Avís groc per pluges en tota la província de Castelló i València i interior nord d’Alacant

Alerta d'avís groc per pluges a la Comunitat per al dia de hui

Alerta d’avís groc per pluges a la Comunitat per al dia de hui | AEMET

 

La setmana comença a la Comunitat Valenciana amb cels amb nuvolositat d’evolució, encara que cap a la vesprada a Castelló i València podrien produir-se ruixats i tempestes fins i tot localment fortes i amb pedregada, preferentment a l’interior, que està en avís groc per pluges, com també a l’interior nord d’Alacant.

Així ha decretat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana al seu butlletí d’informació meteorològica l’avís groc per pluges.               

  

Segons l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) els cels han clarejat poc nuvolosos, amb boires i núvols baixos en la meitat nord del litoral. El vent bufarà variable fluix, amb predomini del sud i sud-est cap a la vesprada.

  

Les temperatures mínimes aniran en lleuger ascens i les màximes experimentaran pocs canvis. A València, oscil·laran entre 24 i 31 graus, a Castelló entre 23 i 31 i a Alacant entre 23 i 31.

   

Les màximes aconseguiran 36 graus a Ontinyent i 34 a Alcoi, mentre que les mínimes més baixes es registraran al nord, a Morella, on els mercuris marcaran 16 graus.           

 

Incendi extingit gràcies a la pluja

 

L’incendi forestal de Beniardà, en la Marina Alta, s’ha donat oficialment per extingit a les 21:45 hores d’ahir diumenge després de calcinar una superfície de 25 hectàrees de pi i vegetació, segons ha informat el Consorci Provincial de Bombers.

   

El foc havia estat donat per estabilitzat a les 14 hores del dissabte gràcies a l’aparició de la pluja, concretament entorn del focus del Barranc dels Coves, una zona de difícil accés.

 

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.