Al llarg de la vesprada les pluges tornaran a complicar la situació en el territori valencià

Pedania de l'Escorralet, en Oriola

La pedania d’Escorralet, en Orihuela, després de les pluges torrencials | Rosa Cabrera

 

Esta matinada ha sigut el preludi de les tempestes que assolaran tot el territori valencià a nivell general. Ara per ara, ja s’han comptat més de 200 evacuats en el Baix Segura, en un moment en què ja s’ha desbordat el riu al seu pas per Orihuela i ha destruït una part del pont en la zona d’Algorfa, cosa que ha fet que l’Ajuntament d’Almoradí demane als veïns de l’horta que abandonen les cases.

 

Tot i que les pluges han anat a menys a migdia, no es pot abaixar la guàrdia durant la resta de la jornada. La previsió és que al llarg de la vesprada, les tempestes fortes i els arruixons es reactiven de nou. Podríem estar davant d’una vesprada molt complicada en el golf de València i, amb menys intensitat, en la Plana de Castelló. Ací tenim la pluja prevista entre les 14–17 h i entre les 17–20 h. Els pics de color roig indiquen acumulacions que podrien superar els 100 l/m2 en tres hores. Molta precaució, perquè l’episodi de tempestes encara no s’ha acabat.

 

Acumulació de pluja cada 3 hores prevista per aquesta tarda de divendres

Acumulació de pluja cada 3 hores prevista per a esta vesprada de divendres | Aemet

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU