‘Marató Verdi’, fusió cultural i gastronòmica en la Comunitat

A partir del 25 de març fins el 10 d’abril la ‘Marató Verdi’ oferirà 37 activitats culturals i un circuit gastronòmic al voltant de l’òpera ‘Macbeth’, de Giuseppe Verdi. Al llarg de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, l’esdeveniment oferirà un complet calendari de concerts, recitals, òpera, col·loquis i cinema, tallers al voltant del compositor de Busseto. Els concerts, els recitals, les xarrades i els col·loquis són de lliure accés fins a completar-se l’aforament de les sales.

Dins d’aquesta ‘marató cultural’ destaca l’experiència gastronòmica en la qual participen 35 restaurants de la Comunitat com Ricard Camarena Restaurant, Riff, Karak o Casa Manolo. En aquest circuit podran degustar-se els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre els Alps i l’Albufera, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Giuseppe Verdi i ‘Macbeth’ són els eixos que vertebren una agenda amb la música com a principal protagonista, l’oferta de la qual inclourà paràfrasis pianístiques, recitals amb fragments d’òpera i cançons, peces per a agrupacions de cambra i música simfònica, paral·lela a les representacions de l’òpera a la Sala Principal.

La translació de l’obra al cinema, amb la projecció del film de Roman Polanski, es complementa amb tallers que aprofundiran en aspectes com el treball escènic de Benedict Andrews en la producció que ofereix en Els Arts, així com aspectes com el seu vestuari, a més de ‘workshops’ dedicats a Shakespeare. Per part seua, les diferents conferències i col·loquis, a més de la mateixa partitura de Verdi, abastaran camps com la gastronomia, la influència del compositor en disciplines com la dansa, així com la figura de la dona en la seua obra.

La ‘Marató Verdi’ s’emmarca dins de les accions que Turisme Comunitat Valenciana i Els Arts desenvolupen dins del seu acord de col·laboració per a posar en valor i potenciar la presència de l’activitat cultural com a emblema turístic de la Comunitat Valenciana.

Òpera en ‘streaming’

Aquesta iniciativa, que en anteriors edicions ha girat al voltant de compositors com Mozart o Rossini, creix en 2022 en la seua vocació territorial amb la retransmissió gratuïta en ‘streaming’ de ‘Macbeth’ el 10 d’abril per als municipis i societats musicals de la Comunitat Valenciana que ho sol·liciten.

Michele Mariotti, una de les grans batutes italianes, assumeix la direcció musical d’aquesta òpera en Els Arts, que es representa en un aclamat muntatge de Benedict Andrews pel seu impactant retrat de l’ambició de Lord i Lady Macbeth, que interpretaran el baríton Lucca Salsi i la soprano Anna Pirozzi.

‘Menús Verdi’, Circuit gastronòmic

L’experiència gastronòmica de la ‘Marató Verdi’ compta amb la participació de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) per a desenvolupar un circuit amb 35 punts de restauració a Alacant, Castelló i València en el qual es podran degustar els ‘Menús Verdi’, creats i inspirats a través dels paral·lelismes culinaris entre «Els Alps i L’Albufera’, les seues essències i denominacions d’origen comuns.

Per part seua, a la província de Castelló es podran degustar els ‘Menús Verdi’ a casa Banys L’Avellà; Casa Roque; Mediterrani; Oncle Pepe; Roig Picota Vinoteca; Talaia, Mandarina Club; La Gruta; Cardenal Ram; Taverna del Port; Vinatea; La Perdi; El Faixero i Gastroadictos.

La província de València oferirà 18 punts de restauració: Tapería Pulpería Lligam; El Poblet; Alenar Celler Mediterrani; Ànima del Temple; Palace Fesol; Riff; A contra corrent; Atmosphère; Karak, Ricard Camarena Restaurant; La Pentola; Apicius; Bar Marvi; Al teu Gust; Hispània Corts Valencianes; Masia Les Estreles; Camí Vell i Casa Manolo.

Alacant participa en aquesta iniciativa amb Gastrobar Jorge; Moon i Riesma.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.