Cap d’Any en mànega de camisa

Cap d'any

De l’oratge dels pròxims dies només ens ha de preocupar la possible formació de boires tant en punts de l’interior com a la costa.

Les boires de l’interior són fruit del descens nocturn de les temperatures en situacions anticiclòniques, amb el cel ras i el vent encalmat i s’anomenen boires d’irradiació. A la nit baixen les temperatures i acaba condensant-se la humitat en forma de boires que solen formar-se a les zones planes de l’interior i al fons de les valls.

A la costa es formen per la barreja de la massa d’aire càlid de procedència nord-africana i la massa d’aire més fresca que hi ha sobre la mar que en estos moments es troba entre els 16 i els 17 graus, i s’anomenen boires d’advecció. Són les que van tocar ahir punts de La Marina provocant una mena de tsunami de boira sobre les poblacions més costaneres d’estes comarques del nord d’Alacant.

Seran el fenomen més destacat de les últimes hores de l’any perquè allà on no es formen l’oratge serà estable, assolellat i sobretot calorós per l’època perquè encara que a la costa les temperatures es mantindran fresques (un poc per damunt o per davall dels 20 graus), al centre i per l’interior els termòmetres s’enfilaran hui fins als 24 o 25 graus.

 

2-Hui-31

 

3-màx-i-mín-dv-31

I demà dissabte donarem la benvinguda l’any 2022 amb pocs canvis. Amb alguns núvols baixos a la costa i amb l’amenaça de les boires que podran formar-se a ran de costa o a les zones de l’interior i que caldrà esperar a migdia perquè es desfacen.

 

6-Dss-1

 

7-max-min-dss

Diumenge disminuirà el risc de boira en bufar el vent de ponent que farà que les temperatures toquen de nou els 25 graus al litoral i encara que per l’interior baixaran lleugerament no caldrà tirar mà de la roba d’abric.

La setmana començarà amb pocs canvis dilluns i amb ponents dimarts que a última hora deixaran el cel més ennuvolat al nord.

Tot indica que els Reis portaran canvis. Un descens de temperatures que serà notable tenint en compte la calor que farà fins eixe moment.

 

8-Triple-2

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.