Entre la primavera i l’estiu

El mes de maig és un més de trànsit entre estacions. Entre la primavera que enguany s’ha manifestat com feia temps que no ho feia, i l’estiu que ja ens ha donat un primer tast estos dies i que començarà des del punt de vista climatològic el pròxim 1 de juny.

Hui la calor ens donarà un xicotet respir perquè tot i haver pujat lleugerament les temperatures mínimes pense que les màximes quedaran dos o tres graus més baixes que els últims dies. Farà calor però no tanta.

D’una banda perquè la massa d’aire que tenim damunt la Comunitat valenciana comprovem com és un poc menys fosca, menys càlida, que la que afecta la resta de la Península, i d’altra perquè tindrem el cel un poc més cobert i això incidirà encara que siga mínimament sobre les temperatures diürnes. Núvols mitjans i alts que deixaran el cel un poc esglaiat, amb una capeta fina de núvols alts.

Demà divendres també tindrem núvols mitjans i alts que seran més abundants al nord i per l’interior però no serà obstacle perquè les temperatures tornen a pujar per l’interior on la massa d’aire més càlida tornarà a donar senyals de vida. A la costa es mantindran sense canvis.

El cap de setmana serà calís i només haurem d’estar un poc atents a les tronades que de vesprada es formaran a les muntanyes entre Aragó i la Comunitat Valenciana perquè poden acabar tocant l’interior i el nord de Castelló i València. A la resta es veuran alguns intervals de núvols a mesura que avance la vesprada però tindrem un cap de setmana quasi d’estiu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.