12.3 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

La neu emblanquina els punts més alts de la Comunitat Valenciana

 

La neu comença a deixar-se veure als punts més alts de la Comunitat Valenciana. Amb les primeres hores d’aquest temporal de fred i neu que arriba a la península Ibèrica, els flocs de neu estan caient a alguns punts de la província de Castelló. La intensitat de la nevada de moment és dèbil, i afecta municipis com Coratxà, a la Tinença de Benifassà (Baix Maestrat), o a la zona de la masia de Torremiró, a Morella (Els Ports). En els dos casos es tracta de zones elevades, a més de 1.000 metres per damunt del nivell del mar.

Per altra banda, la zona sud també ha quedat lleument enfarinada pel pas d’un front aquesta matinada. És el cas del cim d’Aitana, amb més de 1.500 metres d’altura, que hui ha despertat coberta d’una fina capa blanca. També ha nevat dèbilment, sense arribar a quallar, a la Serra de Serrella, ubicada cap als 1.300 metres per damunt del mar en els seus punts més alts.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) s’han pronosticat nevades dèbils a Castelló per als pròxims dies. Demà dimecres, les precipitacions a Castelló serien en forma de neu a partir dels 1.000-1.200 metres. Per a dijous la cota baixaria a l’interior de la província, deixant precipitacions en forma de neu a partir dels 800-1.000 metres.

Així mateix, Aemet ha anunciat per a demà dimecres l’alerta taronja per fortes ratxes de vent, que poden arribar a 110 km/h a les zones d’interior de les tres províncies, i de 90 km/h a la costa. L’avís s’activa des de les 6 de la matinada de demà fins a les 0.00 hores del dia 24, dijous. Aquest fenomen pot tindre especial incidència en les hores centrals del dia.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.