Mazón reclama al Govern 31.402 milions per a desplegar paquet d’ajudes per als afectats per la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha exigit la participació del Govern d’Espanya per a impulsar i desplegar un primer paquet d’ajudes compost per 136 mesures i xifrat en 31.402 milions d’euros, per a “reconstruir, rellançar i pal·liar” els efectes de la DANA a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha anunciat el cap del Consell, en una compareixença sense preguntes este dilluns a la vesprada després de la reunió extraordinària del ple del Consell, que ha aprovat les primeres ajudes directes per als afectats, que podran rebre-les abans que finalitze esta mateixa setmana.

Entre les mesures, segons ha detallat el cap del Consell, figura una ajuda complementària a la de 6.000 euros que “complete” i arribe fins als 15.000 euros en total per als afectats per la DANA, ajudes de 15.000 euros per a la rehabilitació o reconstrucció d’habitatges o unes altres per a la compra de vehicles i que completen les prestacions del Consorci d’Assegurances.

En este paquet figura així mateix la sol·licitud del pagament de les prestacions per dependència i Renda Valenciana d’Inclusió per a “ajudar als més vulnerables”, una paga extra doble per als més afectats, ajudes per a la reconstrucció de les infraestructures públiques de 2.687 milions i de les àrees industrials i polígons per 7.000 milions.

També ha exigit l’execució de “totes les obres” d’adequació de les lleres per a “evitar, prevenir i anticipar possibles riuades futures” per import de 2.200 milions d’euros.

PRIMERES AJUDES

Paral·lelament, Mazón ha avançat que el ple del Consell ha aprovat una primera línia d’ajudes directes de 6.000 euros, que es tramitaran per via de “màxima urgència”, a totes aquelles famílies les cases de les quals s’hagen vist afectades per la DANA, amb l’objectiu que puguen començar a ser rebudes “abans que finalitze esta mateixa setmana”.

També ha aprovat una altra línia destinada a les despeses d’urgent necessitat que han hagut d’afrontar els municipis, des de 200.000 euros per cadascun d’ells. Per a la seua tramitació els ajuntaments disposaran de “tots els mitjans humans i tècnics que garantisquen la màxima celeritat”, ha assenyalat.

Estes dos primeres mesures, ha especificat, formen part i s’incorporen al primer paquet d’ajudes anunciat recentment de 250 milions d’euros. Addicionalment, el Consell ha aprovat un acord per a declarar, igual que en la pandèmia de covid-19, a tot el personal sanitaris com el servei essencial i la seua catalogació com a tal.

Mazón ha recalcat que la implementació d’aquestes mesures és “fonamental i imperativa, no només per a pal·liar els danys materials, sinó també per a previndre futures catàstrofes i garantir la seguretat d’una població en una zona que és recurrentment vulnerable” a este tipus d’escenaris meteorològics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.