9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

La crisi climàtica inicia una extinció d’espècies sense precedents

Imagen de los trabajos de extinción esta pasada noche

Un incendi en una imatge d’arxiu | Europa press

 

El 18 de maig de 2020, el Conveni sobre la Diversitat Biològica (CDB) presentarà en la seua seu de Mont-real el seu cinquè informe sobre perspectives, que conté ‘accions viables’ necessàries per protegir la natura, els ecosistemes i la contribució que la naturalesa realitza a la humanitat, ha dit esta setmana l’organisme de l’ONU.

 

Les pèrdues globals de biodiversitat estan en nivells sense precedents en la història de la humanitat i és necessària una actuació immediata, segons l’avanç d’un informe de l’ONU que serà presentat en la seua totalitat en maig en Mont-real.

 

La directora executiva de l’CDB va remarcar l’extrema importància de què en els pròxims dies es produïxen avanços en les negociacions de Roma. «Seria esperançador que les parts inicien discussions avançades amb l’objectiu de produir una entesa comuna dels diferents elements del marc de biodiversitat passat 2020», va explicar.

 

La base de l’informe de perspectives per millorar la biodiversitat és la idea de què «la natura està degradant-se a un nivell i velocitat sense precedents» i que un milió d’espècies de plantes i animals, dels vuit milions que es calcula existixen, estan en l’actualitat baix l’amenaça d’extinció.

 

Els humans, també afectats

Segons el revelat ahir, entre els objectius de l’esborrany preliminar que s’ha de negociar en Roma està que per 2030 «no es produïsca cap pèrdua en l’àrea i la integritat d’aigua dolça i ecosistemes marins i terrestres. Hi ha solucions com la integració de la biodiversitat en tots els sectors econòmics, especialment l’agricultura, i aturar la desforestació i incrementar la capacitat dels nostres ecosistemes per absorbir el diòxid de carboni».

 

Anne Larigauderie, secretària executiva de la Plataforma Intergovernamental sobre Diversitat Biològica i Servicis dels Ecosistemes (IPBES), va afirmar que esta pèrdua de biodiversitat està erosionant la nostra vida en el planeta.

 

Protegir espècies amb més risc

L’esborrany també assenyala que el percentatge d’espècies amenaçades amb l’extinció es reduïsca en una proporció a determinar i que l’abundància d’espècies augmente una mitjana d’un percentatge també a determinar.

 

Entre les eines per aconseguir estos objectius, l’esborrany assenyala l’eliminació dels «subsidis més nocius a la biodiversitat assegurant que els incentius són positius o neutrals per a la biodiversitat i promoure la participació efectiva d’indígenes i comunitats locals.

 

També pots llegir

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.