15.2 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Mazón anuncia uns pressupostos autonòmics molt durs per la ‘lamentable’ situació econòmica heretada

El president de la Generalitat Valenciana ha confirmat hui a primera hora dilluns, 23 d’octubre, que els pressupostos en què treballa a Consell, els primers de l’era Mazón, seran “molt durs”. Una circumstància que ha atribuït a “la situació econòmica heretada lamentable” de l’anterior Govern del Botànic.

En un esdeveniment de divulgació econòmica a Alacant, Carlos Mazón ha carregat contra la gestió del seu predecessor, assenyalant que els comptes autonòmics en estos moments es troben “amb el pitjor deute de la història amb el pitjor dèficit de la història amb la menor inversió del govern socialista de la història i, per tant, amb uns comptes extraordinàriament difícils, però començarem un camí de recuperació, d’obertura, iniciarem un camí de braços oberts d’inversió de potencial d’inversió que és la que després ens dona la cohesió social”.

Este mateix discurs ha emprat per a respondre a l’esmena a la totalitat plantejada pel PSPV per un dels projectes estrella de la legislatura, la modificació de l’impost de successions, que segons criticava l’anterior conseller d’Hisenda a l’etapa de Ximo Puig, Arcadi Espanya, i portaveu adjunt del PSPV, beneficia les rendes altes. “Estem parlant d’una condonació de 300 milions que només beneficia 20.000 rics de la Comunitat, el 0,4% dels valencians i valencianes i l’equivalent a l’1% dels contribuents”.

La resposta de l’actual cap del Consell és que el seu govern treballa per alleujar les rendes que més ho necessiten i ha desacreditat l’esmena socialista. “Després d’haver gravat com mai, després d’haver tingut la càrrega impositiva més gran, la precisió fiscal més gran de la història impulsada pel govern més car de la història, amb més polítics de la història i amb més eventuals de la història del partit, la veritat és que no té gaires arguments per parlar del que estem fent en matèria fiscal·.

El secretari general dels socialistes valencians, Ximo Puig, ha respost amb immediatesa a les paraules de Mazón, defensant la gestió econòmica i fiscal realitzada durant els seus mandats i carregant alhora, contra l’anterior govern popular. “L’herència rebuda ha estat que tots els indicadors econòmics i socials estan millor que els que va deixar el PP”.

També ha mostrat dubtes per la cobertura pressupostària dels serveis fonamentals. Considera que els nous comptes es defineixen “en funció d’una posició política que ha expressat que els serveis fonamentals no és el que els preocupa” i ha recordat que “quan abaixen els impostos als quals més tenen i es fa un procés de desamortització” fiscal” és evident que “hi ha problemes a l’hora d’abordar les polítiques redistributives”.

Últimes notícies

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.