6.8 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

L’Orquestra de la Comunitat i artistes del Centre de Perfeccionament inicien la gira ‘Les Arts amb tu’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els artistes del Centre de Perfeccionament del Palau de Les Arts Reina Sofia i els professors de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana emprenen el dissabte, 22 de juny, una nova edició de la gira ‘Les Arts amb tu’, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Durant els mesos de juny, juliol i setembre els dos actius artístics de Les Arts protagonitzaran un total de 16 actuacions a les tres províncies de la Comunitat Valenciana, entre les quals s’inclouen les capitals culturals del 2024, Bicorb i Monòver.

Juntament amb les representacions del camió de Les Arts Volant, que també comencen este mateix cap de setmana, el principal propòsit de la gira ‘Les Arts amb tu’ és acostar la lírica i la música simfònica a tota la ciutadania amb els mateixos estàndards artístics que qualsevol espectacle que es present a l’edifici de Santiago Calatrava.

Així, les diferents propostes inclouen recitals d’òpera i sarsuela, a càrrec dels joves artistes de l’Opera Studio de Les Arts, concerts de càmera de les diferents seccions de l’OCV, metalls, fustes i entenimentades, així com sengles concerts simfònics baix la direcció de James Gaffigan en el mes de setembre.

Els cantants i pianistes del Centre de Perfeccionament seran els encarregats d’inaugurar la intensa tournée, el dissabte 22 de juny a la localitat valenciana de Sueca, a la qual s’incorporaran els músics de l’OCV un dia després, el diumenge 23 amb la seua visita al municipi castellonenc de Benlloc.

Les parades inclouen també Bicorb (23 de juny), Callosa d’En Sarrià (28 de juny i 5 de juliol), Alzira i Puçol (29 de juny), Bunyol i Monòver (4 de juliol), Villar del Arzobispo i Bicorb (6 de juliol), Museros (7 de juliol), Cocentaina (11 de juliol) i Xàtiva (12 de juliol).

Després de l’aturada estival, el director musical de Les Arts, James Gaffigan, visitarà amb l’OCV el Teatre de la Unió Musical de Llíria (13 de setembre) i l’Auditori Municipal de Cullera (14 de setembre).

LES ARTS ÉS INCLUSIÓ

Així mateix, ‘Les Arts és inclusió’ continua de manera paral·lela amb la seua aposta per la música com a element integrador per a usuaris de centres penitenciaris i de residències per a la tercera edat de la Comunitat Valenciana.

Les diferents seccions de l’OCV, així com els joves talents del Centre de Perfeccionament, compaginen la seua activitat durant la programació de la Temporada 23-24, la gira de ‘Les Arts amb tu’, o el camió de ‘Les Arts Volant’, amb la seua participació en este projecte que celebra el seu tercer any de funcionament.

Les seccions de metalls i cordes de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, amb actuacions en els centres penitenciaris d’Albocàsser, Picassent i Villena, i els intèrprets de l’Opera Studio de Les Arts, amb visites als centres per a majors d’Almussafes i Vila-real, completen l’agenda d’iniciatives de proximitat i obertura, amb la qual el centre d’arts valencià treballa per a acostar i potenciar el valor social de la música clàssica i la lírica.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.