Una cigonya veu passar un incendi forestal per davall del seu niu en Rússia

Imatge de la cigonya observant el pas de l'incendi

Imatge de la cigonya observant el pas de l’incendi | Ruptly

 

Imatges impressionants les que ens arriben des de Rússia, a on una càmera instal·lada en una torre elèctrica ha pogut registrar una escena mai vista fins ara i que s’ha tornat viral per la seua espectacularitat. Es tracta d’una cigonya que veu avançar un gran incendi forestal per davall del seu niu. Una mescla de fets i de fenòmens naturals, sens dubte, fascinant de vore.

 

L’escena es va poder observar el passat 28 d’abril en l’extrem oriental de Rússia, concretament en una zona d’estepa, que es caracteritza per ser una plana àrida amb vegetació molt baixa que permet que el foc avance amb molta rapidesa impulsat pel vent.

 

Gràcies al seguiment que es fa de la cigonya blanca a través d’un circuit tancat de càmeres en eixa zona, podem disfrutar ara d’estes curioses imàtgens en què es veu el niu amb la cigonya i els seus ous observant el pas de les flames i del fum per la part baixa de la torre elèctrica. Per sort, el pardal i les seues futures cries van eixir il·lesos de l’aparatós incendi i este dimarts els pollets van nàixer en perfecte estat de salut. Esta és la gravació dels fets:

 

 

La cigonya blanca, una espècie en perill d’extinció

La gravació del desenrotllament d’estos pardals en la zona oriental de Rússia es deu al fet que la cigonya blanca oriental es troba en perill d’extinció i es vol garantir la seua correcta reproducció, ja que l’animal està inclòs dins de la llista d’espècies amenaçades realitzada per la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN).

 

Les condicions meteorològics d’estes últimes setmanes en Rússia, amb calor en un ambient àrid i ventós en alguna de les seues regions, han propiciat l’aparició d’incendis forestals. De fet, encara ens trobem en la primavera i ja hi ha hagut 49 focs que han arrasat 29.000 hectàrees de vegetació, segons explica l’agència forestal russa.

Últimes notícies

Quique Llopis, únic espanyol en la reunió de la Lliga Diamant de Xiamen

Quique Llopis serà l'únic representant espanyol en la reunió de la Lliga Diamant de Xiamen, on repetirà dol davant els grans especialistes internacionals dels 110 metres barres.

El Suprem avala la revisió del transvasament Tajo-Segura i tomba el recurs dels regants

El Tribunal Suprem desestima el recurs del Sindicat Central de Regants de l'Aqüeducte Tajo-Segura contra la revisió del Pla Hidrològic del Tajo, que introduïx cabals ecològics mínims creixents.

Pérez Llorca insta els sindicats docents a reprendre el diàleg en plena vaga

Juanfran Pérez Llorca anima als sindicats docents a tornar a la taula de negociació i defén que l'oferta de la Generalitat és la més ambiciosa, mentres l'oposició l'acusa de retallades en l'educació pública i de falta de diàleg real.

Investiguen a un home per provocar 24 incendis forestals en la Serra Grossa d’Alacant

La Guàrdia Civil investiga a un home de 41 anys per la seua presumpta relació amb almenys 24 incendis forestals intencionats en la Serra Grossa d'Alacant, un paratge pròxim a zones habitades.

Dani Parejo posa fi a la seua etapa al Vila-real després de sis temporades

Dani Parejo no seguirà al Vila-real després de sis temporades en les quals es va consolidar com a peça clau de l'equip. El club ha decidit no oferir-li la renovació i el migcampista s'acomiadarà de l'afició en La Ceràmica.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

Sergio de Larrea, base del València Basket, és reconegut com a millor esportista absolut en els Premis Podi 2025 de Castella i Lleó, que distingixen també a jóvens promeses, entitats i tècnics.

El professorat en vaga exigix la dimissió de la consellera davant Les Corts Valencianes

El nové dia de vaga indefinida del professorat valencià reunix a centenars de docents davant Les Corts per a exigir millores en l'educació pública i la dimissió de la consellera d'Educació.

Jutgen a un home per agredir sexualment durant anys a la filla de la seua parella a Alacant

L'Audiència Provincial d'Alacant jutja este divendres a un home acusat d'anys d'abusos i agressions sexuals a la filla de la seua parella, presumptament iniciats quan la menor tenia set anys.