9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

El temporal va a menys este cap de setmana, però es mantenen les pluges este dissabte

Les pluges arribaran a moltes comarques divendres

Les pluges seguiran el cap de setmana tot i que el fort temporal va a la baixa | Arxiu

 

Després de dos jornades marcades per les pluges torrencials i les inundacions catastròfiques en Alacant, este divendres també li ha tocat rebre a València i Castelló, amb unes precipitacions que també han sigut destacables. La gota freda s’ha anat desplaçant cap al nord de la península, i a mesura que es traslladava a latituds més altes, les pluges s’han escampat pel centre i el nord del territori valencià.

 

Ara bé, pareix que este episodi de tempestes fortes comença a tindre les hores comptades. Poc a poc la gota freda va reduint-se i s’anirà movent cap al nord i oest de la península ibèrica, deixant un temps no tan insegur en el territori valencià. D’esta manera posarem punt final a la gota freda amb un temporal històric.

 

A pesar de què la gota freda en si ja no afectarà la Comunitat Valenciana, encara es mantindrà la seua inestabilitat este dissabte, fent que el risc de pluges encara es mantinga.  De fet, el temps es presentarà prou ennuvolat durant tota la jornada. A estones, es podrà vore el sol, amb clarianes puntuals per la formació de nuvolades.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Les zones més probables on cauran els arruixons serà entre Alacant i València, on localment podran descarregar amb intensitat forta. És per això que AEMET manté les alertes grogues per tempestes en este sector. Les pluges es concentraran sobretot entre el matí i fins a mitja vesprada. No es descarta que les precipitacions també hi puguen arribar fins a la resta del territori, sobretot a Castelló.

 

Alertes grogues per pluges fortes aquest dissabte

Alertes grogues per pluges fortes este dissabte | aemet

 

Diumenge amb pocs canvis

El temps de cara al diumenge es mantindrà similar amb sol i núvols en tots els sectors i les pluges encara no acabaran de marxar del tot. Les restes d’inestabilitat i de temps insegur de la gota freda no hauran acabat de desaparèixer, i faran que el risc de ruixats es mantingui. No s’esperen grans tempestes ni grans xàfecs, però sí que les precipitacions tornaran a aparèixer amb un caràcter més aviat feble. Les pluges seran més probables al centre i sud del territori, i sobretot a partir del migdia.

 

Temperatures més altes

Quant a les temperatures, s’espera que siguen més altes al llarg del cap de setmana. L’ascens serà més pronunciat este dissabte, on de manera generalitzada pujaran entre 2º i 4º, i localment amb un ascens de fins a 5º o 6º en punts de l’interior de Castelló i Alacant. Les màximes es quedaran entre els 23º i 28º.

 

Mapa de la variació de les temperatures entre divendres i dissabte

Mapa de la variació de les temperatures entre divendres i dissabte | aemet

 

Diumenge les temperatures seguiran pujant una poc més en Alacant, tot i que  l’ascens no serà tan notori, mentres que en València i Castelló seran similars. Els termòmetres que es mouran entre els 25º i 30º en Alacant i entre els 23º i 28º en la resta del territori.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.