L’Orquestra de la Comunitat i artistes del Centre de Perfeccionament inicien la gira ‘Les Arts amb tu’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els artistes del Centre de Perfeccionament del Palau de Les Arts Reina Sofia i els professors de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana emprenen el dissabte, 22 de juny, una nova edició de la gira ‘Les Arts amb tu’, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Durant els mesos de juny, juliol i setembre els dos actius artístics de Les Arts protagonitzaran un total de 16 actuacions a les tres províncies de la Comunitat Valenciana, entre les quals s’inclouen les capitals culturals del 2024, Bicorb i Monòver.

Juntament amb les representacions del camió de Les Arts Volant, que també comencen este mateix cap de setmana, el principal propòsit de la gira ‘Les Arts amb tu’ és acostar la lírica i la música simfònica a tota la ciutadania amb els mateixos estàndards artístics que qualsevol espectacle que es present a l’edifici de Santiago Calatrava.

Així, les diferents propostes inclouen recitals d’òpera i sarsuela, a càrrec dels joves artistes de l’Opera Studio de Les Arts, concerts de càmera de les diferents seccions de l’OCV, metalls, fustes i entenimentades, així com sengles concerts simfònics baix la direcció de James Gaffigan en el mes de setembre.

Els cantants i pianistes del Centre de Perfeccionament seran els encarregats d’inaugurar la intensa tournée, el dissabte 22 de juny a la localitat valenciana de Sueca, a la qual s’incorporaran els músics de l’OCV un dia després, el diumenge 23 amb la seua visita al municipi castellonenc de Benlloc.

Les parades inclouen també Bicorb (23 de juny), Callosa d’En Sarrià (28 de juny i 5 de juliol), Alzira i Puçol (29 de juny), Bunyol i Monòver (4 de juliol), Villar del Arzobispo i Bicorb (6 de juliol), Museros (7 de juliol), Cocentaina (11 de juliol) i Xàtiva (12 de juliol).

Després de l’aturada estival, el director musical de Les Arts, James Gaffigan, visitarà amb l’OCV el Teatre de la Unió Musical de Llíria (13 de setembre) i l’Auditori Municipal de Cullera (14 de setembre).

LES ARTS ÉS INCLUSIÓ

Així mateix, ‘Les Arts és inclusió’ continua de manera paral·lela amb la seua aposta per la música com a element integrador per a usuaris de centres penitenciaris i de residències per a la tercera edat de la Comunitat Valenciana.

Les diferents seccions de l’OCV, així com els joves talents del Centre de Perfeccionament, compaginen la seua activitat durant la programació de la Temporada 23-24, la gira de ‘Les Arts amb tu’, o el camió de ‘Les Arts Volant’, amb la seua participació en este projecte que celebra el seu tercer any de funcionament.

Les seccions de metalls i cordes de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, amb actuacions en els centres penitenciaris d’Albocàsser, Picassent i Villena, i els intèrprets de l’Opera Studio de Les Arts, amb visites als centres per a majors d’Almussafes i Vila-real, completen l’agenda d’iniciatives de proximitat i obertura, amb la qual el centre d’arts valencià treballa per a acostar i potenciar el valor social de la música clàssica i la lírica.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.