El temporal va a menys este cap de setmana, però es mantenen les pluges este dissabte

Les pluges arribaran a moltes comarques divendres

Les pluges seguiran el cap de setmana tot i que el fort temporal va a la baixa | Arxiu

 

Després de dos jornades marcades per les pluges torrencials i les inundacions catastròfiques en Alacant, este divendres també li ha tocat rebre a València i Castelló, amb unes precipitacions que també han sigut destacables. La gota freda s’ha anat desplaçant cap al nord de la península, i a mesura que es traslladava a latituds més altes, les pluges s’han escampat pel centre i el nord del territori valencià.

 

Ara bé, pareix que este episodi de tempestes fortes comença a tindre les hores comptades. Poc a poc la gota freda va reduint-se i s’anirà movent cap al nord i oest de la península ibèrica, deixant un temps no tan insegur en el territori valencià. D’esta manera posarem punt final a la gota freda amb un temporal històric.

 

A pesar de què la gota freda en si ja no afectarà la Comunitat Valenciana, encara es mantindrà la seua inestabilitat este dissabte, fent que el risc de pluges encara es mantinga.  De fet, el temps es presentarà prou ennuvolat durant tota la jornada. A estones, es podrà vore el sol, amb clarianes puntuals per la formació de nuvolades.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Les zones més probables on cauran els arruixons serà entre Alacant i València, on localment podran descarregar amb intensitat forta. És per això que AEMET manté les alertes grogues per tempestes en este sector. Les pluges es concentraran sobretot entre el matí i fins a mitja vesprada. No es descarta que les precipitacions també hi puguen arribar fins a la resta del territori, sobretot a Castelló.

 

Alertes grogues per pluges fortes aquest dissabte

Alertes grogues per pluges fortes este dissabte | aemet

 

Diumenge amb pocs canvis

El temps de cara al diumenge es mantindrà similar amb sol i núvols en tots els sectors i les pluges encara no acabaran de marxar del tot. Les restes d’inestabilitat i de temps insegur de la gota freda no hauran acabat de desaparèixer, i faran que el risc de ruixats es mantingui. No s’esperen grans tempestes ni grans xàfecs, però sí que les precipitacions tornaran a aparèixer amb un caràcter més aviat feble. Les pluges seran més probables al centre i sud del territori, i sobretot a partir del migdia.

 

Temperatures més altes

Quant a les temperatures, s’espera que siguen més altes al llarg del cap de setmana. L’ascens serà més pronunciat este dissabte, on de manera generalitzada pujaran entre 2º i 4º, i localment amb un ascens de fins a 5º o 6º en punts de l’interior de Castelló i Alacant. Les màximes es quedaran entre els 23º i 28º.

 

Mapa de la variació de les temperatures entre divendres i dissabte

Mapa de la variació de les temperatures entre divendres i dissabte | aemet

 

Diumenge les temperatures seguiran pujant una poc més en Alacant, tot i que  l’ascens no serà tan notori, mentres que en València i Castelló seran similars. Els termòmetres que es mouran entre els 25º i 30º en Alacant i entre els 23º i 28º en la resta del territori.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quan arriba l’Alzheimer: què ha de fer la família des del primer moment

Els experts recomanen que, davant un diagnòstic recent d’Alzheimer, la família actue prompte en l’àmbit jurídic i psicològic per evitar conflictes i protegir el patrimoni del malalt, clau per a futurs cuidados.

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.

Els incendis forestals de Lucena del Cid i Cirat queden estabilitzats a Castelló

Els incendis declarats ahir a Lucena del Cid i Cirat han quedat estabilitzats esta matinada, després d’una jornada amb fins a sis focs forestals a la província de Castelló.

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.