17.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

L’estiu més càlid de la història

Les notícies i evidències que ens està deixant l’estiu de 2022 no són bones per al present però sobretot són dolentes per al futur.

Estem tenint l’estiu més càlid de la història i això està tenint conseqüències directes i nefastes en el nostre entorn, en el medi ambient, i a curt i mitjà termini en la nostra economia.

Des que va començar l’estiu climatològic el passat 1 de juny només tres dies hem tingut temperatures al voltant o per davall dels valors normals de la primera part de l’estiu.

Entre els dies 15 i 18 de juliol s’han batut molts rècords de temperatura al nord, a l’oest i al centre de la Península que han donat lloc a greus i extensos incendis, molt dels quals encara cremen els nostres boscos i cultius.

I el pitjor de tot és que encara no es veu la fi d’esta interminable ona de calor perquè els pròxims dies continuarà fent molta calor. Les estimacions donen temperatures prou per damunt dels valors normals per a la recta final de juliol.

Amb tot el que vos acabe de dir els mapes de hui, de demà i dels pròxims dies no necessiten massa comentaris: pocs núvols, sol, calor encara que demà i dijous no en farà tanta i més calor de nou per al cap de setmana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.