L’estiu més càlid de la història

Les notícies i evidències que ens està deixant l’estiu de 2022 no són bones per al present però sobretot són dolentes per al futur.

Estem tenint l’estiu més càlid de la història i això està tenint conseqüències directes i nefastes en el nostre entorn, en el medi ambient, i a curt i mitjà termini en la nostra economia.

Des que va començar l’estiu climatològic el passat 1 de juny només tres dies hem tingut temperatures al voltant o per davall dels valors normals de la primera part de l’estiu.

Entre els dies 15 i 18 de juliol s’han batut molts rècords de temperatura al nord, a l’oest i al centre de la Península que han donat lloc a greus i extensos incendis, molt dels quals encara cremen els nostres boscos i cultius.

I el pitjor de tot és que encara no es veu la fi d’esta interminable ona de calor perquè els pròxims dies continuarà fent molta calor. Les estimacions donen temperatures prou per damunt dels valors normals per a la recta final de juliol.

Amb tot el que vos acabe de dir els mapes de hui, de demà i dels pròxims dies no necessiten massa comentaris: pocs núvols, sol, calor encara que demà i dijous no en farà tanta i més calor de nou per al cap de setmana.

Últimes notícies

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.