Mazón anuncia uns pressupostos autonòmics molt durs per la ‘lamentable’ situació econòmica heretada

El president de la Generalitat Valenciana ha confirmat hui a primera hora dilluns, 23 d’octubre, que els pressupostos en què treballa a Consell, els primers de l’era Mazón, seran “molt durs”. Una circumstància que ha atribuït a “la situació econòmica heretada lamentable” de l’anterior Govern del Botànic.

En un esdeveniment de divulgació econòmica a Alacant, Carlos Mazón ha carregat contra la gestió del seu predecessor, assenyalant que els comptes autonòmics en estos moments es troben “amb el pitjor deute de la història amb el pitjor dèficit de la història amb la menor inversió del govern socialista de la història i, per tant, amb uns comptes extraordinàriament difícils, però començarem un camí de recuperació, d’obertura, iniciarem un camí de braços oberts d’inversió de potencial d’inversió que és la que després ens dona la cohesió social”.

Este mateix discurs ha emprat per a respondre a l’esmena a la totalitat plantejada pel PSPV per un dels projectes estrella de la legislatura, la modificació de l’impost de successions, que segons criticava l’anterior conseller d’Hisenda a l’etapa de Ximo Puig, Arcadi Espanya, i portaveu adjunt del PSPV, beneficia les rendes altes. “Estem parlant d’una condonació de 300 milions que només beneficia 20.000 rics de la Comunitat, el 0,4% dels valencians i valencianes i l’equivalent a l’1% dels contribuents”.

La resposta de l’actual cap del Consell és que el seu govern treballa per alleujar les rendes que més ho necessiten i ha desacreditat l’esmena socialista. “Després d’haver gravat com mai, després d’haver tingut la càrrega impositiva més gran, la precisió fiscal més gran de la història impulsada pel govern més car de la història, amb més polítics de la història i amb més eventuals de la història del partit, la veritat és que no té gaires arguments per parlar del que estem fent en matèria fiscal·.

El secretari general dels socialistes valencians, Ximo Puig, ha respost amb immediatesa a les paraules de Mazón, defensant la gestió econòmica i fiscal realitzada durant els seus mandats i carregant alhora, contra l’anterior govern popular. “L’herència rebuda ha estat que tots els indicadors econòmics i socials estan millor que els que va deixar el PP”.

També ha mostrat dubtes per la cobertura pressupostària dels serveis fonamentals. Considera que els nous comptes es defineixen “en funció d’una posició política que ha expressat que els serveis fonamentals no és el que els preocupa” i ha recordat que “quan abaixen els impostos als quals més tenen i es fa un procés de desamortització” fiscal” és evident que “hi ha problemes a l’hora d’abordar les polítiques redistributives”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.