12.9 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

El temporal va a menys este cap de setmana, però es mantenen les pluges este dissabte

Les pluges arribaran a moltes comarques divendres

Les pluges seguiran el cap de setmana tot i que el fort temporal va a la baixa | Arxiu

 

Després de dos jornades marcades per les pluges torrencials i les inundacions catastròfiques en Alacant, este divendres també li ha tocat rebre a València i Castelló, amb unes precipitacions que també han sigut destacables. La gota freda s’ha anat desplaçant cap al nord de la península, i a mesura que es traslladava a latituds més altes, les pluges s’han escampat pel centre i el nord del territori valencià.

 

Ara bé, pareix que este episodi de tempestes fortes comença a tindre les hores comptades. Poc a poc la gota freda va reduint-se i s’anirà movent cap al nord i oest de la península ibèrica, deixant un temps no tan insegur en el territori valencià. D’esta manera posarem punt final a la gota freda amb un temporal històric.

 

A pesar de què la gota freda en si ja no afectarà la Comunitat Valenciana, encara es mantindrà la seua inestabilitat este dissabte, fent que el risc de pluges encara es mantinga.  De fet, el temps es presentarà prou ennuvolat durant tota la jornada. A estones, es podrà vore el sol, amb clarianes puntuals per la formació de nuvolades.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Les zones més probables on cauran els arruixons serà entre Alacant i València, on localment podran descarregar amb intensitat forta. És per això que AEMET manté les alertes grogues per tempestes en este sector. Les pluges es concentraran sobretot entre el matí i fins a mitja vesprada. No es descarta que les precipitacions també hi puguen arribar fins a la resta del territori, sobretot a Castelló.

 

Alertes grogues per pluges fortes aquest dissabte

Alertes grogues per pluges fortes este dissabte | aemet

 

Diumenge amb pocs canvis

El temps de cara al diumenge es mantindrà similar amb sol i núvols en tots els sectors i les pluges encara no acabaran de marxar del tot. Les restes d’inestabilitat i de temps insegur de la gota freda no hauran acabat de desaparèixer, i faran que el risc de ruixats es mantingui. No s’esperen grans tempestes ni grans xàfecs, però sí que les precipitacions tornaran a aparèixer amb un caràcter més aviat feble. Les pluges seran més probables al centre i sud del territori, i sobretot a partir del migdia.

 

Temperatures més altes

Quant a les temperatures, s’espera que siguen més altes al llarg del cap de setmana. L’ascens serà més pronunciat este dissabte, on de manera generalitzada pujaran entre 2º i 4º, i localment amb un ascens de fins a 5º o 6º en punts de l’interior de Castelló i Alacant. Les màximes es quedaran entre els 23º i 28º.

 

Mapa de la variació de les temperatures entre divendres i dissabte

Mapa de la variació de les temperatures entre divendres i dissabte | aemet

 

Diumenge les temperatures seguiran pujant una poc més en Alacant, tot i que  l’ascens no serà tan notori, mentres que en València i Castelló seran similars. Els termòmetres que es mouran entre els 25º i 30º en Alacant i entre els 23º i 28º en la resta del territori.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA pregunta a l’Advocacia de la Generalitat si el Consell va demanar assessorament per les inundacions

La instructora de la causa per la gestió de la DANA ha demanat a l'Advocacia que aclarisca si va haver-hi consultes del Consell el 29-O. També reclama dades i gravacions del 112 d'Euskadi.

Un jubilat de l’hospital de Sant Joan repartix 150 dècims del tercer premi entre zeladors i auxiliars

Ha distribuït 150 bitllets del 90.693, valorats en 7,5 milions, sobretot entre zeladors i auxiliars de l'hospital. Ell s'ha quedat un només dècim.

La DGT preveu quasi 3 milions de viatges per carretera en la Comunitat Valenciana per Nadal

Trànsit dissenya un operatiu especial fins al 6 de gener i preveu 2.863.400 moviments en la Comunitat Valenciana, el 13% del total nacional.

Les Corts reprendran plens i comissions al febrer després d’aprovar el calendari del nou període

El nou període de sessions anirà del 9 de febrer al 3 de juliol de 2026. L'oposició critica quatre mesos sense control al president, mentres PP i Vox apel·len a la normalitat reglamentària.

Paiporta acorda un protocol escolar per a reobrir amb rapidesa després d’alertes meteorològiques

L'Ajuntament i la comunitat educativa han preparat un protocol per a reprendre l'activitat quan Aemet rebaixe l'avís. Inclou criteris per a jornada contínua, partida, extraescolars, menjador i centres de vesprada.

L’administració 3 de Manises repartix prop de 800.000 euros en premis de la Loteria de Nadal

El despatx va vendre una sèrie del tercer premi, una altra del quart i dos quints (un complet i un dècim), amb un total que suma 766.000 euros. Part dels dècims es va col·locar en finestreta i per internet.

Una penya de l’Athletic i treballadors d’una residència es repartixen 9,6 milions a Alcoi

La penya alcoiana de l'Athletic i empleats de la residència Emilio Sala s'han repartit 9,6 milions del quint premi 18.669, últim a eixir, amb dècims també a Sant Vicent del Raspeig i Algemesí.

El Vila-real tanca 2025 amb nota en Lliga i amb ensopegades en Champions i Copa

El club ha sigut un dels més sòlids de l'any en Lliga, però ha encadenat eliminacions en Copa i una fase de grups de Champions sense victòries.