Mazón reclama al Govern 31.402 milions per a desplegar paquet d’ajudes per als afectats per la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha exigit la participació del Govern d’Espanya per a impulsar i desplegar un primer paquet d’ajudes compost per 136 mesures i xifrat en 31.402 milions d’euros, per a “reconstruir, rellançar i pal·liar” els efectes de la DANA a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha anunciat el cap del Consell, en una compareixença sense preguntes este dilluns a la vesprada després de la reunió extraordinària del ple del Consell, que ha aprovat les primeres ajudes directes per als afectats, que podran rebre-les abans que finalitze esta mateixa setmana.

Entre les mesures, segons ha detallat el cap del Consell, figura una ajuda complementària a la de 6.000 euros que “complete” i arribe fins als 15.000 euros en total per als afectats per la DANA, ajudes de 15.000 euros per a la rehabilitació o reconstrucció d’habitatges o unes altres per a la compra de vehicles i que completen les prestacions del Consorci d’Assegurances.

En este paquet figura així mateix la sol·licitud del pagament de les prestacions per dependència i Renda Valenciana d’Inclusió per a “ajudar als més vulnerables”, una paga extra doble per als més afectats, ajudes per a la reconstrucció de les infraestructures públiques de 2.687 milions i de les àrees industrials i polígons per 7.000 milions.

També ha exigit l’execució de “totes les obres” d’adequació de les lleres per a “evitar, prevenir i anticipar possibles riuades futures” per import de 2.200 milions d’euros.

PRIMERES AJUDES

Paral·lelament, Mazón ha avançat que el ple del Consell ha aprovat una primera línia d’ajudes directes de 6.000 euros, que es tramitaran per via de “màxima urgència”, a totes aquelles famílies les cases de les quals s’hagen vist afectades per la DANA, amb l’objectiu que puguen començar a ser rebudes “abans que finalitze esta mateixa setmana”.

També ha aprovat una altra línia destinada a les despeses d’urgent necessitat que han hagut d’afrontar els municipis, des de 200.000 euros per cadascun d’ells. Per a la seua tramitació els ajuntaments disposaran de “tots els mitjans humans i tècnics que garantisquen la màxima celeritat”, ha assenyalat.

Estes dos primeres mesures, ha especificat, formen part i s’incorporen al primer paquet d’ajudes anunciat recentment de 250 milions d’euros. Addicionalment, el Consell ha aprovat un acord per a declarar, igual que en la pandèmia de covid-19, a tot el personal sanitaris com el servei essencial i la seua catalogació com a tal.

Mazón ha recalcat que la implementació d’aquestes mesures és “fonamental i imperativa, no només per a pal·liar els danys materials, sinó també per a previndre futures catàstrofes i garantir la seguretat d’una població en una zona que és recurrentment vulnerable” a este tipus d’escenaris meteorològics.

Últimes notícies

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.