La crisi climàtica inicia una extinció d’espècies sense precedents

Imagen de los trabajos de extinción esta pasada noche

Un incendi en una imatge d’arxiu | Europa press

 

El 18 de maig de 2020, el Conveni sobre la Diversitat Biològica (CDB) presentarà en la seua seu de Mont-real el seu cinquè informe sobre perspectives, que conté ‘accions viables’ necessàries per protegir la natura, els ecosistemes i la contribució que la naturalesa realitza a la humanitat, ha dit esta setmana l’organisme de l’ONU.

 

Les pèrdues globals de biodiversitat estan en nivells sense precedents en la història de la humanitat i és necessària una actuació immediata, segons l’avanç d’un informe de l’ONU que serà presentat en la seua totalitat en maig en Mont-real.

 

La directora executiva de l’CDB va remarcar l’extrema importància de què en els pròxims dies es produïxen avanços en les negociacions de Roma. «Seria esperançador que les parts inicien discussions avançades amb l’objectiu de produir una entesa comuna dels diferents elements del marc de biodiversitat passat 2020», va explicar.

 

La base de l’informe de perspectives per millorar la biodiversitat és la idea de què «la natura està degradant-se a un nivell i velocitat sense precedents» i que un milió d’espècies de plantes i animals, dels vuit milions que es calcula existixen, estan en l’actualitat baix l’amenaça d’extinció.

 

Els humans, també afectats

Segons el revelat ahir, entre els objectius de l’esborrany preliminar que s’ha de negociar en Roma està que per 2030 «no es produïsca cap pèrdua en l’àrea i la integritat d’aigua dolça i ecosistemes marins i terrestres. Hi ha solucions com la integració de la biodiversitat en tots els sectors econòmics, especialment l’agricultura, i aturar la desforestació i incrementar la capacitat dels nostres ecosistemes per absorbir el diòxid de carboni».

 

Anne Larigauderie, secretària executiva de la Plataforma Intergovernamental sobre Diversitat Biològica i Servicis dels Ecosistemes (IPBES), va afirmar que esta pèrdua de biodiversitat està erosionant la nostra vida en el planeta.

 

Protegir espècies amb més risc

L’esborrany també assenyala que el percentatge d’espècies amenaçades amb l’extinció es reduïsca en una proporció a determinar i que l’abundància d’espècies augmente una mitjana d’un percentatge també a determinar.

 

Entre les eines per aconseguir estos objectius, l’esborrany assenyala l’eliminació dels «subsidis més nocius a la biodiversitat assegurant que els incentius són positius o neutrals per a la biodiversitat i promoure la participació efectiva d’indígenes i comunitats locals.

 

També pots llegir

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.