Impressionant imatge de l’erupció del volcà Agung en Indonèsia

Imatge de l'erupció del volcà Agung

Imatge de l’erupció del volcà Agung | Twitter

 

Este passat dissabte entrava en erupció el volcà Agung en l’illa de Bali, en Indonèsia. Este fenomen ha deixat imàtgens espectaculars i provocaba, per altra part, la cancel·lació de diferents vols planificats per al cap de setmana.

 

Un volcà molt actiu des de que va despertar l’any 2017

El volcà Agung s’ha mostrat molt actiu des de que l’any 2017 va despertar, entrant en erupció. L’última explosió, este cap de setmana, durava només 4 minuts i mig, temps suficient per a fer tremolar la zona, expulsar material incandescent, deixar una capa de cendra en nou pobles del seu voltant i produir un núvol que ha arribat als 4.000 o 5.000 metres d’altura. No consten víctimes mortals.

 

L’última vegada que el volcà va despertar va ser l’any 1963. En aquella ocasió, les conseqüències van ser molt més greus, ja que durant un any va causar la mort de quasi 1.000 persones. I és que Indonèsia es troba al mig del denominat Anell de Foc del Pacífic, una zona amb molta activitat sísmica i volcànica. En este sentit, este país registra milers de terratrèmols al llarg de l’any i alguns tsunamis, esdeveniments que provoquen cada any la mort de moltes persones.

 

Diversos vols afectats

L’erupció del volcà Agung ha obligat a cancel·lar diversos vols en este país del sud-est asiàtic. La muntanya entrava en erupció este dissabte i els trajectes aeris que es veien més afectats pel núvol de cendra eren, inicialment, els que connecten l’illa amb Austràlia, tant d’anada com de tornada.

 

Les companyies aèries més afectades per esta situació han sigut Qantas Airways, Virgin Australia Airlines i Jet Star, mentres que un avió va haver de ser desviat a Darwin, en el nord d’Austràlia. Es va activar l’alerta taronja d’aviació, ja que el nivell d’alerta per erupció es mantenia en el grau 3 sobre 4. En este sentit, Elfi Amir, cap de l’Autoritat Aeroportuària de Bali, va informar als passatgers que s’havien posat en marxa els plans de contingència previstos en estes situacions.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.