Cap d’Any en mànega de camisa

Cap d'any

De l’oratge dels pròxims dies només ens ha de preocupar la possible formació de boires tant en punts de l’interior com a la costa.

Les boires de l’interior són fruit del descens nocturn de les temperatures en situacions anticiclòniques, amb el cel ras i el vent encalmat i s’anomenen boires d’irradiació. A la nit baixen les temperatures i acaba condensant-se la humitat en forma de boires que solen formar-se a les zones planes de l’interior i al fons de les valls.

A la costa es formen per la barreja de la massa d’aire càlid de procedència nord-africana i la massa d’aire més fresca que hi ha sobre la mar que en estos moments es troba entre els 16 i els 17 graus, i s’anomenen boires d’advecció. Són les que van tocar ahir punts de La Marina provocant una mena de tsunami de boira sobre les poblacions més costaneres d’estes comarques del nord d’Alacant.

Seran el fenomen més destacat de les últimes hores de l’any perquè allà on no es formen l’oratge serà estable, assolellat i sobretot calorós per l’època perquè encara que a la costa les temperatures es mantindran fresques (un poc per damunt o per davall dels 20 graus), al centre i per l’interior els termòmetres s’enfilaran hui fins als 24 o 25 graus.

 

2-Hui-31

 

3-màx-i-mín-dv-31

I demà dissabte donarem la benvinguda l’any 2022 amb pocs canvis. Amb alguns núvols baixos a la costa i amb l’amenaça de les boires que podran formar-se a ran de costa o a les zones de l’interior i que caldrà esperar a migdia perquè es desfacen.

 

6-Dss-1

 

7-max-min-dss

Diumenge disminuirà el risc de boira en bufar el vent de ponent que farà que les temperatures toquen de nou els 25 graus al litoral i encara que per l’interior baixaran lleugerament no caldrà tirar mà de la roba d’abric.

La setmana començarà amb pocs canvis dilluns i amb ponents dimarts que a última hora deixaran el cel més ennuvolat al nord.

Tot indica que els Reis portaran canvis. Un descens de temperatures que serà notable tenint en compte la calor que farà fins eixe moment.

 

8-Triple-2

Últimes notícies

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.