Margallo alerta de la necessitat de reformes estructurals a Espanya davant els aranzels

València – José Manuel García-Margallo, qui va ocupar el càrrec de ministre d’Assumptes Exteriors, ha expressat la seva opinió que, «per a elaborar un decret antiaranzels, cal conèixer prèviament quins seran els aranzels a aplicar», i ha apuntat que «la prudent era esperar» a tenir més informació.

En particular, Margallo va fer aquestes declaracions als mitjans abans d’assistir, juntament amb l’exministra Trinidad Jiménez, a un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on es va discutir sobre la geopolítica mundial i la situació actual d’Espanya.

Respecte a l’aprovació del decret llei al Congrés per pal·liar les conseqüències dels aranzels anunciats pel govern nord-americà de Donald Trump, Margallo va qualificar la postura del president dels Estats Units com la d»un promotor immobiliari del Bronx que inicia sempre amb posicions extremes, demanant el màxim preu, per a posteriorment rebaixar durant les negociacions». Ha destacat que Trump ha suspès els aranzels durant un període de 90 dies, cosa que, al seu parer, justifica la necessitat d’esperar a veure com s’evolucionen els fets abans d’implementar mesures.

A més, l’exministre va lamentar que el Govern no hagi aprofitat aquesta situació com una oportunitat per introduir reformes necessàries. «Sense importar els aranzels, ens trobem en un nou panorama mundial, una revolució industrial on la Unió Europea i Espanya es queden enrere», va remarcar, fent referència a la transició cap a noves tecnologies com la robòtica i la informàtica avançada.

Margallo també va identificar diversos problemes estructurals que afecten Espanya, incloent una taxa d’atur a nivell europeu que és alarmant, especialment la taxa d’atur juvenil que es situa al voltant del 29%. «Tot i que la nostra economia pot estar creixent més ràpidament que els veïns, la desigualtat en la renda per càpita s’ha mantingut constant des de la pandèmia», va afegir.

A més de l’atur, va posar de manifest qüestions de productivitat i de desequilibris pressupostaris, advertint que Espanya requereix inversions substancials en defensa i tecnologia, que es quantifiquen en uns impressionants 800.000 milions d’euros anuals. «Necessitem corregir els defectes de l’atur i incrementar la productivitat si volem avançar», va concloure.

García-Margallo va fer una crida a la unitat política, afirmant que Espanya «demana un pla semblant als Pactes de la Moncloa», on tots els partits polítics i les forces socials col·laboren de manera consensuada. «No podem demanar a l’oposició que es sumi a l’esforç sense fixar una direcció clara».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.