Al llarg de la vesprada les pluges tornaran a complicar la situació en el territori valencià

Pedania de l'Escorralet, en Oriola

La pedania d’Escorralet, en Orihuela, després de les pluges torrencials | Rosa Cabrera

 

Esta matinada ha sigut el preludi de les tempestes que assolaran tot el territori valencià a nivell general. Ara per ara, ja s’han comptat més de 200 evacuats en el Baix Segura, en un moment en què ja s’ha desbordat el riu al seu pas per Orihuela i ha destruït una part del pont en la zona d’Algorfa, cosa que ha fet que l’Ajuntament d’Almoradí demane als veïns de l’horta que abandonen les cases.

 

Tot i que les pluges han anat a menys a migdia, no es pot abaixar la guàrdia durant la resta de la jornada. La previsió és que al llarg de la vesprada, les tempestes fortes i els arruixons es reactiven de nou. Podríem estar davant d’una vesprada molt complicada en el golf de València i, amb menys intensitat, en la Plana de Castelló. Ací tenim la pluja prevista entre les 14–17 h i entre les 17–20 h. Els pics de color roig indiquen acumulacions que podrien superar els 100 l/m2 en tres hores. Molta precaució, perquè l’episodi de tempestes encara no s’ha acabat.

 

Acumulació de pluja cada 3 hores prevista per aquesta tarda de divendres

Acumulació de pluja cada 3 hores prevista per a esta vesprada de divendres | Aemet

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.