L’Orquestra de la Comunitat i artistes del Centre de Perfeccionament inicien la gira ‘Les Arts amb tu’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els artistes del Centre de Perfeccionament del Palau de Les Arts Reina Sofia i els professors de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana emprenen el dissabte, 22 de juny, una nova edició de la gira ‘Les Arts amb tu’, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Durant els mesos de juny, juliol i setembre els dos actius artístics de Les Arts protagonitzaran un total de 16 actuacions a les tres províncies de la Comunitat Valenciana, entre les quals s’inclouen les capitals culturals del 2024, Bicorb i Monòver.

Juntament amb les representacions del camió de Les Arts Volant, que també comencen este mateix cap de setmana, el principal propòsit de la gira ‘Les Arts amb tu’ és acostar la lírica i la música simfònica a tota la ciutadania amb els mateixos estàndards artístics que qualsevol espectacle que es present a l’edifici de Santiago Calatrava.

Així, les diferents propostes inclouen recitals d’òpera i sarsuela, a càrrec dels joves artistes de l’Opera Studio de Les Arts, concerts de càmera de les diferents seccions de l’OCV, metalls, fustes i entenimentades, així com sengles concerts simfònics baix la direcció de James Gaffigan en el mes de setembre.

Els cantants i pianistes del Centre de Perfeccionament seran els encarregats d’inaugurar la intensa tournée, el dissabte 22 de juny a la localitat valenciana de Sueca, a la qual s’incorporaran els músics de l’OCV un dia després, el diumenge 23 amb la seua visita al municipi castellonenc de Benlloc.

Les parades inclouen també Bicorb (23 de juny), Callosa d’En Sarrià (28 de juny i 5 de juliol), Alzira i Puçol (29 de juny), Bunyol i Monòver (4 de juliol), Villar del Arzobispo i Bicorb (6 de juliol), Museros (7 de juliol), Cocentaina (11 de juliol) i Xàtiva (12 de juliol).

Després de l’aturada estival, el director musical de Les Arts, James Gaffigan, visitarà amb l’OCV el Teatre de la Unió Musical de Llíria (13 de setembre) i l’Auditori Municipal de Cullera (14 de setembre).

LES ARTS ÉS INCLUSIÓ

Així mateix, ‘Les Arts és inclusió’ continua de manera paral·lela amb la seua aposta per la música com a element integrador per a usuaris de centres penitenciaris i de residències per a la tercera edat de la Comunitat Valenciana.

Les diferents seccions de l’OCV, així com els joves talents del Centre de Perfeccionament, compaginen la seua activitat durant la programació de la Temporada 23-24, la gira de ‘Les Arts amb tu’, o el camió de ‘Les Arts Volant’, amb la seua participació en este projecte que celebra el seu tercer any de funcionament.

Les seccions de metalls i cordes de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, amb actuacions en els centres penitenciaris d’Albocàsser, Picassent i Villena, i els intèrprets de l’Opera Studio de Les Arts, amb visites als centres per a majors d’Almussafes i Vila-real, completen l’agenda d’iniciatives de proximitat i obertura, amb la qual el centre d’arts valencià treballa per a acostar i potenciar el valor social de la música clàssica i la lírica.

Últimes notícies

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.