L’estiu més càlid de la història

Les notícies i evidències que ens està deixant l’estiu de 2022 no són bones per al present però sobretot són dolentes per al futur.

Estem tenint l’estiu més càlid de la història i això està tenint conseqüències directes i nefastes en el nostre entorn, en el medi ambient, i a curt i mitjà termini en la nostra economia.

Des que va començar l’estiu climatològic el passat 1 de juny només tres dies hem tingut temperatures al voltant o per davall dels valors normals de la primera part de l’estiu.

Entre els dies 15 i 18 de juliol s’han batut molts rècords de temperatura al nord, a l’oest i al centre de la Península que han donat lloc a greus i extensos incendis, molt dels quals encara cremen els nostres boscos i cultius.

I el pitjor de tot és que encara no es veu la fi d’esta interminable ona de calor perquè els pròxims dies continuarà fent molta calor. Les estimacions donen temperatures prou per damunt dels valors normals per a la recta final de juliol.

Amb tot el que vos acabe de dir els mapes de hui, de demà i dels pròxims dies no necessiten massa comentaris: pocs núvols, sol, calor encara que demà i dijous no en farà tanta i més calor de nou per al cap de setmana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.