Entre la primavera i l’estiu

El mes de maig és un més de trànsit entre estacions. Entre la primavera que enguany s’ha manifestat com feia temps que no ho feia, i l’estiu que ja ens ha donat un primer tast estos dies i que començarà des del punt de vista climatològic el pròxim 1 de juny.

Hui la calor ens donarà un xicotet respir perquè tot i haver pujat lleugerament les temperatures mínimes pense que les màximes quedaran dos o tres graus més baixes que els últims dies. Farà calor però no tanta.

D’una banda perquè la massa d’aire que tenim damunt la Comunitat valenciana comprovem com és un poc menys fosca, menys càlida, que la que afecta la resta de la Península, i d’altra perquè tindrem el cel un poc més cobert i això incidirà encara que siga mínimament sobre les temperatures diürnes. Núvols mitjans i alts que deixaran el cel un poc esglaiat, amb una capeta fina de núvols alts.

Demà divendres també tindrem núvols mitjans i alts que seran més abundants al nord i per l’interior però no serà obstacle perquè les temperatures tornen a pujar per l’interior on la massa d’aire més càlida tornarà a donar senyals de vida. A la costa es mantindran sense canvis.

El cap de setmana serà calís i només haurem d’estar un poc atents a les tronades que de vesprada es formaran a les muntanyes entre Aragó i la Comunitat Valenciana perquè poden acabar tocant l’interior i el nord de Castelló i València. A la resta es veuran alguns intervals de núvols a mesura que avance la vesprada però tindrem un cap de setmana quasi d’estiu.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.