11.7 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Avís groc per pluges en tota la província de Castelló i València i interior nord d’Alacant

Alerta d'avís groc per pluges a la Comunitat per al dia de hui

Alerta d’avís groc per pluges a la Comunitat per al dia de hui | AEMET

 

La setmana comença a la Comunitat Valenciana amb cels amb nuvolositat d’evolució, encara que cap a la vesprada a Castelló i València podrien produir-se ruixats i tempestes fins i tot localment fortes i amb pedregada, preferentment a l’interior, que està en avís groc per pluges, com també a l’interior nord d’Alacant.

Així ha decretat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana al seu butlletí d’informació meteorològica l’avís groc per pluges.               

  

Segons l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) els cels han clarejat poc nuvolosos, amb boires i núvols baixos en la meitat nord del litoral. El vent bufarà variable fluix, amb predomini del sud i sud-est cap a la vesprada.

  

Les temperatures mínimes aniran en lleuger ascens i les màximes experimentaran pocs canvis. A València, oscil·laran entre 24 i 31 graus, a Castelló entre 23 i 31 i a Alacant entre 23 i 31.

   

Les màximes aconseguiran 36 graus a Ontinyent i 34 a Alcoi, mentre que les mínimes més baixes es registraran al nord, a Morella, on els mercuris marcaran 16 graus.           

 

Incendi extingit gràcies a la pluja

 

L’incendi forestal de Beniardà, en la Marina Alta, s’ha donat oficialment per extingit a les 21:45 hores d’ahir diumenge després de calcinar una superfície de 25 hectàrees de pi i vegetació, segons ha informat el Consorci Provincial de Bombers.

   

El foc havia estat donat per estabilitzat a les 14 hores del dissabte gràcies a l’aparició de la pluja, concretament entorn del focus del Barranc dels Coves, una zona de difícil accés.

 

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.