Calero reclama no oblidar a les víctimes de la dana i exigix agilitzar les ajudes

Un any després de la dana patida a València, Julián Calero, entrenador del Llevant, va demanar no oblidar a les víctimes i va reclamar a les autoritats competents que acceleren l’arribada d’ajudes. En la prèvia del partit de Copa que l’equip disputa a Orihuela, el tècnic va advertir que passar pàgina sense atendre els afectats seria, en les seues paraules, ‘molt mesquí‘.

‘Continua sent ací al meu cap i crec que continuarà amb mi la resta de la meua vida. És inevitable i si ens oblidem, seríem molt mesquins, no ens podem oblidar del sofriment que es va produir i del sacrifici que han fet i les penalitats que encara estan passant’, va dir.

Un any després de la dana

Calero va recordar que va quedar aïllat en el seu domicili a la comarca de Chiva durant el temporal i que es va implicar en les tasques d’ajuda. En descriure aquells dies, va remarcar la resposta ciutadana i, al mateix temps, la lentitud en les primeres actuacions i en el flux de suports institucionals: ‘Tinc moltes coses presents perquè van ser moments molt durs. La solidaritat va ser digna d’elogi. La ràbia que va quedar per eixa reacció tan tardana i eixes situacions que van fer que la catàstrofe fora més gran, la tardança en les ajuda… i referent a les pèrdues materials a veure si qui s’ha de posar les piles li les posa perquè vagen arribant eixes ajudes’.

Sobre les seqüeles del desastre, va assenyalar que encara queden ‘moltes petjades, molt de dolor i moltes marques’. Va reconéixer que ‘portarà un temps acabar amb tot eixe malson’ i que ‘a nivell humà és impossible perquè ja les pèrdues són irreparables‘. En el pla material, va apuntar que la ciutat ‘va pas a pas recuperant-se’, encara que va insistir que ‘hi ha molts llocs on està tardant molt a arribar ajudes i solucions’.

L’entrenador va subratllar que el vestuari va tractar d’acompanyar a l’afició durant el procés. ‘Intentem no oblidar-los i donar-los tot el suport possible perquè crec que és el menys que podem fer en estos casos al cap d’un any’, va afirmar.

També va admetre l’impacte en el rendiment de l’equip després del temporal: el ‘xoc esportiu’ els va durar ‘un mes i escaig’, però el pensament constant en els afectats els va fer ‘forts per a barallar per coses’ i per a intentar retornar una mica de felicitat als qui havien patit tant.

Últimes notícies

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.