17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Margallo alerta de la necessitat de reformes estructurals a Espanya davant els aranzels

València – José Manuel García-Margallo, qui va ocupar el càrrec de ministre d’Assumptes Exteriors, ha expressat la seva opinió que, “per a elaborar un decret antiaranzels, cal conèixer prèviament quins seran els aranzels a aplicar”, i ha apuntat que “la prudent era esperar” a tenir més informació.

En particular, Margallo va fer aquestes declaracions als mitjans abans d’assistir, juntament amb l’exministra Trinidad Jiménez, a un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on es va discutir sobre la geopolítica mundial i la situació actual d’Espanya.

Respecte a l’aprovació del decret llei al Congrés per pal·liar les conseqüències dels aranzels anunciats pel govern nord-americà de Donald Trump, Margallo va qualificar la postura del president dels Estats Units com la d”un promotor immobiliari del Bronx que inicia sempre amb posicions extremes, demanant el màxim preu, per a posteriorment rebaixar durant les negociacions”. Ha destacat que Trump ha suspès els aranzels durant un període de 90 dies, cosa que, al seu parer, justifica la necessitat d’esperar a veure com s’evolucionen els fets abans d’implementar mesures.

A més, l’exministre va lamentar que el Govern no hagi aprofitat aquesta situació com una oportunitat per introduir reformes necessàries. “Sense importar els aranzels, ens trobem en un nou panorama mundial, una revolució industrial on la Unió Europea i Espanya es queden enrere”, va remarcar, fent referència a la transició cap a noves tecnologies com la robòtica i la informàtica avançada.

Margallo també va identificar diversos problemes estructurals que afecten Espanya, incloent una taxa d’atur a nivell europeu que és alarmant, especialment la taxa d’atur juvenil que es situa al voltant del 29%. “Tot i que la nostra economia pot estar creixent més ràpidament que els veïns, la desigualtat en la renda per càpita s’ha mantingut constant des de la pandèmia”, va afegir.

A més de l’atur, va posar de manifest qüestions de productivitat i de desequilibris pressupostaris, advertint que Espanya requereix inversions substancials en defensa i tecnologia, que es quantifiquen en uns impressionants 800.000 milions d’euros anuals. “Necessitem corregir els defectes de l’atur i incrementar la productivitat si volem avançar”, va concloure.

García-Margallo va fer una crida a la unitat política, afirmant que Espanya “demana un pla semblant als Pactes de la Moncloa”, on tots els partits polítics i les forces socials col·laboren de manera consensuada. “No podem demanar a l’oposició que es sumi a l’esforç sense fixar una direcció clara”.

Últimes notícies

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.