Margallo alerta de la necessitat de reformes estructurals a Espanya davant els aranzels

València – José Manuel García-Margallo, qui va ocupar el càrrec de ministre d’Assumptes Exteriors, ha expressat la seva opinió que, «per a elaborar un decret antiaranzels, cal conèixer prèviament quins seran els aranzels a aplicar», i ha apuntat que «la prudent era esperar» a tenir més informació.

En particular, Margallo va fer aquestes declaracions als mitjans abans d’assistir, juntament amb l’exministra Trinidad Jiménez, a un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on es va discutir sobre la geopolítica mundial i la situació actual d’Espanya.

Respecte a l’aprovació del decret llei al Congrés per pal·liar les conseqüències dels aranzels anunciats pel govern nord-americà de Donald Trump, Margallo va qualificar la postura del president dels Estats Units com la d»un promotor immobiliari del Bronx que inicia sempre amb posicions extremes, demanant el màxim preu, per a posteriorment rebaixar durant les negociacions». Ha destacat que Trump ha suspès els aranzels durant un període de 90 dies, cosa que, al seu parer, justifica la necessitat d’esperar a veure com s’evolucionen els fets abans d’implementar mesures.

A més, l’exministre va lamentar que el Govern no hagi aprofitat aquesta situació com una oportunitat per introduir reformes necessàries. «Sense importar els aranzels, ens trobem en un nou panorama mundial, una revolució industrial on la Unió Europea i Espanya es queden enrere», va remarcar, fent referència a la transició cap a noves tecnologies com la robòtica i la informàtica avançada.

Margallo també va identificar diversos problemes estructurals que afecten Espanya, incloent una taxa d’atur a nivell europeu que és alarmant, especialment la taxa d’atur juvenil que es situa al voltant del 29%. «Tot i que la nostra economia pot estar creixent més ràpidament que els veïns, la desigualtat en la renda per càpita s’ha mantingut constant des de la pandèmia», va afegir.

A més de l’atur, va posar de manifest qüestions de productivitat i de desequilibris pressupostaris, advertint que Espanya requereix inversions substancials en defensa i tecnologia, que es quantifiquen en uns impressionants 800.000 milions d’euros anuals. «Necessitem corregir els defectes de l’atur i incrementar la productivitat si volem avançar», va concloure.

García-Margallo va fer una crida a la unitat política, afirmant que Espanya «demana un pla semblant als Pactes de la Moncloa», on tots els partits polítics i les forces socials col·laboren de manera consensuada. «No podem demanar a l’oposició que es sumi a l’esforç sense fixar una direcció clara».

Últimes notícies

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.