Comença l’escalada de temperatures: possibles rècords en la meitat sud peninsular

 

Este cap de setmana una massa d’aire africana arribarà a la Península i provocarà temperatures molt altes, sobretot en la meitat sud, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Andalusia, Madrid, el sud de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia, seran les zones més afectades per este esdeveniment de calor extrema.

Durant estos dies l’atmosfera es caracteritzarà per una estabilitat quasi absoluta. Sí que s’esperen tempestes localment fortes hui a Catalunya i potser també al Pirineu navarrés i aragonés.

En el nord de Canàries es podran registrar algunes precipitacions febles. Mentrestant, en la resta d’Espanya els cels estaran buidats.

En el vessant atlàntic augmentaran les temperatures amb màximes que superaran els 35 °C a la vall del Guadalquivir. S’esperen vents forts de component nord a l’Empordà i Canàries.

 

Ascens de temperatures des del divendres

 

Durant el matí del divendres podran produir-se pluges febles en el litoral mediterrani andalús, puntualment en la costa oriental peninsular, a Galícia, les regions cantàbriques i en la cara nord de les illes de major relleu a Canàries. A excepció de les regions mediterrànies i de l’arxipèlag canari, les temperatures pujaran amb valors que podrien arribar als 40 °C a l’interior de la meitat occidental d’Andalusia.

El dissabte els cels romandran buidats en gran part de la península i en l’arxipèlag balear. Al Pirineu català augmentarà la nuvolositat i podrien produir-se tempestes durant al final del dia. A Canàries es produiran de nou alguns ruixats febles, mentre que a Melilla i en la costa mediterrània andalusa hi haurà calitja.

Excepte en els territoris mediterranis i del litoral cantàbric, les temperatures aniran en ascens, superant els 35 °C a l’interior peninsular i aconseguint els 40 °C en àrees d’Andalusia, Castella-la Manxa i Extremadura.

Valors de 45 °C el diumenge

 

Durant el diumenge comptarem amb cels buidats i estabilitat atmosfèrica. La nuvolositat només apareixerà a Galícia, Astúries i Cantàbria, on també es podrien produir ruixats durant el dia. La calitja es mantindrà en el terç sud i en l’est de la península.

Les temperatures seguiran en ascens, excepte en els litorals cantàbric i mediterrani, així com a Canàries. En algunes zones de Jaén, Còrdova i Sevilla les màximes arribaran fins als 45 °C, amb mínimes superiors als 25 °C.

El dilluns portarà de nou temperatures molt altes en l’est peninsular, podent arribar als 45 °C o més en ciutats com Múrcia, que podrien batre rècords. A partir del dimarts començarà el descens.

 

Últimes notícies

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.