L’estiu més càlid de la història

Les notícies i evidències que ens està deixant l’estiu de 2022 no són bones per al present però sobretot són dolentes per al futur.

Estem tenint l’estiu més càlid de la història i això està tenint conseqüències directes i nefastes en el nostre entorn, en el medi ambient, i a curt i mitjà termini en la nostra economia.

Des que va començar l’estiu climatològic el passat 1 de juny només tres dies hem tingut temperatures al voltant o per davall dels valors normals de la primera part de l’estiu.

Entre els dies 15 i 18 de juliol s’han batut molts rècords de temperatura al nord, a l’oest i al centre de la Península que han donat lloc a greus i extensos incendis, molt dels quals encara cremen els nostres boscos i cultius.

I el pitjor de tot és que encara no es veu la fi d’esta interminable ona de calor perquè els pròxims dies continuarà fent molta calor. Les estimacions donen temperatures prou per damunt dels valors normals per a la recta final de juliol.

Amb tot el que vos acabe de dir els mapes de hui, de demà i dels pròxims dies no necessiten massa comentaris: pocs núvols, sol, calor encara que demà i dijous no en farà tanta i més calor de nou per al cap de setmana.

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.