16 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

La neu emblanquina els punts més alts de la Comunitat Valenciana

 

La neu comença a deixar-se veure als punts més alts de la Comunitat Valenciana. Amb les primeres hores d’aquest temporal de fred i neu que arriba a la península Ibèrica, els flocs de neu estan caient a alguns punts de la província de Castelló. La intensitat de la nevada de moment és dèbil, i afecta municipis com Coratxà, a la Tinença de Benifassà (Baix Maestrat), o a la zona de la masia de Torremiró, a Morella (Els Ports). En els dos casos es tracta de zones elevades, a més de 1.000 metres per damunt del nivell del mar.

Per altra banda, la zona sud també ha quedat lleument enfarinada pel pas d’un front aquesta matinada. És el cas del cim d’Aitana, amb més de 1.500 metres d’altura, que hui ha despertat coberta d’una fina capa blanca. També ha nevat dèbilment, sense arribar a quallar, a la Serra de Serrella, ubicada cap als 1.300 metres per damunt del mar en els seus punts més alts.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) s’han pronosticat nevades dèbils a Castelló per als pròxims dies. Demà dimecres, les precipitacions a Castelló serien en forma de neu a partir dels 1.000-1.200 metres. Per a dijous la cota baixaria a l’interior de la província, deixant precipitacions en forma de neu a partir dels 800-1.000 metres.

Així mateix, Aemet ha anunciat per a demà dimecres l’alerta taronja per fortes ratxes de vent, que poden arribar a 110 km/h a les zones d’interior de les tres províncies, i de 90 km/h a la costa. L’avís s’activa des de les 6 de la matinada de demà fins a les 0.00 hores del dia 24, dijous. Aquest fenomen pot tindre especial incidència en les hores centrals del dia.

Últimes notícies

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.

Morant defén que el PSOE ha reaccionat de manera immediata davant els casos d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que no es pot demanar més al PSOE davant les denúncies d'assetjament, subratllant mesures en hores i suport a les víctimes. També ha reclamat explicacions a Vox i ha donat per resolta una querella contra Leire Díez.

Kindelán urgix a simplificar la regulació financera per a impulsar el creixement a Europa

La presidenta de la AEB ha reclamat una simplificació reguladora urgent per a reforçar el creixement i la competitivitat d'Europa. CECA i UNACC han demanat un marc més proporcionat i basat en principis, mentres el sector avança en inclusió i digitalització.

La Generalitat retira 18.304 vivendes turístiques del registre en 2025 i activa noves revisions

La Comunitat Valenciana ha donat de baixa 18.304 VUT en 2025 per incomplir el decret llei 9/2024, amb faltes com la referència cadastral o el NIF. Turisme prepara dos fases per a revisar 11.029 ICUS i depurar 3.394 referències duplicades.