17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Margallo alerta de la necessitat de reformes estructurals a Espanya davant els aranzels

València – José Manuel García-Margallo, qui va ocupar el càrrec de ministre d’Assumptes Exteriors, ha expressat la seva opinió que, “per a elaborar un decret antiaranzels, cal conèixer prèviament quins seran els aranzels a aplicar”, i ha apuntat que “la prudent era esperar” a tenir més informació.

En particular, Margallo va fer aquestes declaracions als mitjans abans d’assistir, juntament amb l’exministra Trinidad Jiménez, a un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on es va discutir sobre la geopolítica mundial i la situació actual d’Espanya.

Respecte a l’aprovació del decret llei al Congrés per pal·liar les conseqüències dels aranzels anunciats pel govern nord-americà de Donald Trump, Margallo va qualificar la postura del president dels Estats Units com la d”un promotor immobiliari del Bronx que inicia sempre amb posicions extremes, demanant el màxim preu, per a posteriorment rebaixar durant les negociacions”. Ha destacat que Trump ha suspès els aranzels durant un període de 90 dies, cosa que, al seu parer, justifica la necessitat d’esperar a veure com s’evolucionen els fets abans d’implementar mesures.

A més, l’exministre va lamentar que el Govern no hagi aprofitat aquesta situació com una oportunitat per introduir reformes necessàries. “Sense importar els aranzels, ens trobem en un nou panorama mundial, una revolució industrial on la Unió Europea i Espanya es queden enrere”, va remarcar, fent referència a la transició cap a noves tecnologies com la robòtica i la informàtica avançada.

Margallo també va identificar diversos problemes estructurals que afecten Espanya, incloent una taxa d’atur a nivell europeu que és alarmant, especialment la taxa d’atur juvenil que es situa al voltant del 29%. “Tot i que la nostra economia pot estar creixent més ràpidament que els veïns, la desigualtat en la renda per càpita s’ha mantingut constant des de la pandèmia”, va afegir.

A més de l’atur, va posar de manifest qüestions de productivitat i de desequilibris pressupostaris, advertint que Espanya requereix inversions substancials en defensa i tecnologia, que es quantifiquen en uns impressionants 800.000 milions d’euros anuals. “Necessitem corregir els defectes de l’atur i incrementar la productivitat si volem avançar”, va concloure.

García-Margallo va fer una crida a la unitat política, afirmant que Espanya “demana un pla semblant als Pactes de la Moncloa”, on tots els partits polítics i les forces socials col·laboren de manera consensuada. “No podem demanar a l’oposició que es sumi a l’esforç sense fixar una direcció clara”.

Últimes notícies

L’advocat general afirma que Cayetano García li va demanar que s’oblidara del confinament

Álvaro Martínez ha assegurat que a les 20.25 Cayetano García li va comunicar que s'oblidara del confinament i que no hi hauria consulta oficial. L'Advocacia de la Generalitat assenyala que no va haver-hi peticions per escrit, només dites.

Avís taronja per vent de 90 km/h i temporal en la costa este dimecres

Aemet ha activat l'avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i fenòmens costaners a Alacant i València; també s'esperen avisos grocs a Castelló.

Bernabé acusa a la Generalitat d’alterar responsabilitats i sostraure crides del 112 en la DANA

Pilar Bernabé ha defés al Senat que va haver-hi informació suficient durant la DANA i ha acusat a la Generalitat de sostraure de manera irregular converses amb Aemet i el 112 per a alterar responsabilitats.

El PSPV, decebut amb Pérez Llorca, demana un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Pérez Llorca. Ha demanat un cordó sanitari enfront de Vox, a més d'exigir l'acta a Mazón i acceptar el finançament del Govern.

Familiars i veïns increpen al detingut pel crim del menor a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort del menor de 13 anys a Sueca quan ha arribat als jutjats sota escorta. El sospitós es va entregar el dissabte i va confessar el crim; l'autòpsia ha confirmat múltiples punyalades.

València acollirà durant tres anys el Spain Sail Gran Premi del SailGP

València serà seu del Spain Sail Gran Premi durant tres anys com a part del Rolex SailGP Championship. La primera cita serà el 5 i 6 de setembre i les entrades eixiran al febrer.

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.