixat per a les 19 hores en Els Arcs i el dirigirà Juan Martínez Munuera. Possibles alineacions: Orihuela CF, amb Iván Buigues; Nacho Vila, Algisi, Álex Salto, Marc Sirera; Booker, David Rodríguez, Gonzalo Miranda, Monterde, Javi Solsona; Rubén Solano. Llevant UD, amb Pablo Campos; Víctor García, Matturro, Cabell, Manu Sánchez; Pablo Martínez, Olasa, Losada; Brugué, Espí i Morals.



