Margallo alerta de la necessitat de reformes estructurals a Espanya davant els aranzels

València – José Manuel García-Margallo, qui va ocupar el càrrec de ministre d’Assumptes Exteriors, ha expressat la seva opinió que, «per a elaborar un decret antiaranzels, cal conèixer prèviament quins seran els aranzels a aplicar», i ha apuntat que «la prudent era esperar» a tenir més informació.

En particular, Margallo va fer aquestes declaracions als mitjans abans d’assistir, juntament amb l’exministra Trinidad Jiménez, a un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on es va discutir sobre la geopolítica mundial i la situació actual d’Espanya.

Respecte a l’aprovació del decret llei al Congrés per pal·liar les conseqüències dels aranzels anunciats pel govern nord-americà de Donald Trump, Margallo va qualificar la postura del president dels Estats Units com la d»un promotor immobiliari del Bronx que inicia sempre amb posicions extremes, demanant el màxim preu, per a posteriorment rebaixar durant les negociacions». Ha destacat que Trump ha suspès els aranzels durant un període de 90 dies, cosa que, al seu parer, justifica la necessitat d’esperar a veure com s’evolucionen els fets abans d’implementar mesures.

A més, l’exministre va lamentar que el Govern no hagi aprofitat aquesta situació com una oportunitat per introduir reformes necessàries. «Sense importar els aranzels, ens trobem en un nou panorama mundial, una revolució industrial on la Unió Europea i Espanya es queden enrere», va remarcar, fent referència a la transició cap a noves tecnologies com la robòtica i la informàtica avançada.

Margallo també va identificar diversos problemes estructurals que afecten Espanya, incloent una taxa d’atur a nivell europeu que és alarmant, especialment la taxa d’atur juvenil que es situa al voltant del 29%. «Tot i que la nostra economia pot estar creixent més ràpidament que els veïns, la desigualtat en la renda per càpita s’ha mantingut constant des de la pandèmia», va afegir.

A més de l’atur, va posar de manifest qüestions de productivitat i de desequilibris pressupostaris, advertint que Espanya requereix inversions substancials en defensa i tecnologia, que es quantifiquen en uns impressionants 800.000 milions d’euros anuals. «Necessitem corregir els defectes de l’atur i incrementar la productivitat si volem avançar», va concloure.

García-Margallo va fer una crida a la unitat política, afirmant que Espanya «demana un pla semblant als Pactes de la Moncloa», on tots els partits polítics i les forces socials col·laboren de manera consensuada. «No podem demanar a l’oposició que es sumi a l’esforç sense fixar una direcció clara».

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.