L’OV i Liebreich tanquen temporada amb dos ‘sold out’ per als ‘Carmina Burana’ i el ‘Concert d’Aranjuez’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Orquestra de València i el seu director titular, Alexander Liebreich, tanquen la temporada 2023/2024 amb dos programes seguits, en abonament el divendres i extraordinari el dissabte, tots dos a la Sala Iturbi del Palau de la Música de València i les 19.30 hores, i penjaran en tots dos concerts el cartell de ‘sold out’.

Així, tant els “cèlebres” ‘Carmina Burana’ de Carl Orff com el ‘Concert d’Aranjuez’ del mestre Joaquín Rodrigo han despertat una “gran expectació” des de l’inici del curs, ha destacat el Palau de la Música en un comunicat.

El director del Palau, Vicente Llimerá, ha valorat que la temporada “conclou de la mateixa manera que va començar, amb l’Orquestra de València i el mestre Liebreich omplint la Sala Iturbi, i demostrant al llarg de tot el curs la fidelitat del nostre públic amb la seua orquestra i amb la nostra programació”.

Així, ha posat l’accent que “no és gens fàcil penjar el cartell de ‘no hi ha bitllets’ dos dies seguits, en un mes com el de juny i en una sala de l’alta capacitat de la Sala Iturbi, de manera que no podem estar més satisfets”.

El divendres i el dissabte, el públic podrà gaudir de l’obertura ‘La capricciosa corretta’ de Vicente Martín i Soler, per a després escoltar el ‘Concert d’Aranjuez’ de Joaquín Rodrigo, que serà interpretat per la guitarrista Ana Vidovic. La partitura, “profundament melòdica i tan cèlebre universalment” pel seu Adagi, se situa com l’obra “més reproduïda de la història” de la música occidental.

Conclourà el programa amb els ‘Carmina Burana’ de Carl Orff, en els quals intervindran també la soprano Sara Blanch, el tenor Joaquín Asiáin, el baríton André Baleiro, l’Escolanía de La nostra Senyora dels Desemparats i l’Orfeó Pamplonés.

Es tracta d’una cantata escènica del 1937 que reunix cançons en llatí, alemany i francès antic i en les quals la declamació dels textos té un paper “molt important”. L’exaltació de la primavera, la naturalesa i l’alegria de viure conviuen amb els plaers mundans, amb el que introdueixen a l’oïdor en una mena d'”encantament ritual”.

En el concert extraordinari del dissabte, hi haurà un únic canvi, atès que s’interpretarà el cèlebre ‘Bolero’ de Ravel en lloc de l’obra de Martín i Soler. En la partitura, el compositor francés realitza un “magistral repàs” dels diferents instruments de l’orquestra i la seua sonoritat per a culminar en un “espectacular” gran crescendo que “sempre suscita fascinació”. Des de la seua estrena el 1928, s’ha convertit en “una de les obres més cèlebres i difoses del món”.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.