Anuncios

La crisi climàtica inicia una extinció d’espècies sense precedents

Imagen de los trabajos de extinción esta pasada noche

Un incendi en una imatge d’arxiu | Europa press

 

El 18 de maig de 2020, el Conveni sobre la Diversitat Biològica (CDB) presentarà en la seua seu de Mont-real el seu cinquè informe sobre perspectives, que conté ‘accions viables’ necessàries per protegir la natura, els ecosistemes i la contribució que la naturalesa realitza a la humanitat, ha dit esta setmana l’organisme de l’ONU.

 

Anuncios

Les pèrdues globals de biodiversitat estan en nivells sense precedents en la història de la humanitat i és necessària una actuació immediata, segons l’avanç d’un informe de l’ONU que serà presentat en la seua totalitat en maig en Mont-real.

 

La directora executiva de l’CDB va remarcar l’extrema importància de què en els pròxims dies es produïxen avanços en les negociacions de Roma. «Seria esperançador que les parts inicien discussions avançades amb l’objectiu de produir una entesa comuna dels diferents elements del marc de biodiversitat passat 2020», va explicar.

 

La base de l’informe de perspectives per millorar la biodiversitat és la idea de què «la natura està degradant-se a un nivell i velocitat sense precedents» i que un milió d’espècies de plantes i animals, dels vuit milions que es calcula existixen, estan en l’actualitat baix l’amenaça d’extinció.

 

Els humans, també afectats

Segons el revelat ahir, entre els objectius de l’esborrany preliminar que s’ha de negociar en Roma està que per 2030 «no es produïsca cap pèrdua en l’àrea i la integritat d’aigua dolça i ecosistemes marins i terrestres. Hi ha solucions com la integració de la biodiversitat en tots els sectors econòmics, especialment l’agricultura, i aturar la desforestació i incrementar la capacitat dels nostres ecosistemes per absorbir el diòxid de carboni».

 

Anne Larigauderie, secretària executiva de la Plataforma Intergovernamental sobre Diversitat Biològica i Servicis dels Ecosistemes (IPBES), va afirmar que esta pèrdua de biodiversitat està erosionant la nostra vida en el planeta.

 

Protegir espècies amb més risc

L’esborrany també assenyala que el percentatge d’espècies amenaçades amb l’extinció es reduïsca en una proporció a determinar i que l’abundància d’espècies augmente una mitjana d’un percentatge també a determinar.

 

Entre les eines per aconseguir estos objectius, l’esborrany assenyala l’eliminació dels «subsidis més nocius a la biodiversitat assegurant que els incentius són positius o neutrals per a la biodiversitat i promoure la participació efectiva d’indígenes i comunitats locals.

 

També pots llegir

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios