Mazón anuncia uns pressupostos autonòmics molt durs per la ‘lamentable’ situació econòmica heretada

El president de la Generalitat Valenciana ha confirmat hui a primera hora dilluns, 23 d’octubre, que els pressupostos en què treballa a Consell, els primers de l’era Mazón, seran “molt durs”. Una circumstància que ha atribuït a “la situació econòmica heretada lamentable” de l’anterior Govern del Botànic.

En un esdeveniment de divulgació econòmica a Alacant, Carlos Mazón ha carregat contra la gestió del seu predecessor, assenyalant que els comptes autonòmics en estos moments es troben “amb el pitjor deute de la història amb el pitjor dèficit de la història amb la menor inversió del govern socialista de la història i, per tant, amb uns comptes extraordinàriament difícils, però començarem un camí de recuperació, d’obertura, iniciarem un camí de braços oberts d’inversió de potencial d’inversió que és la que després ens dona la cohesió social”.

Este mateix discurs ha emprat per a respondre a l’esmena a la totalitat plantejada pel PSPV per un dels projectes estrella de la legislatura, la modificació de l’impost de successions, que segons criticava l’anterior conseller d’Hisenda a l’etapa de Ximo Puig, Arcadi Espanya, i portaveu adjunt del PSPV, beneficia les rendes altes. “Estem parlant d’una condonació de 300 milions que només beneficia 20.000 rics de la Comunitat, el 0,4% dels valencians i valencianes i l’equivalent a l’1% dels contribuents”.

La resposta de l’actual cap del Consell és que el seu govern treballa per alleujar les rendes que més ho necessiten i ha desacreditat l’esmena socialista. “Després d’haver gravat com mai, després d’haver tingut la càrrega impositiva més gran, la precisió fiscal més gran de la història impulsada pel govern més car de la història, amb més polítics de la història i amb més eventuals de la història del partit, la veritat és que no té gaires arguments per parlar del que estem fent en matèria fiscal·.

El secretari general dels socialistes valencians, Ximo Puig, ha respost amb immediatesa a les paraules de Mazón, defensant la gestió econòmica i fiscal realitzada durant els seus mandats i carregant alhora, contra l’anterior govern popular. “L’herència rebuda ha estat que tots els indicadors econòmics i socials estan millor que els que va deixar el PP”.

També ha mostrat dubtes per la cobertura pressupostària dels serveis fonamentals. Considera que els nous comptes es defineixen “en funció d’una posició política que ha expressat que els serveis fonamentals no és el que els preocupa” i ha recordat que “quan abaixen els impostos als quals més tenen i es fa un procés de desamortització” fiscal” és evident que “hi ha problemes a l’hora d’abordar les polítiques redistributives”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.