Mazón anuncia uns pressupostos autonòmics molt durs per la ‘lamentable’ situació econòmica heretada

El president de la Generalitat Valenciana ha confirmat hui a primera hora dilluns, 23 d’octubre, que els pressupostos en què treballa a Consell, els primers de l’era Mazón, seran “molt durs”. Una circumstància que ha atribuït a “la situació econòmica heretada lamentable” de l’anterior Govern del Botànic.

En un esdeveniment de divulgació econòmica a Alacant, Carlos Mazón ha carregat contra la gestió del seu predecessor, assenyalant que els comptes autonòmics en estos moments es troben “amb el pitjor deute de la història amb el pitjor dèficit de la història amb la menor inversió del govern socialista de la història i, per tant, amb uns comptes extraordinàriament difícils, però començarem un camí de recuperació, d’obertura, iniciarem un camí de braços oberts d’inversió de potencial d’inversió que és la que després ens dona la cohesió social”.

Este mateix discurs ha emprat per a respondre a l’esmena a la totalitat plantejada pel PSPV per un dels projectes estrella de la legislatura, la modificació de l’impost de successions, que segons criticava l’anterior conseller d’Hisenda a l’etapa de Ximo Puig, Arcadi Espanya, i portaveu adjunt del PSPV, beneficia les rendes altes. “Estem parlant d’una condonació de 300 milions que només beneficia 20.000 rics de la Comunitat, el 0,4% dels valencians i valencianes i l’equivalent a l’1% dels contribuents”.

La resposta de l’actual cap del Consell és que el seu govern treballa per alleujar les rendes que més ho necessiten i ha desacreditat l’esmena socialista. “Després d’haver gravat com mai, després d’haver tingut la càrrega impositiva més gran, la precisió fiscal més gran de la història impulsada pel govern més car de la història, amb més polítics de la història i amb més eventuals de la història del partit, la veritat és que no té gaires arguments per parlar del que estem fent en matèria fiscal·.

El secretari general dels socialistes valencians, Ximo Puig, ha respost amb immediatesa a les paraules de Mazón, defensant la gestió econòmica i fiscal realitzada durant els seus mandats i carregant alhora, contra l’anterior govern popular. «L’herència rebuda ha estat que tots els indicadors econòmics i socials estan millor que els que va deixar el PP».

També ha mostrat dubtes per la cobertura pressupostària dels serveis fonamentals. Considera que els nous comptes es defineixen «en funció d’una posició política que ha expressat que els serveis fonamentals no és el que els preocupa» i ha recordat que «quan abaixen els impostos als quals més tenen i es fa un procés de desamortització» fiscal” és evident que “hi ha problemes a l’hora d’abordar les polítiques redistributives”.

Últimes notícies

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.