Mazón reclama al Govern 31.402 milions per a desplegar paquet d’ajudes per als afectats per la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha exigit la participació del Govern d’Espanya per a impulsar i desplegar un primer paquet d’ajudes compost per 136 mesures i xifrat en 31.402 milions d’euros, per a “reconstruir, rellançar i pal·liar” els efectes de la DANA a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha anunciat el cap del Consell, en una compareixença sense preguntes este dilluns a la vesprada després de la reunió extraordinària del ple del Consell, que ha aprovat les primeres ajudes directes per als afectats, que podran rebre-les abans que finalitze esta mateixa setmana.

Entre les mesures, segons ha detallat el cap del Consell, figura una ajuda complementària a la de 6.000 euros que “complete” i arribe fins als 15.000 euros en total per als afectats per la DANA, ajudes de 15.000 euros per a la rehabilitació o reconstrucció d’habitatges o unes altres per a la compra de vehicles i que completen les prestacions del Consorci d’Assegurances.

En este paquet figura així mateix la sol·licitud del pagament de les prestacions per dependència i Renda Valenciana d’Inclusió per a “ajudar als més vulnerables”, una paga extra doble per als més afectats, ajudes per a la reconstrucció de les infraestructures públiques de 2.687 milions i de les àrees industrials i polígons per 7.000 milions.

També ha exigit l’execució de “totes les obres” d’adequació de les lleres per a “evitar, prevenir i anticipar possibles riuades futures” per import de 2.200 milions d’euros.

PRIMERES AJUDES

Paral·lelament, Mazón ha avançat que el ple del Consell ha aprovat una primera línia d’ajudes directes de 6.000 euros, que es tramitaran per via de “màxima urgència”, a totes aquelles famílies les cases de les quals s’hagen vist afectades per la DANA, amb l’objectiu que puguen començar a ser rebudes “abans que finalitze esta mateixa setmana”.

També ha aprovat una altra línia destinada a les despeses d’urgent necessitat que han hagut d’afrontar els municipis, des de 200.000 euros per cadascun d’ells. Per a la seua tramitació els ajuntaments disposaran de “tots els mitjans humans i tècnics que garantisquen la màxima celeritat”, ha assenyalat.

Estes dos primeres mesures, ha especificat, formen part i s’incorporen al primer paquet d’ajudes anunciat recentment de 250 milions d’euros. Addicionalment, el Consell ha aprovat un acord per a declarar, igual que en la pandèmia de covid-19, a tot el personal sanitaris com el servei essencial i la seua catalogació com a tal.

Mazón ha recalcat que la implementació d’aquestes mesures és “fonamental i imperativa, no només per a pal·liar els danys materials, sinó també per a previndre futures catàstrofes i garantir la seguretat d’una població en una zona que és recurrentment vulnerable” a este tipus d’escenaris meteorològics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia desvincula la desaparició de Jesús Tavira del crim de la viuda de Sala

La investigació sobre la desaparició de l'empresari Jesús Tavira apunta a un ajust de comptes per deutes i s'allunya de la hipòtesi d'una connexió amb l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

El terratrémol de 3,5 a Ontinyent es queda en un esglai i no causa danys

Un terratrémol de magnitud 3,5 amb epicentre al nord-oest d'Ontinyent s'ha notat en tot el municipi però no ha provocat danys materials ni incidències destacades.

La vicepresidenta Susana Camarero declararà com a testimoni per la gestió de la dana el 10 de juny

El jutjat de Catarroja cita a la vicepresidenta Susana Camarero com a testimoni el 10 de juny en la causa penal sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Presó provisional per al conductor que va atropellar mortalment a una dona a Carlet i va fugir

Un jove de 27 anys ha ingressat a la presó provisional acusat d'homicidi per imprudència greu després d'atropellar mortalment a una dona a Carlet i abandonar el lloc del sinistre.

El soroll, l’agressor invisible que amenaça la salut sense que li parem atenció

El soroll es consolida com un agressor invisible per a la salut, amb especial impacte en xiquets, persones majors i els qui patixen patologies que afecten el sistema nerviós i locomotor, sobretot en entorns urbans i escolars pròxims al trànsit.

Inescop impulsa la formació d’experts africans en cuir sostenible a Elda

Inescop ha format a Elda a professionals del cuir i calçat de Tanzània, Uganda i Etiòpia en control de qualitat, sostenibilitat i noves metodologies de treball dins d'un projecte europeu.

Dimecres amb núvols alts, possible pols en suspensió i ruixats en el nord interior de la Comunitat

Este dimecres s'esperen intervals de núvols mitjans i alts en la Comunitat Valenciana, possibles boires i pols en suspensió en el sud i ruixats aïllats a l'interior nord, amb temperatures en lleuger ascens.

Un expert de la UPV resta alarma al terratrémol d’Ontinyent i el considera un fenomen normal

Un catedràtic de Geofísica de la UPV explica que el terratrémol de 3,5 graus registrat a Ontinyent és habitual en la zona i demana tranquil·litat a la població.