L’Orquestra de la Comunitat i artistes del Centre de Perfeccionament inicien la gira ‘Les Arts amb tu’

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Orquestra de la Comunitat Valenciana i els artistes del Centre de Perfeccionament inicien la gira 'Les Arts amb tu' amb 16 actuacions per a acostar la lírica i la música simfònica a les tres províncies valencianes. Actuacions inclouen òpera, sarsuela i concerts simfònics entre juny i setembre.

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els artistes del Centre de Perfeccionament del Palau de Les Arts Reina Sofia i els professors de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana emprenen el dissabte, 22 de juny, una nova edició de la gira ‘Les Arts amb tu’, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Durant els mesos de juny, juliol i setembre els dos actius artístics de Les Arts protagonitzaran un total de 16 actuacions a les tres províncies de la Comunitat Valenciana, entre les quals s’inclouen les capitals culturals del 2024, Bicorb i Monòver.

Juntament amb les representacions del camió de Les Arts Volant, que també comencen este mateix cap de setmana, el principal propòsit de la gira ‘Les Arts amb tu’ és acostar la lírica i la música simfònica a tota la ciutadania amb els mateixos estàndards artístics que qualsevol espectacle que es present a l’edifici de Santiago Calatrava.

Així, les diferents propostes inclouen recitals d’òpera i sarsuela, a càrrec dels joves artistes de l’Opera Studio de Les Arts, concerts de càmera de les diferents seccions de l’OCV, metalls, fustes i entenimentades, així com sengles concerts simfònics baix la direcció de James Gaffigan en el mes de setembre.

Els cantants i pianistes del Centre de Perfeccionament seran els encarregats d’inaugurar la intensa tournée, el dissabte 22 de juny a la localitat valenciana de Sueca, a la qual s’incorporaran els músics de l’OCV un dia després, el diumenge 23 amb la seua visita al municipi castellonenc de Benlloc.

Les parades inclouen també Bicorb (23 de juny), Callosa d’En Sarrià (28 de juny i 5 de juliol), Alzira i Puçol (29 de juny), Bunyol i Monòver (4 de juliol), Villar del Arzobispo i Bicorb (6 de juliol), Museros (7 de juliol), Cocentaina (11 de juliol) i Xàtiva (12 de juliol).

Després de l’aturada estival, el director musical de Les Arts, James Gaffigan, visitarà amb l’OCV el Teatre de la Unió Musical de Llíria (13 de setembre) i l’Auditori Municipal de Cullera (14 de setembre).

LES ARTS ÉS INCLUSIÓ

Així mateix, ‘Les Arts és inclusió’ continua de manera paral·lela amb la seua aposta per la música com a element integrador per a usuaris de centres penitenciaris i de residències per a la tercera edat de la Comunitat Valenciana.

Les diferents seccions de l’OCV, així com els joves talents del Centre de Perfeccionament, compaginen la seua activitat durant la programació de la Temporada 23-24, la gira de ‘Les Arts amb tu’, o el camió de ‘Les Arts Volant’, amb la seua participació en este projecte que celebra el seu tercer any de funcionament.

Les seccions de metalls i cordes de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, amb actuacions en els centres penitenciaris d’Albocàsser, Picassent i Villena, i els intèrprets de l’Opera Studio de Les Arts, amb visites als centres per a majors d’Almussafes i Vila-real, completen l’agenda d’iniciatives de proximitat i obertura, amb la qual el centre d’arts valencià treballa per a acostar i potenciar el valor social de la música clàssica i la lírica.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.