10.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

L’OV i Liebreich tanquen temporada amb dos ‘sold out’ per als ‘Carmina Burana’ i el ‘Concert d’Aranjuez’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Orquestra de València i el seu director titular, Alexander Liebreich, tanquen la temporada 2023/2024 amb dos programes seguits, en abonament el divendres i extraordinari el dissabte, tots dos a la Sala Iturbi del Palau de la Música de València i les 19.30 hores, i penjaran en tots dos concerts el cartell de ‘sold out’.

Així, tant els “cèlebres” ‘Carmina Burana’ de Carl Orff com el ‘Concert d’Aranjuez’ del mestre Joaquín Rodrigo han despertat una “gran expectació” des de l’inici del curs, ha destacat el Palau de la Música en un comunicat.

El director del Palau, Vicente Llimerá, ha valorat que la temporada “conclou de la mateixa manera que va començar, amb l’Orquestra de València i el mestre Liebreich omplint la Sala Iturbi, i demostrant al llarg de tot el curs la fidelitat del nostre públic amb la seua orquestra i amb la nostra programació”.

Així, ha posat l’accent que “no és gens fàcil penjar el cartell de ‘no hi ha bitllets’ dos dies seguits, en un mes com el de juny i en una sala de l’alta capacitat de la Sala Iturbi, de manera que no podem estar més satisfets”.

El divendres i el dissabte, el públic podrà gaudir de l’obertura ‘La capricciosa corretta’ de Vicente Martín i Soler, per a després escoltar el ‘Concert d’Aranjuez’ de Joaquín Rodrigo, que serà interpretat per la guitarrista Ana Vidovic. La partitura, “profundament melòdica i tan cèlebre universalment” pel seu Adagi, se situa com l’obra “més reproduïda de la història” de la música occidental.

Conclourà el programa amb els ‘Carmina Burana’ de Carl Orff, en els quals intervindran també la soprano Sara Blanch, el tenor Joaquín Asiáin, el baríton André Baleiro, l’Escolanía de La nostra Senyora dels Desemparats i l’Orfeó Pamplonés.

Es tracta d’una cantata escènica del 1937 que reunix cançons en llatí, alemany i francès antic i en les quals la declamació dels textos té un paper “molt important”. L’exaltació de la primavera, la naturalesa i l’alegria de viure conviuen amb els plaers mundans, amb el que introdueixen a l’oïdor en una mena d'”encantament ritual”.

En el concert extraordinari del dissabte, hi haurà un únic canvi, atès que s’interpretarà el cèlebre ‘Bolero’ de Ravel en lloc de l’obra de Martín i Soler. En la partitura, el compositor francés realitza un “magistral repàs” dels diferents instruments de l’orquestra i la seua sonoritat per a culminar en un “espectacular” gran crescendo que “sempre suscita fascinació”. Des de la seua estrena el 1928, s’ha convertit en “una de les obres més cèlebres i difoses del món”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.