Mazón reclama al Govern 31.402 milions per a desplegar paquet d’ajudes per als afectats per la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha exigit la participació del Govern d’Espanya per a impulsar i desplegar un primer paquet d’ajudes compost per 136 mesures i xifrat en 31.402 milions d’euros, per a “reconstruir, rellançar i pal·liar” els efectes de la DANA a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha anunciat el cap del Consell, en una compareixença sense preguntes este dilluns a la vesprada després de la reunió extraordinària del ple del Consell, que ha aprovat les primeres ajudes directes per als afectats, que podran rebre-les abans que finalitze esta mateixa setmana.

Entre les mesures, segons ha detallat el cap del Consell, figura una ajuda complementària a la de 6.000 euros que “complete” i arribe fins als 15.000 euros en total per als afectats per la DANA, ajudes de 15.000 euros per a la rehabilitació o reconstrucció d’habitatges o unes altres per a la compra de vehicles i que completen les prestacions del Consorci d’Assegurances.

En este paquet figura així mateix la sol·licitud del pagament de les prestacions per dependència i Renda Valenciana d’Inclusió per a “ajudar als més vulnerables”, una paga extra doble per als més afectats, ajudes per a la reconstrucció de les infraestructures públiques de 2.687 milions i de les àrees industrials i polígons per 7.000 milions.

També ha exigit l’execució de “totes les obres” d’adequació de les lleres per a “evitar, prevenir i anticipar possibles riuades futures” per import de 2.200 milions d’euros.

PRIMERES AJUDES

Paral·lelament, Mazón ha avançat que el ple del Consell ha aprovat una primera línia d’ajudes directes de 6.000 euros, que es tramitaran per via de “màxima urgència”, a totes aquelles famílies les cases de les quals s’hagen vist afectades per la DANA, amb l’objectiu que puguen començar a ser rebudes “abans que finalitze esta mateixa setmana”.

També ha aprovat una altra línia destinada a les despeses d’urgent necessitat que han hagut d’afrontar els municipis, des de 200.000 euros per cadascun d’ells. Per a la seua tramitació els ajuntaments disposaran de “tots els mitjans humans i tècnics que garantisquen la màxima celeritat”, ha assenyalat.

Estes dos primeres mesures, ha especificat, formen part i s’incorporen al primer paquet d’ajudes anunciat recentment de 250 milions d’euros. Addicionalment, el Consell ha aprovat un acord per a declarar, igual que en la pandèmia de covid-19, a tot el personal sanitaris com el servei essencial i la seua catalogació com a tal.

Mazón ha recalcat que la implementació d’aquestes mesures és “fonamental i imperativa, no només per a pal·liar els danys materials, sinó també per a previndre futures catàstrofes i garantir la seguretat d’una població en una zona que és recurrentment vulnerable” a este tipus d’escenaris meteorològics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey suspén el seu concert de hui a València per soroll i falta de somni

El músic ha anunciat que no podrà actuar esta nit a València per falta de descans 'degut al soroll' en plena preparació de les Falles. Va arribar des de Milà per carretera i afirma que així és inviable eixir a l'escenari

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.

El 85,8% del personal sanitari valencià ha patit agressions en el treball, segons CCOO

Un estudi amb 3.000 enquestes conclou que les agressions són estructurals i s'han cronificado. La infradenuncia s'explica per por, desconfiança i falta de suport.

L’arquitecte que cus indumentària fallera per a la seua família i l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir vestits de valenciana per a la seua filla i hui compartix l'aprés amb un taller gratuït en el seu casal.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.