Cap d’Any en mànega de camisa

Cap d'any

De l’oratge dels pròxims dies només ens ha de preocupar la possible formació de boires tant en punts de l’interior com a la costa.

Les boires de l’interior són fruit del descens nocturn de les temperatures en situacions anticiclòniques, amb el cel ras i el vent encalmat i s’anomenen boires d’irradiació. A la nit baixen les temperatures i acaba condensant-se la humitat en forma de boires que solen formar-se a les zones planes de l’interior i al fons de les valls.

A la costa es formen per la barreja de la massa d’aire càlid de procedència nord-africana i la massa d’aire més fresca que hi ha sobre la mar que en estos moments es troba entre els 16 i els 17 graus, i s’anomenen boires d’advecció. Són les que van tocar ahir punts de La Marina provocant una mena de tsunami de boira sobre les poblacions més costaneres d’estes comarques del nord d’Alacant.

Seran el fenomen més destacat de les últimes hores de l’any perquè allà on no es formen l’oratge serà estable, assolellat i sobretot calorós per l’època perquè encara que a la costa les temperatures es mantindran fresques (un poc per damunt o per davall dels 20 graus), al centre i per l’interior els termòmetres s’enfilaran hui fins als 24 o 25 graus.

 

2-Hui-31

 

3-màx-i-mín-dv-31

I demà dissabte donarem la benvinguda l’any 2022 amb pocs canvis. Amb alguns núvols baixos a la costa i amb l’amenaça de les boires que podran formar-se a ran de costa o a les zones de l’interior i que caldrà esperar a migdia perquè es desfacen.

 

6-Dss-1

 

7-max-min-dss

Diumenge disminuirà el risc de boira en bufar el vent de ponent que farà que les temperatures toquen de nou els 25 graus al litoral i encara que per l’interior baixaran lleugerament no caldrà tirar mà de la roba d’abric.

La setmana començarà amb pocs canvis dilluns i amb ponents dimarts que a última hora deixaran el cel més ennuvolat al nord.

Tot indica que els Reis portaran canvis. Un descens de temperatures que serà notable tenint en compte la calor que farà fins eixe moment.

 

8-Triple-2

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.