Comença l’escalada de temperatures: possibles rècords en la meitat sud peninsular

 

Este cap de setmana una massa d’aire africana arribarà a la Península i provocarà temperatures molt altes, sobretot en la meitat sud, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Andalusia, Madrid, el sud de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia, seran les zones més afectades per este esdeveniment de calor extrema.

Durant estos dies l’atmosfera es caracteritzarà per una estabilitat quasi absoluta. Sí que s’esperen tempestes localment fortes hui a Catalunya i potser també al Pirineu navarrés i aragonés.

En el nord de Canàries es podran registrar algunes precipitacions febles. Mentrestant, en la resta d’Espanya els cels estaran buidats.

En el vessant atlàntic augmentaran les temperatures amb màximes que superaran els 35 °C a la vall del Guadalquivir. S’esperen vents forts de component nord a l’Empordà i Canàries.

 

Ascens de temperatures des del divendres

 

Durant el matí del divendres podran produir-se pluges febles en el litoral mediterrani andalús, puntualment en la costa oriental peninsular, a Galícia, les regions cantàbriques i en la cara nord de les illes de major relleu a Canàries. A excepció de les regions mediterrànies i de l’arxipèlag canari, les temperatures pujaran amb valors que podrien arribar als 40 °C a l’interior de la meitat occidental d’Andalusia.

El dissabte els cels romandran buidats en gran part de la península i en l’arxipèlag balear. Al Pirineu català augmentarà la nuvolositat i podrien produir-se tempestes durant al final del dia. A Canàries es produiran de nou alguns ruixats febles, mentre que a Melilla i en la costa mediterrània andalusa hi haurà calitja.

Excepte en els territoris mediterranis i del litoral cantàbric, les temperatures aniran en ascens, superant els 35 °C a l’interior peninsular i aconseguint els 40 °C en àrees d’Andalusia, Castella-la Manxa i Extremadura.

Valors de 45 °C el diumenge

 

Durant el diumenge comptarem amb cels buidats i estabilitat atmosfèrica. La nuvolositat només apareixerà a Galícia, Astúries i Cantàbria, on també es podrien produir ruixats durant el dia. La calitja es mantindrà en el terç sud i en l’est de la península.

Les temperatures seguiran en ascens, excepte en els litorals cantàbric i mediterrani, així com a Canàries. En algunes zones de Jaén, Còrdova i Sevilla les màximes arribaran fins als 45 °C, amb mínimes superiors als 25 °C.

El dilluns portarà de nou temperatures molt altes en l’est peninsular, podent arribar als 45 °C o més en ciutats com Múrcia, que podrien batre rècords. A partir del dimarts començarà el descens.

 

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.