22.5 C
València
Dissabte, 18 octubre, 2025

Desallotgen un càmping per risc d’inundació a Torrevieja

 

 

Les fortes pluges registrades en les últimes hores a Torrevieja han obligat l’Ajuntament del municipi alacantí a desallotjar un zona d’acampada, suspendre el transport urbà i recomanar a la població que no isca de les seues cases.

 

Així ho ha assegurat a EFE José Manuel Dolón, alcalde de Torrevieja, l’ajuntament del qual ha constituït el Centre de Coordinació Municipal per a coordinar el dispositiu de seguretat després que Emergències de la Generalitat haja establit la preemergència Situació 1 per risc d’inundacions.

 

Dolón ha explicat que ha sigut desallotjada una zona d’acampada del municipi en el qual hi havia una trentena de tendes muntades ja que es troba en una zona baixa i podia haver-hi risc d’inundació amb les fortes pluges.

 

“Hem tallat i prohibit l’accés de la gent i el que estaven allí han sigut desallotjats”, ha indicat l’alcalde de Torrevieja, qui ha explicat que es tracta d’una zona d’acampada a la qual solen anar moltes famílies durant els dies de Setmana Santa.

 

A més, en haver-se inundat nombrosos carrers del municipi s’ha decidit suspendre el transport públic i només funcionen aquells que traslladen viatgers a l’estació de Renfe o a l’Aeroport.

 

També han recomanat a la població que davant aquesta “circumstància excepcional” no isca de les seues cases “si no cal” ja que hi ha “molts carrers tallats i molts accessos a Torrevella són impracticables”.

 

L’alcalde de Torrevieja ha explicat que alguns cotxes i habitatges han resultat afectades per les inundacions, i també s’ha registrat la caiguda d’algun arbre i tendals, però no s’han produït danys personals.

Últimes notícies

La Font Roja i la Serra de Mariola acullen un curs europeu d’anàlisi de sòl amb competició final

Durant cinc dies, equips de huit universitats europees es van formar en anàlisis, descripció i classificació del sòl en dos parcs naturals. La cita va concloure amb una competició acadèmica i reforça la cooperació científica i l'educació ambiental.

El PP denuncia la compra de l’edifici de Correus a València i acusa el Botànic d’una operació entre amics

El PP qüestiona la compra de l'edifici de Correus a València per l'anterior Consell. Denúncia desvie de fons de vivenda i educació, falta de control i una valoració expressa.

Ivace+i impulsa una missió per a connectar startups valencianes amb els ecosistemes de Nova York i Boston

Ivace+i Internacional ha organitzat una missió de prospecció a Nova York i Boston amb sis startups per a obrir portes en el mercat estatunidenc. L'agenda va incloure trobades amb acceleradores, experts legals i organismes de suport per a facilitar la seua implantació.

Elèctriques apuren el termini per a entregar al CSN la documentació del tancament de Almaraz

L'1 de novembre venç l'enviament de documents que recolzen el cessament de Almaraz I davant el CSN. La pròrroga del calendari nuclear continua pendent i supeditada a la fiscalitat.

Unes 200 persones recorren amb barca l’Albufera de València en solidaritat amb Palestina

Al voltant de 200 persones van navegar per l'Albufera fins a la Gola de Pujol en un acte de suport a Palestina, amb lectura de manifest i cant de 'albaes'.

Corberán exigix un pas al capdavant del València per a reaccionar en Mendizorroza

El tècnic veu el dol del dilluns en Mendizorroza com el moment perquè el València s'unisca i competisca millor. Confia en Copete i avisa de l'Alabés.

Llevant i Raig, dol igualat en el Ciutat per la primera victòria a casa

Llevant i Raig arriben empatats a 8 punts al Ciutat de València. Els granotas busquen el seu primer triomf com a locals i el Raig prolongar el seu impuls.

Morant exigix la dimissió del conseller de Sanitat pel caos de les mamografies

Morant reclama la dimissió del conseller Marciano Gómez pel caos en el programa de mamografies i per les retallades en Sanitat. Denúncia que en 2024 van quedar sense cita 90.000 dones i que Xàtiva-Ontinyent va ser l'àrea més afectada.