L’Orquestra de la Comunitat i artistes del Centre de Perfeccionament inicien la gira ‘Les Arts amb tu’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els artistes del Centre de Perfeccionament del Palau de Les Arts Reina Sofia i els professors de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana emprenen el dissabte, 22 de juny, una nova edició de la gira ‘Les Arts amb tu’, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Durant els mesos de juny, juliol i setembre els dos actius artístics de Les Arts protagonitzaran un total de 16 actuacions a les tres províncies de la Comunitat Valenciana, entre les quals s’inclouen les capitals culturals del 2024, Bicorb i Monòver.

Juntament amb les representacions del camió de Les Arts Volant, que també comencen este mateix cap de setmana, el principal propòsit de la gira ‘Les Arts amb tu’ és acostar la lírica i la música simfònica a tota la ciutadania amb els mateixos estàndards artístics que qualsevol espectacle que es present a l’edifici de Santiago Calatrava.

Així, les diferents propostes inclouen recitals d’òpera i sarsuela, a càrrec dels joves artistes de l’Opera Studio de Les Arts, concerts de càmera de les diferents seccions de l’OCV, metalls, fustes i entenimentades, així com sengles concerts simfònics baix la direcció de James Gaffigan en el mes de setembre.

Els cantants i pianistes del Centre de Perfeccionament seran els encarregats d’inaugurar la intensa tournée, el dissabte 22 de juny a la localitat valenciana de Sueca, a la qual s’incorporaran els músics de l’OCV un dia després, el diumenge 23 amb la seua visita al municipi castellonenc de Benlloc.

Les parades inclouen també Bicorb (23 de juny), Callosa d’En Sarrià (28 de juny i 5 de juliol), Alzira i Puçol (29 de juny), Bunyol i Monòver (4 de juliol), Villar del Arzobispo i Bicorb (6 de juliol), Museros (7 de juliol), Cocentaina (11 de juliol) i Xàtiva (12 de juliol).

Després de l’aturada estival, el director musical de Les Arts, James Gaffigan, visitarà amb l’OCV el Teatre de la Unió Musical de Llíria (13 de setembre) i l’Auditori Municipal de Cullera (14 de setembre).

LES ARTS ÉS INCLUSIÓ

Així mateix, ‘Les Arts és inclusió’ continua de manera paral·lela amb la seua aposta per la música com a element integrador per a usuaris de centres penitenciaris i de residències per a la tercera edat de la Comunitat Valenciana.

Les diferents seccions de l’OCV, així com els joves talents del Centre de Perfeccionament, compaginen la seua activitat durant la programació de la Temporada 23-24, la gira de ‘Les Arts amb tu’, o el camió de ‘Les Arts Volant’, amb la seua participació en este projecte que celebra el seu tercer any de funcionament.

Les seccions de metalls i cordes de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, amb actuacions en els centres penitenciaris d’Albocàsser, Picassent i Villena, i els intèrprets de l’Opera Studio de Les Arts, amb visites als centres per a majors d’Almussafes i Vila-real, completen l’agenda d’iniciatives de proximitat i obertura, amb la qual el centre d’arts valencià treballa per a acostar i potenciar el valor social de la música clàssica i la lírica.

Últimes notícies

Intervinguts més de 3.000 productes falsificats al port d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha intervingut més de 3.000 productes falsificats, valorats en 120.000 euros, en un operatiu contra el top manta al port. L’actuació, coordinada amb la Policia Portuària, ha acabat amb diligències penals contra tres persones per delicte contra la propietat industrial.

L’alerta d’Europol sobre robatoris a museus va arribar al MUVI un dia després del saqueig del Tresor de Villena

L’informe d’Europol sobre l’augment de robatoris violents a museus europeus va entrar al correu del Museu de Villena un dia després del robatori del Tresor de Villena, segons el registre de correus i la Conselleria de Cultura.

Mor un home en un accident de trànsit a l’AP-7 a Polinyà del Xúquer

Un home ha mort i dos persones han resultat ferides este matí en un accident de trànsit a l’AP-7, al terme de Polinyà del Xúquer, segons el CICU.

Un home mor apunyalat per una dona en una terrassa de València després d’una baralla

Un home de 45 anys ha mort esta matinada després de ser apunyalat per una dona de 35 anys en la terrassa d’un bar del barri de l’Olivereta, a València. La sospitosa, de nacionalitat espanyola, ha sigut detinguda acusada d’homicidi.

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.