La crisi climàtica inicia una extinció d’espècies sense precedents

Imagen de los trabajos de extinción esta pasada noche

Un incendi en una imatge d’arxiu | Europa press

 

El 18 de maig de 2020, el Conveni sobre la Diversitat Biològica (CDB) presentarà en la seua seu de Mont-real el seu cinquè informe sobre perspectives, que conté ‘accions viables’ necessàries per protegir la natura, els ecosistemes i la contribució que la naturalesa realitza a la humanitat, ha dit esta setmana l’organisme de l’ONU.

 

Les pèrdues globals de biodiversitat estan en nivells sense precedents en la història de la humanitat i és necessària una actuació immediata, segons l’avanç d’un informe de l’ONU que serà presentat en la seua totalitat en maig en Mont-real.

 

La directora executiva de l’CDB va remarcar l’extrema importància de què en els pròxims dies es produïxen avanços en les negociacions de Roma. «Seria esperançador que les parts inicien discussions avançades amb l’objectiu de produir una entesa comuna dels diferents elements del marc de biodiversitat passat 2020», va explicar.

 

La base de l’informe de perspectives per millorar la biodiversitat és la idea de què «la natura està degradant-se a un nivell i velocitat sense precedents» i que un milió d’espècies de plantes i animals, dels vuit milions que es calcula existixen, estan en l’actualitat baix l’amenaça d’extinció.

 

Els humans, també afectats

Segons el revelat ahir, entre els objectius de l’esborrany preliminar que s’ha de negociar en Roma està que per 2030 «no es produïsca cap pèrdua en l’àrea i la integritat d’aigua dolça i ecosistemes marins i terrestres. Hi ha solucions com la integració de la biodiversitat en tots els sectors econòmics, especialment l’agricultura, i aturar la desforestació i incrementar la capacitat dels nostres ecosistemes per absorbir el diòxid de carboni».

 

Anne Larigauderie, secretària executiva de la Plataforma Intergovernamental sobre Diversitat Biològica i Servicis dels Ecosistemes (IPBES), va afirmar que esta pèrdua de biodiversitat està erosionant la nostra vida en el planeta.

 

Protegir espècies amb més risc

L’esborrany també assenyala que el percentatge d’espècies amenaçades amb l’extinció es reduïsca en una proporció a determinar i que l’abundància d’espècies augmente una mitjana d’un percentatge també a determinar.

 

Entre les eines per aconseguir estos objectius, l’esborrany assenyala l’eliminació dels «subsidis més nocius a la biodiversitat assegurant que els incentius són positius o neutrals per a la biodiversitat i promoure la participació efectiva d’indígenes i comunitats locals.

 

També pots llegir

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.