8.6 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

L’OV i Liebreich tanquen temporada amb dos ‘sold out’ per als ‘Carmina Burana’ i el ‘Concert d’Aranjuez’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Orquestra de València i el seu director titular, Alexander Liebreich, tanquen la temporada 2023/2024 amb dos programes seguits, en abonament el divendres i extraordinari el dissabte, tots dos a la Sala Iturbi del Palau de la Música de València i les 19.30 hores, i penjaran en tots dos concerts el cartell de ‘sold out’.

Així, tant els “cèlebres” ‘Carmina Burana’ de Carl Orff com el ‘Concert d’Aranjuez’ del mestre Joaquín Rodrigo han despertat una “gran expectació” des de l’inici del curs, ha destacat el Palau de la Música en un comunicat.

El director del Palau, Vicente Llimerá, ha valorat que la temporada “conclou de la mateixa manera que va començar, amb l’Orquestra de València i el mestre Liebreich omplint la Sala Iturbi, i demostrant al llarg de tot el curs la fidelitat del nostre públic amb la seua orquestra i amb la nostra programació”.

Així, ha posat l’accent que “no és gens fàcil penjar el cartell de ‘no hi ha bitllets’ dos dies seguits, en un mes com el de juny i en una sala de l’alta capacitat de la Sala Iturbi, de manera que no podem estar més satisfets”.

El divendres i el dissabte, el públic podrà gaudir de l’obertura ‘La capricciosa corretta’ de Vicente Martín i Soler, per a després escoltar el ‘Concert d’Aranjuez’ de Joaquín Rodrigo, que serà interpretat per la guitarrista Ana Vidovic. La partitura, “profundament melòdica i tan cèlebre universalment” pel seu Adagi, se situa com l’obra “més reproduïda de la història” de la música occidental.

Conclourà el programa amb els ‘Carmina Burana’ de Carl Orff, en els quals intervindran també la soprano Sara Blanch, el tenor Joaquín Asiáin, el baríton André Baleiro, l’Escolanía de La nostra Senyora dels Desemparats i l’Orfeó Pamplonés.

Es tracta d’una cantata escènica del 1937 que reunix cançons en llatí, alemany i francès antic i en les quals la declamació dels textos té un paper “molt important”. L’exaltació de la primavera, la naturalesa i l’alegria de viure conviuen amb els plaers mundans, amb el que introdueixen a l’oïdor en una mena d'”encantament ritual”.

En el concert extraordinari del dissabte, hi haurà un únic canvi, atès que s’interpretarà el cèlebre ‘Bolero’ de Ravel en lloc de l’obra de Martín i Soler. En la partitura, el compositor francés realitza un “magistral repàs” dels diferents instruments de l’orquestra i la seua sonoritat per a culminar en un “espectacular” gran crescendo que “sempre suscita fascinació”. Des de la seua estrena el 1928, s’ha convertit en “una de les obres més cèlebres i difoses del món”.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.