L’estiu més càlid de la història

Les notícies i evidències que ens està deixant l’estiu de 2022 no són bones per al present però sobretot són dolentes per al futur.

Estem tenint l’estiu més càlid de la història i això està tenint conseqüències directes i nefastes en el nostre entorn, en el medi ambient, i a curt i mitjà termini en la nostra economia.

Des que va començar l’estiu climatològic el passat 1 de juny només tres dies hem tingut temperatures al voltant o per davall dels valors normals de la primera part de l’estiu.

Entre els dies 15 i 18 de juliol s’han batut molts rècords de temperatura al nord, a l’oest i al centre de la Península que han donat lloc a greus i extensos incendis, molt dels quals encara cremen els nostres boscos i cultius.

I el pitjor de tot és que encara no es veu la fi d’esta interminable ona de calor perquè els pròxims dies continuarà fent molta calor. Les estimacions donen temperatures prou per damunt dels valors normals per a la recta final de juliol.

Amb tot el que vos acabe de dir els mapes de hui, de demà i dels pròxims dies no necessiten massa comentaris: pocs núvols, sol, calor encara que demà i dijous no en farà tanta i més calor de nou per al cap de setmana.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.