Mazón anuncia uns pressupostos autonòmics molt durs per la ‘lamentable’ situació econòmica heretada

El president de la Generalitat Valenciana ha confirmat hui a primera hora dilluns, 23 d’octubre, que els pressupostos en què treballa a Consell, els primers de l’era Mazón, seran “molt durs”. Una circumstància que ha atribuït a “la situació econòmica heretada lamentable” de l’anterior Govern del Botànic.

En un esdeveniment de divulgació econòmica a Alacant, Carlos Mazón ha carregat contra la gestió del seu predecessor, assenyalant que els comptes autonòmics en estos moments es troben “amb el pitjor deute de la història amb el pitjor dèficit de la història amb la menor inversió del govern socialista de la història i, per tant, amb uns comptes extraordinàriament difícils, però començarem un camí de recuperació, d’obertura, iniciarem un camí de braços oberts d’inversió de potencial d’inversió que és la que després ens dona la cohesió social”.

Este mateix discurs ha emprat per a respondre a l’esmena a la totalitat plantejada pel PSPV per un dels projectes estrella de la legislatura, la modificació de l’impost de successions, que segons criticava l’anterior conseller d’Hisenda a l’etapa de Ximo Puig, Arcadi Espanya, i portaveu adjunt del PSPV, beneficia les rendes altes. “Estem parlant d’una condonació de 300 milions que només beneficia 20.000 rics de la Comunitat, el 0,4% dels valencians i valencianes i l’equivalent a l’1% dels contribuents”.

La resposta de l’actual cap del Consell és que el seu govern treballa per alleujar les rendes que més ho necessiten i ha desacreditat l’esmena socialista. “Després d’haver gravat com mai, després d’haver tingut la càrrega impositiva més gran, la precisió fiscal més gran de la història impulsada pel govern més car de la història, amb més polítics de la història i amb més eventuals de la història del partit, la veritat és que no té gaires arguments per parlar del que estem fent en matèria fiscal·.

El secretari general dels socialistes valencians, Ximo Puig, ha respost amb immediatesa a les paraules de Mazón, defensant la gestió econòmica i fiscal realitzada durant els seus mandats i carregant alhora, contra l’anterior govern popular. «L’herència rebuda ha estat que tots els indicadors econòmics i socials estan millor que els que va deixar el PP».

També ha mostrat dubtes per la cobertura pressupostària dels serveis fonamentals. Considera que els nous comptes es defineixen «en funció d’una posició política que ha expressat que els serveis fonamentals no és el que els preocupa» i ha recordat que «quan abaixen els impostos als quals més tenen i es fa un procés de desamortització» fiscal” és evident que “hi ha problemes a l’hora d’abordar les polítiques redistributives”.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.