Cap d’Any en mànega de camisa

Cap d'any

De l’oratge dels pròxims dies només ens ha de preocupar la possible formació de boires tant en punts de l’interior com a la costa.

Les boires de l’interior són fruit del descens nocturn de les temperatures en situacions anticiclòniques, amb el cel ras i el vent encalmat i s’anomenen boires d’irradiació. A la nit baixen les temperatures i acaba condensant-se la humitat en forma de boires que solen formar-se a les zones planes de l’interior i al fons de les valls.

A la costa es formen per la barreja de la massa d’aire càlid de procedència nord-africana i la massa d’aire més fresca que hi ha sobre la mar que en estos moments es troba entre els 16 i els 17 graus, i s’anomenen boires d’advecció. Són les que van tocar ahir punts de La Marina provocant una mena de tsunami de boira sobre les poblacions més costaneres d’estes comarques del nord d’Alacant.

Seran el fenomen més destacat de les últimes hores de l’any perquè allà on no es formen l’oratge serà estable, assolellat i sobretot calorós per l’època perquè encara que a la costa les temperatures es mantindran fresques (un poc per damunt o per davall dels 20 graus), al centre i per l’interior els termòmetres s’enfilaran hui fins als 24 o 25 graus.

 

2-Hui-31

 

3-màx-i-mín-dv-31

I demà dissabte donarem la benvinguda l’any 2022 amb pocs canvis. Amb alguns núvols baixos a la costa i amb l’amenaça de les boires que podran formar-se a ran de costa o a les zones de l’interior i que caldrà esperar a migdia perquè es desfacen.

 

6-Dss-1

 

7-max-min-dss

Diumenge disminuirà el risc de boira en bufar el vent de ponent que farà que les temperatures toquen de nou els 25 graus al litoral i encara que per l’interior baixaran lleugerament no caldrà tirar mà de la roba d’abric.

La setmana començarà amb pocs canvis dilluns i amb ponents dimarts que a última hora deixaran el cel més ennuvolat al nord.

Tot indica que els Reis portaran canvis. Un descens de temperatures que serà notable tenint en compte la calor que farà fins eixe moment.

 

8-Triple-2

Últimes notícies

Banyar-se al Mediterrani és segur: la UV descarta un risc general per la bactèria carnívora

La Universitat de València afirma que banyar-se al Mediterrani és segur per a la població sana i que el risc associat a la bactèria Vibrio vulnificus és molt baix, tot i la seua expansió estacional en aigües salobres.

14 milions d’euros per a reduir la bretxa salarial en la Generalitat fins a 2027

El Consell ha aprovat repartir 14 milions d’euros entre Sanitat, Educació, Justícia i Funció Pública per a continuar fins a 2027 el programa contra la bretxa salarial en la Generalitat.

Feijóo acusa Sánchez d’usar la llei de néts i la regularització per a fer “enginyeria social”

Alberto Núñez Feijóo ha acusat Pedro Sánchez a Castelló de fer una “enginyeria social” sense “objectius innocents” amb la regularització d’immigrants i la coneguda com a llei de néts, i l’ha acusat de no planificar recursos ni actuar amb transparència.

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.