L’OV i Liebreich tanquen temporada amb dos ‘sold out’ per als ‘Carmina Burana’ i el ‘Concert d’Aranjuez’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Orquestra de València i el seu director titular, Alexander Liebreich, tanquen la temporada 2023/2024 amb dos programes seguits, en abonament el divendres i extraordinari el dissabte, tots dos a la Sala Iturbi del Palau de la Música de València i les 19.30 hores, i penjaran en tots dos concerts el cartell de ‘sold out’.

Així, tant els «cèlebres» ‘Carmina Burana’ de Carl Orff com el ‘Concert d’Aranjuez’ del mestre Joaquín Rodrigo han despertat una «gran expectació» des de l’inici del curs, ha destacat el Palau de la Música en un comunicat.

El director del Palau, Vicente Llimerá, ha valorat que la temporada «conclou de la mateixa manera que va començar, amb l’Orquestra de València i el mestre Liebreich omplint la Sala Iturbi, i demostrant al llarg de tot el curs la fidelitat del nostre públic amb la seua orquestra i amb la nostra programació».

Així, ha posat l’accent que «no és gens fàcil penjar el cartell de ‘no hi ha bitllets’ dos dies seguits, en un mes com el de juny i en una sala de l’alta capacitat de la Sala Iturbi, de manera que no podem estar més satisfets».

El divendres i el dissabte, el públic podrà gaudir de l’obertura ‘La capricciosa corretta’ de Vicente Martín i Soler, per a després escoltar el ‘Concert d’Aranjuez’ de Joaquín Rodrigo, que serà interpretat per la guitarrista Ana Vidovic. La partitura, «profundament melòdica i tan cèlebre universalment» pel seu Adagi, se situa com l’obra «més reproduïda de la història» de la música occidental.

Conclourà el programa amb els ‘Carmina Burana’ de Carl Orff, en els quals intervindran també la soprano Sara Blanch, el tenor Joaquín Asiáin, el baríton André Baleiro, l’Escolanía de La nostra Senyora dels Desemparats i l’Orfeó Pamplonés.

Es tracta d’una cantata escènica del 1937 que reunix cançons en llatí, alemany i francès antic i en les quals la declamació dels textos té un paper «molt important». L’exaltació de la primavera, la naturalesa i l’alegria de viure conviuen amb els plaers mundans, amb el que introdueixen a l’oïdor en una mena d'»encantament ritual».

En el concert extraordinari del dissabte, hi haurà un únic canvi, atès que s’interpretarà el cèlebre ‘Bolero’ de Ravel en lloc de l’obra de Martín i Soler. En la partitura, el compositor francés realitza un «magistral repàs» dels diferents instruments de l’orquestra i la seua sonoritat per a culminar en un «espectacular» gran crescendo que «sempre suscita fascinació». Des de la seua estrena el 1928, s’ha convertit en «una de les obres més cèlebres i difoses del món».

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.