16.2 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Comença l’escalada de temperatures: possibles rècords en la meitat sud peninsular

 

Este cap de setmana una massa d’aire africana arribarà a la Península i provocarà temperatures molt altes, sobretot en la meitat sud, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Andalusia, Madrid, el sud de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia, seran les zones més afectades per este esdeveniment de calor extrema.

Durant estos dies l’atmosfera es caracteritzarà per una estabilitat quasi absoluta. Sí que s’esperen tempestes localment fortes hui a Catalunya i potser també al Pirineu navarrés i aragonés.

En el nord de Canàries es podran registrar algunes precipitacions febles. Mentrestant, en la resta d’Espanya els cels estaran buidats.

En el vessant atlàntic augmentaran les temperatures amb màximes que superaran els 35 °C a la vall del Guadalquivir. S’esperen vents forts de component nord a l’Empordà i Canàries.

 

Ascens de temperatures des del divendres

 

Durant el matí del divendres podran produir-se pluges febles en el litoral mediterrani andalús, puntualment en la costa oriental peninsular, a Galícia, les regions cantàbriques i en la cara nord de les illes de major relleu a Canàries. A excepció de les regions mediterrànies i de l’arxipèlag canari, les temperatures pujaran amb valors que podrien arribar als 40 °C a l’interior de la meitat occidental d’Andalusia.

El dissabte els cels romandran buidats en gran part de la península i en l’arxipèlag balear. Al Pirineu català augmentarà la nuvolositat i podrien produir-se tempestes durant al final del dia. A Canàries es produiran de nou alguns ruixats febles, mentre que a Melilla i en la costa mediterrània andalusa hi haurà calitja.

Excepte en els territoris mediterranis i del litoral cantàbric, les temperatures aniran en ascens, superant els 35 °C a l’interior peninsular i aconseguint els 40 °C en àrees d’Andalusia, Castella-la Manxa i Extremadura.

Valors de 45 °C el diumenge

 

Durant el diumenge comptarem amb cels buidats i estabilitat atmosfèrica. La nuvolositat només apareixerà a Galícia, Astúries i Cantàbria, on també es podrien produir ruixats durant el dia. La calitja es mantindrà en el terç sud i en l’est de la península.

Les temperatures seguiran en ascens, excepte en els litorals cantàbric i mediterrani, així com a Canàries. En algunes zones de Jaén, Còrdova i Sevilla les màximes arribaran fins als 45 °C, amb mínimes superiors als 25 °C.

El dilluns portarà de nou temperatures molt altes en l’est peninsular, podent arribar als 45 °C o més en ciutats com Múrcia, que podrien batre rècords. A partir del dimarts començarà el descens.

 

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.