14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La neu emblanquina els punts més alts de la Comunitat Valenciana

 

La neu comença a deixar-se veure als punts més alts de la Comunitat Valenciana. Amb les primeres hores d’aquest temporal de fred i neu que arriba a la península Ibèrica, els flocs de neu estan caient a alguns punts de la província de Castelló. La intensitat de la nevada de moment és dèbil, i afecta municipis com Coratxà, a la Tinença de Benifassà (Baix Maestrat), o a la zona de la masia de Torremiró, a Morella (Els Ports). En els dos casos es tracta de zones elevades, a més de 1.000 metres per damunt del nivell del mar.

Per altra banda, la zona sud també ha quedat lleument enfarinada pel pas d’un front aquesta matinada. És el cas del cim d’Aitana, amb més de 1.500 metres d’altura, que hui ha despertat coberta d’una fina capa blanca. També ha nevat dèbilment, sense arribar a quallar, a la Serra de Serrella, ubicada cap als 1.300 metres per damunt del mar en els seus punts més alts.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) s’han pronosticat nevades dèbils a Castelló per als pròxims dies. Demà dimecres, les precipitacions a Castelló serien en forma de neu a partir dels 1.000-1.200 metres. Per a dijous la cota baixaria a l’interior de la província, deixant precipitacions en forma de neu a partir dels 800-1.000 metres.

Així mateix, Aemet ha anunciat per a demà dimecres l’alerta taronja per fortes ratxes de vent, que poden arribar a 110 km/h a les zones d’interior de les tres províncies, i de 90 km/h a la costa. L’avís s’activa des de les 6 de la matinada de demà fins a les 0.00 hores del dia 24, dijous. Aquest fenomen pot tindre especial incidència en les hores centrals del dia.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.