Cap d’Any en mànega de camisa

Cap d'any

De l’oratge dels pròxims dies només ens ha de preocupar la possible formació de boires tant en punts de l’interior com a la costa.

Les boires de l’interior són fruit del descens nocturn de les temperatures en situacions anticiclòniques, amb el cel ras i el vent encalmat i s’anomenen boires d’irradiació. A la nit baixen les temperatures i acaba condensant-se la humitat en forma de boires que solen formar-se a les zones planes de l’interior i al fons de les valls.

A la costa es formen per la barreja de la massa d’aire càlid de procedència nord-africana i la massa d’aire més fresca que hi ha sobre la mar que en estos moments es troba entre els 16 i els 17 graus, i s’anomenen boires d’advecció. Són les que van tocar ahir punts de La Marina provocant una mena de tsunami de boira sobre les poblacions més costaneres d’estes comarques del nord d’Alacant.

Seran el fenomen més destacat de les últimes hores de l’any perquè allà on no es formen l’oratge serà estable, assolellat i sobretot calorós per l’època perquè encara que a la costa les temperatures es mantindran fresques (un poc per damunt o per davall dels 20 graus), al centre i per l’interior els termòmetres s’enfilaran hui fins als 24 o 25 graus.

 

2-Hui-31

 

3-màx-i-mín-dv-31

I demà dissabte donarem la benvinguda l’any 2022 amb pocs canvis. Amb alguns núvols baixos a la costa i amb l’amenaça de les boires que podran formar-se a ran de costa o a les zones de l’interior i que caldrà esperar a migdia perquè es desfacen.

 

6-Dss-1

 

7-max-min-dss

Diumenge disminuirà el risc de boira en bufar el vent de ponent que farà que les temperatures toquen de nou els 25 graus al litoral i encara que per l’interior baixaran lleugerament no caldrà tirar mà de la roba d’abric.

La setmana començarà amb pocs canvis dilluns i amb ponents dimarts que a última hora deixaran el cel més ennuvolat al nord.

Tot indica que els Reis portaran canvis. Un descens de temperatures que serà notable tenint en compte la calor que farà fins eixe moment.

 

8-Triple-2

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.