La crisi climàtica inicia una extinció d’espècies sense precedents

Imagen de los trabajos de extinción esta pasada noche

Un incendi en una imatge d’arxiu | Europa press

 

El 18 de maig de 2020, el Conveni sobre la Diversitat Biològica (CDB) presentarà en la seua seu de Mont-real el seu cinquè informe sobre perspectives, que conté ‘accions viables’ necessàries per protegir la natura, els ecosistemes i la contribució que la naturalesa realitza a la humanitat, ha dit esta setmana l’organisme de l’ONU.

 

Les pèrdues globals de biodiversitat estan en nivells sense precedents en la història de la humanitat i és necessària una actuació immediata, segons l’avanç d’un informe de l’ONU que serà presentat en la seua totalitat en maig en Mont-real.

 

La directora executiva de l’CDB va remarcar l’extrema importància de què en els pròxims dies es produïxen avanços en les negociacions de Roma. «Seria esperançador que les parts inicien discussions avançades amb l’objectiu de produir una entesa comuna dels diferents elements del marc de biodiversitat passat 2020», va explicar.

 

La base de l’informe de perspectives per millorar la biodiversitat és la idea de què «la natura està degradant-se a un nivell i velocitat sense precedents» i que un milió d’espècies de plantes i animals, dels vuit milions que es calcula existixen, estan en l’actualitat baix l’amenaça d’extinció.

 

Els humans, també afectats

Segons el revelat ahir, entre els objectius de l’esborrany preliminar que s’ha de negociar en Roma està que per 2030 «no es produïsca cap pèrdua en l’àrea i la integritat d’aigua dolça i ecosistemes marins i terrestres. Hi ha solucions com la integració de la biodiversitat en tots els sectors econòmics, especialment l’agricultura, i aturar la desforestació i incrementar la capacitat dels nostres ecosistemes per absorbir el diòxid de carboni».

 

Anne Larigauderie, secretària executiva de la Plataforma Intergovernamental sobre Diversitat Biològica i Servicis dels Ecosistemes (IPBES), va afirmar que esta pèrdua de biodiversitat està erosionant la nostra vida en el planeta.

 

Protegir espècies amb més risc

L’esborrany també assenyala que el percentatge d’espècies amenaçades amb l’extinció es reduïsca en una proporció a determinar i que l’abundància d’espècies augmente una mitjana d’un percentatge també a determinar.

 

Entre les eines per aconseguir estos objectius, l’esborrany assenyala l’eliminació dels «subsidis més nocius a la biodiversitat assegurant que els incentius són positius o neutrals per a la biodiversitat i promoure la participació efectiva d’indígenes i comunitats locals.

 

També pots llegir

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.