Impressionant imatge de l’erupció del volcà Agung en Indonèsia

Imatge de l'erupció del volcà Agung

Imatge de l’erupció del volcà Agung | Twitter

 

Este passat dissabte entrava en erupció el volcà Agung en l’illa de Bali, en Indonèsia. Este fenomen ha deixat imàtgens espectaculars i provocaba, per altra part, la cancel·lació de diferents vols planificats per al cap de setmana.

 

Un volcà molt actiu des de que va despertar l’any 2017

El volcà Agung s’ha mostrat molt actiu des de que l’any 2017 va despertar, entrant en erupció. L’última explosió, este cap de setmana, durava només 4 minuts i mig, temps suficient per a fer tremolar la zona, expulsar material incandescent, deixar una capa de cendra en nou pobles del seu voltant i produir un núvol que ha arribat als 4.000 o 5.000 metres d’altura. No consten víctimes mortals.

 

L’última vegada que el volcà va despertar va ser l’any 1963. En aquella ocasió, les conseqüències van ser molt més greus, ja que durant un any va causar la mort de quasi 1.000 persones. I és que Indonèsia es troba al mig del denominat Anell de Foc del Pacífic, una zona amb molta activitat sísmica i volcànica. En este sentit, este país registra milers de terratrèmols al llarg de l’any i alguns tsunamis, esdeveniments que provoquen cada any la mort de moltes persones.

 

Diversos vols afectats

L’erupció del volcà Agung ha obligat a cancel·lar diversos vols en este país del sud-est asiàtic. La muntanya entrava en erupció este dissabte i els trajectes aeris que es veien més afectats pel núvol de cendra eren, inicialment, els que connecten l’illa amb Austràlia, tant d’anada com de tornada.

 

Les companyies aèries més afectades per esta situació han sigut Qantas Airways, Virgin Australia Airlines i Jet Star, mentres que un avió va haver de ser desviat a Darwin, en el nord d’Austràlia. Es va activar l’alerta taronja d’aviació, ja que el nivell d’alerta per erupció es mantenia en el grau 3 sobre 4. En este sentit, Elfi Amir, cap de l’Autoritat Aeroportuària de Bali, va informar als passatgers que s’havien posat en marxa els plans de contingència previstos en estes situacions.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.