Una cigonya veu passar un incendi forestal per davall del seu niu en Rússia

Imatge de la cigonya observant el pas de l'incendi

Imatge de la cigonya observant el pas de l’incendi | Ruptly

 

Imatges impressionants les que ens arriben des de Rússia, a on una càmera instal·lada en una torre elèctrica ha pogut registrar una escena mai vista fins ara i que s’ha tornat viral per la seua espectacularitat. Es tracta d’una cigonya que veu avançar un gran incendi forestal per davall del seu niu. Una mescla de fets i de fenòmens naturals, sens dubte, fascinant de vore.

 

L’escena es va poder observar el passat 28 d’abril en l’extrem oriental de Rússia, concretament en una zona d’estepa, que es caracteritza per ser una plana àrida amb vegetació molt baixa que permet que el foc avance amb molta rapidesa impulsat pel vent.

 

Gràcies al seguiment que es fa de la cigonya blanca a través d’un circuit tancat de càmeres en eixa zona, podem disfrutar ara d’estes curioses imàtgens en què es veu el niu amb la cigonya i els seus ous observant el pas de les flames i del fum per la part baixa de la torre elèctrica. Per sort, el pardal i les seues futures cries van eixir il·lesos de l’aparatós incendi i este dimarts els pollets van nàixer en perfecte estat de salut. Esta és la gravació dels fets:

 

 

La cigonya blanca, una espècie en perill d’extinció

La gravació del desenrotllament d’estos pardals en la zona oriental de Rússia es deu al fet que la cigonya blanca oriental es troba en perill d’extinció i es vol garantir la seua correcta reproducció, ja que l’animal està inclòs dins de la llista d’espècies amenaçades realitzada per la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN).

 

Les condicions meteorològics d’estes últimes setmanes en Rússia, amb calor en un ambient àrid i ventós en alguna de les seues regions, han propiciat l’aparició d’incendis forestals. De fet, encara ens trobem en la primavera i ja hi ha hagut 49 focs que han arrasat 29.000 hectàrees de vegetació, segons explica l’agència forestal russa.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.