Comença l’escalada de temperatures: possibles rècords en la meitat sud peninsular

 

Este cap de setmana una massa d’aire africana arribarà a la Península i provocarà temperatures molt altes, sobretot en la meitat sud, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Andalusia, Madrid, el sud de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia, seran les zones més afectades per este esdeveniment de calor extrema.

Durant estos dies l’atmosfera es caracteritzarà per una estabilitat quasi absoluta. Sí que s’esperen tempestes localment fortes hui a Catalunya i potser també al Pirineu navarrés i aragonés.

En el nord de Canàries es podran registrar algunes precipitacions febles. Mentrestant, en la resta d’Espanya els cels estaran buidats.

En el vessant atlàntic augmentaran les temperatures amb màximes que superaran els 35 °C a la vall del Guadalquivir. S’esperen vents forts de component nord a l’Empordà i Canàries.

 

Ascens de temperatures des del divendres

 

Durant el matí del divendres podran produir-se pluges febles en el litoral mediterrani andalús, puntualment en la costa oriental peninsular, a Galícia, les regions cantàbriques i en la cara nord de les illes de major relleu a Canàries. A excepció de les regions mediterrànies i de l’arxipèlag canari, les temperatures pujaran amb valors que podrien arribar als 40 °C a l’interior de la meitat occidental d’Andalusia.

El dissabte els cels romandran buidats en gran part de la península i en l’arxipèlag balear. Al Pirineu català augmentarà la nuvolositat i podrien produir-se tempestes durant al final del dia. A Canàries es produiran de nou alguns ruixats febles, mentre que a Melilla i en la costa mediterrània andalusa hi haurà calitja.

Excepte en els territoris mediterranis i del litoral cantàbric, les temperatures aniran en ascens, superant els 35 °C a l’interior peninsular i aconseguint els 40 °C en àrees d’Andalusia, Castella-la Manxa i Extremadura.

Valors de 45 °C el diumenge

 

Durant el diumenge comptarem amb cels buidats i estabilitat atmosfèrica. La nuvolositat només apareixerà a Galícia, Astúries i Cantàbria, on també es podrien produir ruixats durant el dia. La calitja es mantindrà en el terç sud i en l’est de la península.

Les temperatures seguiran en ascens, excepte en els litorals cantàbric i mediterrani, així com a Canàries. En algunes zones de Jaén, Còrdova i Sevilla les màximes arribaran fins als 45 °C, amb mínimes superiors als 25 °C.

El dilluns portarà de nou temperatures molt altes en l’est peninsular, podent arribar als 45 °C o més en ciutats com Múrcia, que podrien batre rècords. A partir del dimarts començarà el descens.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.