‘Marató Verdi’, fusió cultural i gastronòmica en la Comunitat

A partir del 25 de març fins el 10 d’abril la ‘Marató Verdi’ oferirà 37 activitats culturals i un circuit gastronòmic al voltant de l’òpera ‘Macbeth’, de Giuseppe Verdi. Al llarg de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, l’esdeveniment oferirà un complet calendari de concerts, recitals, òpera, col·loquis i cinema, tallers al voltant del compositor de Busseto. Els concerts, els recitals, les xarrades i els col·loquis són de lliure accés fins a completar-se l’aforament de les sales.

Dins d’aquesta ‘marató cultural’ destaca l’experiència gastronòmica en la qual participen 35 restaurants de la Comunitat com Ricard Camarena Restaurant, Riff, Karak o Casa Manolo. En aquest circuit podran degustar-se els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre els Alps i l’Albufera, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Giuseppe Verdi i ‘Macbeth’ són els eixos que vertebren una agenda amb la música com a principal protagonista, l’oferta de la qual inclourà paràfrasis pianístiques, recitals amb fragments d’òpera i cançons, peces per a agrupacions de cambra i música simfònica, paral·lela a les representacions de l’òpera a la Sala Principal.

La translació de l’obra al cinema, amb la projecció del film de Roman Polanski, es complementa amb tallers que aprofundiran en aspectes com el treball escènic de Benedict Andrews en la producció que ofereix en Els Arts, així com aspectes com el seu vestuari, a més de ‘workshops’ dedicats a Shakespeare. Per part seua, les diferents conferències i col·loquis, a més de la mateixa partitura de Verdi, abastaran camps com la gastronomia, la influència del compositor en disciplines com la dansa, així com la figura de la dona en la seua obra.

La ‘Marató Verdi’ s’emmarca dins de les accions que Turisme Comunitat Valenciana i Els Arts desenvolupen dins del seu acord de col·laboració per a posar en valor i potenciar la presència de l’activitat cultural com a emblema turístic de la Comunitat Valenciana.

Òpera en ‘streaming’

Aquesta iniciativa, que en anteriors edicions ha girat al voltant de compositors com Mozart o Rossini, creix en 2022 en la seua vocació territorial amb la retransmissió gratuïta en ‘streaming’ de ‘Macbeth’ el 10 d’abril per als municipis i societats musicals de la Comunitat Valenciana que ho sol·liciten.

Michele Mariotti, una de les grans batutes italianes, assumeix la direcció musical d’aquesta òpera en Els Arts, que es representa en un aclamat muntatge de Benedict Andrews pel seu impactant retrat de l’ambició de Lord i Lady Macbeth, que interpretaran el baríton Lucca Salsi i la soprano Anna Pirozzi.

‘Menús Verdi’, Circuit gastronòmic

L’experiència gastronòmica de la ‘Marató Verdi’ compta amb la participació de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) per a desenvolupar un circuit amb 35 punts de restauració a Alacant, Castelló i València en el qual es podran degustar els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre «Els Alps i L’Albufera’, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Per part seua, a la província de Castelló es podran degustar els ‘Menús Verdi’ a casa Banys L’Avellà; Casa Roque; Mediterrani; Oncle Pepe; Roig Picota Vinoteca; Talaia, Mandarina Club; La Gruta; Cardenal Ram; Taverna del Port; Vinatea; La Perdi; El Faixero i Gastroadictos.

La província de València oferirà 18 punts de restauració: Tapería Pulpería Lligam; El Poblet; Alenar Celler Mediterrani; Ànima del Temple; Palace Fesol; Riff; A contra corrent; Atmosphère; Karak, Ricard Camarena Restaurant; La Pentola; Apicius; Bar Marvi; Al teu Gust; Hispània Corts Valencianes; Masia Les Estreles; Camí Vell i Casa Manolo.

Alacant participa en aquesta iniciativa amb Gastrobar Jorge; Moon i Riesma.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.