Comença l’escalada de temperatures: possibles rècords en la meitat sud peninsular

 

Este cap de setmana una massa d’aire africana arribarà a la Península i provocarà temperatures molt altes, sobretot en la meitat sud, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Andalusia, Madrid, el sud de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia, seran les zones més afectades per este esdeveniment de calor extrema.

Durant estos dies l’atmosfera es caracteritzarà per una estabilitat quasi absoluta. Sí que s’esperen tempestes localment fortes hui a Catalunya i potser també al Pirineu navarrés i aragonés.

En el nord de Canàries es podran registrar algunes precipitacions febles. Mentrestant, en la resta d’Espanya els cels estaran buidats.

En el vessant atlàntic augmentaran les temperatures amb màximes que superaran els 35 °C a la vall del Guadalquivir. S’esperen vents forts de component nord a l’Empordà i Canàries.

 

Ascens de temperatures des del divendres

 

Durant el matí del divendres podran produir-se pluges febles en el litoral mediterrani andalús, puntualment en la costa oriental peninsular, a Galícia, les regions cantàbriques i en la cara nord de les illes de major relleu a Canàries. A excepció de les regions mediterrànies i de l’arxipèlag canari, les temperatures pujaran amb valors que podrien arribar als 40 °C a l’interior de la meitat occidental d’Andalusia.

El dissabte els cels romandran buidats en gran part de la península i en l’arxipèlag balear. Al Pirineu català augmentarà la nuvolositat i podrien produir-se tempestes durant al final del dia. A Canàries es produiran de nou alguns ruixats febles, mentre que a Melilla i en la costa mediterrània andalusa hi haurà calitja.

Excepte en els territoris mediterranis i del litoral cantàbric, les temperatures aniran en ascens, superant els 35 °C a l’interior peninsular i aconseguint els 40 °C en àrees d’Andalusia, Castella-la Manxa i Extremadura.

Valors de 45 °C el diumenge

 

Durant el diumenge comptarem amb cels buidats i estabilitat atmosfèrica. La nuvolositat només apareixerà a Galícia, Astúries i Cantàbria, on també es podrien produir ruixats durant el dia. La calitja es mantindrà en el terç sud i en l’est de la península.

Les temperatures seguiran en ascens, excepte en els litorals cantàbric i mediterrani, així com a Canàries. En algunes zones de Jaén, Còrdova i Sevilla les màximes arribaran fins als 45 °C, amb mínimes superiors als 25 °C.

El dilluns portarà de nou temperatures molt altes en l’est peninsular, podent arribar als 45 °C o més en ciutats com Múrcia, que podrien batre rècords. A partir del dimarts començarà el descens.

 

Últimes notícies

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.