Lluna de sang i la superlluna de les flors: els fenòmens que portarà este dimecres

 

Esta setmana, concretament el dimecres 26, coincidiran dos interessants esdeveniments astronòmics: el primer eclipsi lunar total de l’any -conegut com a “lluna de sang” pel seu color vermellós- i la major superlluna de 2021 -la superlluna de les flors-. Yurima Celdrán, experta de Meteored, explica com seran estos fenòmens.

La lluna de sang

 

Este fenomen es produeix quan hi ha un eclipsi lunar total; és a dir, quan la Terra s’interposa entre el Sol i la Lluna, en fase plena, i queden els tres completament alineats.

Es denomina lluna de sang perquè durant este esdeveniment astronòmic la Terra no deixa passar la llum del Sol a la Lluna i l’única llum que es projecta sobre ella és la dispersada per l’atmosfera terrestre, de color roig i ataronjat, la qual cosa atorga a la Lluna una aparença vermellosa.

Este esdeveniment durarà 14 minuts i 30 segons, i només podrà ser vist des d’Oceania, Àsia oriental l’oest d’Amèrica del Sud i Amèrica del Nord. Segons els experts en astronomia, si el cel està buidat este fenomen podrà veure’s sense equips especials.

La Lluna de sang del 26 de maig serà la primera i última d’enguany.

 

Què és i com podem veure la superlluna de les flors?

 

La superlluna té lloc quan el nostre satèl·lit està en fase plena i coincideix amb el perigeu, el punt de l’òrbita en el qual existeix menys distància respecte al centre de la Terra.

Les primeres tribus natives americanes d’agricultors van designar este fenomen com a “lluna de les flors” en coincidir amb l’època de major florida.

Esta lluna serà visible a simple vista des de qualsevol part del món. A Espanya podrà veure’s a partir de les 13:14 h d’este dimecres. Per a tots els que no puguen contemplar este esdeveniment astronòmic, tindran una altra oportunitat el 24 de juny, la “superlluna de maduixa”.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.