Una cigonya veu passar un incendi forestal per davall del seu niu en Rússia

Imatge de la cigonya observant el pas de l'incendi

Imatge de la cigonya observant el pas de l’incendi | Ruptly

 

Imatges impressionants les que ens arriben des de Rússia, a on una càmera instal·lada en una torre elèctrica ha pogut registrar una escena mai vista fins ara i que s’ha tornat viral per la seua espectacularitat. Es tracta d’una cigonya que veu avançar un gran incendi forestal per davall del seu niu. Una mescla de fets i de fenòmens naturals, sens dubte, fascinant de vore.

 

L’escena es va poder observar el passat 28 d’abril en l’extrem oriental de Rússia, concretament en una zona d’estepa, que es caracteritza per ser una plana àrida amb vegetació molt baixa que permet que el foc avance amb molta rapidesa impulsat pel vent.

 

Gràcies al seguiment que es fa de la cigonya blanca a través d’un circuit tancat de càmeres en eixa zona, podem disfrutar ara d’estes curioses imàtgens en què es veu el niu amb la cigonya i els seus ous observant el pas de les flames i del fum per la part baixa de la torre elèctrica. Per sort, el pardal i les seues futures cries van eixir il·lesos de l’aparatós incendi i este dimarts els pollets van nàixer en perfecte estat de salut. Esta és la gravació dels fets:

 

 

La cigonya blanca, una espècie en perill d’extinció

La gravació del desenrotllament d’estos pardals en la zona oriental de Rússia es deu al fet que la cigonya blanca oriental es troba en perill d’extinció i es vol garantir la seua correcta reproducció, ja que l’animal està inclòs dins de la llista d’espècies amenaçades realitzada per la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN).

 

Les condicions meteorològics d’estes últimes setmanes en Rússia, amb calor en un ambient àrid i ventós en alguna de les seues regions, han propiciat l’aparició d’incendis forestals. De fet, encara ens trobem en la primavera i ja hi ha hagut 49 focs que han arrasat 29.000 hectàrees de vegetació, segons explica l’agència forestal russa.

Últimes notícies

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.
FILMOTECA D'ESTIU