Entre la primavera i l’estiu

El mes de maig és un més de trànsit entre estacions. Entre la primavera que enguany s’ha manifestat com feia temps que no ho feia, i l’estiu que ja ens ha donat un primer tast estos dies i que començarà des del punt de vista climatològic el pròxim 1 de juny.

Hui la calor ens donarà un xicotet respir perquè tot i haver pujat lleugerament les temperatures mínimes pense que les màximes quedaran dos o tres graus més baixes que els últims dies. Farà calor però no tanta.

D’una banda perquè la massa d’aire que tenim damunt la Comunitat valenciana comprovem com és un poc menys fosca, menys càlida, que la que afecta la resta de la Península, i d’altra perquè tindrem el cel un poc més cobert i això incidirà encara que siga mínimament sobre les temperatures diürnes. Núvols mitjans i alts que deixaran el cel un poc esglaiat, amb una capeta fina de núvols alts.

Demà divendres també tindrem núvols mitjans i alts que seran més abundants al nord i per l’interior però no serà obstacle perquè les temperatures tornen a pujar per l’interior on la massa d’aire més càlida tornarà a donar senyals de vida. A la costa es mantindran sense canvis.

El cap de setmana serà calís i només haurem d’estar un poc atents a les tronades que de vesprada es formaran a les muntanyes entre Aragó i la Comunitat Valenciana perquè poden acabar tocant l’interior i el nord de Castelló i València. A la resta es veuran alguns intervals de núvols a mesura que avance la vesprada però tindrem un cap de setmana quasi d’estiu.

Últimes notícies

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.