Possible ona de calor la setmana que ve en tot el país i alertes per altes temperatures a la Comunitat Valenciana

 

Les temperatures s’han mantingut per baix de les habituals per l’època durant els últims dies en gran part de l’interior i sud-est del país. Una tendència que, segons indiquen els mapes, canviarà completament perquè, de cara a la setmana vinent, tindríem una gran ona de calor en tota Espanya.

 

Cal dir, però, que la calor ja està ben present a la Comunitat Valenciana i que durant el dia de hui la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat l’alerta sanitària per nivell alt o taronja en les comarques valencianes de La Costera i La Ribera Alta, on els termòmetres podrien superar els 39 graus de màximes.

 

Per a la setmana que ve ja, l’arribada d’una massa d’aire molt càlid procedent del nord d’Àfrica farà disparar els termòmetres en tota la península ibèrica i sud de França de dilluns a dimecres o dijous amb temperatures excepcionalment altes, amb especial afectació en el centre, sud i est del territori, per tant, la Comunitat Valenciana també es veurà afectada. Aquesta seria la segona ona de calor després de la primera a mitjan juny.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.