El temporal va a menys este cap de setmana, però es mantenen les pluges este dissabte

Les pluges arribaran a moltes comarques divendres

Les pluges seguiran el cap de setmana tot i que el fort temporal va a la baixa | Arxiu

 

Després de dos jornades marcades per les pluges torrencials i les inundacions catastròfiques en Alacant, este divendres també li ha tocat rebre a València i Castelló, amb unes precipitacions que també han sigut destacables. La gota freda s’ha anat desplaçant cap al nord de la península, i a mesura que es traslladava a latituds més altes, les pluges s’han escampat pel centre i el nord del territori valencià.

 

Ara bé, pareix que este episodi de tempestes fortes comença a tindre les hores comptades. Poc a poc la gota freda va reduint-se i s’anirà movent cap al nord i oest de la península ibèrica, deixant un temps no tan insegur en el territori valencià. D’esta manera posarem punt final a la gota freda amb un temporal històric.

 

A pesar de què la gota freda en si ja no afectarà la Comunitat Valenciana, encara es mantindrà la seua inestabilitat este dissabte, fent que el risc de pluges encara es mantinga.  De fet, el temps es presentarà prou ennuvolat durant tota la jornada. A estones, es podrà vore el sol, amb clarianes puntuals per la formació de nuvolades.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Les zones més probables on cauran els arruixons serà entre Alacant i València, on localment podran descarregar amb intensitat forta. És per això que AEMET manté les alertes grogues per tempestes en este sector. Les pluges es concentraran sobretot entre el matí i fins a mitja vesprada. No es descarta que les precipitacions també hi puguen arribar fins a la resta del territori, sobretot a Castelló.

 

Alertes grogues per pluges fortes aquest dissabte

Alertes grogues per pluges fortes este dissabte | aemet

 

Diumenge amb pocs canvis

El temps de cara al diumenge es mantindrà similar amb sol i núvols en tots els sectors i les pluges encara no acabaran de marxar del tot. Les restes d’inestabilitat i de temps insegur de la gota freda no hauran acabat de desaparèixer, i faran que el risc de ruixats es mantingui. No s’esperen grans tempestes ni grans xàfecs, però sí que les precipitacions tornaran a aparèixer amb un caràcter més aviat feble. Les pluges seran més probables al centre i sud del territori, i sobretot a partir del migdia.

 

Temperatures més altes

Quant a les temperatures, s’espera que siguen més altes al llarg del cap de setmana. L’ascens serà més pronunciat este dissabte, on de manera generalitzada pujaran entre 2º i 4º, i localment amb un ascens de fins a 5º o 6º en punts de l’interior de Castelló i Alacant. Les màximes es quedaran entre els 23º i 28º.

 

Mapa de la variació de les temperatures entre divendres i dissabte

Mapa de la variació de les temperatures entre divendres i dissabte | aemet

 

Diumenge les temperatures seguiran pujant una poc més en Alacant, tot i que  l’ascens no serà tan notori, mentres que en València i Castelló seran similars. Els termòmetres que es mouran entre els 25º i 30º en Alacant i entre els 23º i 28º en la resta del territori.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.