Possible ona de calor la setmana que ve en tot el país i alertes per altes temperatures a la Comunitat Valenciana

 

Les temperatures s’han mantingut per baix de les habituals per l’època durant els últims dies en gran part de l’interior i sud-est del país. Una tendència que, segons indiquen els mapes, canviarà completament perquè, de cara a la setmana vinent, tindríem una gran ona de calor en tota Espanya.

 

Cal dir, però, que la calor ja està ben present a la Comunitat Valenciana i que durant el dia de hui la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat l’alerta sanitària per nivell alt o taronja en les comarques valencianes de La Costera i La Ribera Alta, on els termòmetres podrien superar els 39 graus de màximes.

 

Per a la setmana que ve ja, l’arribada d’una massa d’aire molt càlid procedent del nord d’Àfrica farà disparar els termòmetres en tota la península ibèrica i sud de França de dilluns a dimecres o dijous amb temperatures excepcionalment altes, amb especial afectació en el centre, sud i est del territori, per tant, la Comunitat Valenciana també es veurà afectada. Aquesta seria la segona ona de calor després de la primera a mitjan juny.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Govern urgix al PP a deixar de protegir a Mazón malgrat que no serà investigat

L'Executiu ha demanat al PP que cessament la 'protecció' a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA. Respecta que el TSJCV no ho investigue, però remarca responsabilitats polítiques.

Pradas demana al CGPJ investigar els àudios i el xat que el TSJCV va rebutjar sobre la jutgessa de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha demanat al CGPJ requerir els àudios i el xat de WhatsApp aportats en una querella contra la jutgessa, inadmesa pel TSJCV. Busca incorporar-los a la queixa disciplinària perquè es valore el seu impacte en la instrucció.

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de ser reanimat i inhalar fum en un incendi a València

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de patir una parada cardiorespiratòria i inhalar fum en l'incendi d'una vivenda a València. Va ser atés de matinada i traslladat a l'Hospital Arnau de Vilanova.

Barcala garantix la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies a Alacant

L'alcalde d'Alacant ha garantit la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies per a eliminar l'efecte barrera. La solució aprofita el desnivell del traçat per a cobrir-lo, connectar barris i crear un gran centre de mobilitat

Les falles sostenibles premien a Borrull-Socors i Pere Cabanes-Joan XXIII

Els premis 2026 a les falles sostenibles han distingit a Borrull-Socors en grans i a Pere Cabanes-Joan XXIII en infantils, amb dotació econòmica i estendard ecològic.

8 de cada 10 ciutadans secunden multar a qui creua el pas de zebra mirant el mòbil

El 83,2% recolza sancionar als vianants que creuen mirant el mòbil i el 76,4% als qui se salten el roig, segons 3.570 enquestes en grans ciutats.

Carcaixent declara emergència sanitària per la vaga de les escombraries i contracta un servici extern

L'Ajuntament ha declarat emergència sanitària després de la vaga de recollida i ha activat una neteja extraordinària amb una empresa externa. Reclamarà el cost a la Mancomunitat.

Més de 25.000 denúncies per desaparició en 2025 i 2.635 en la Comunitat Valenciana

Espanya va registrar 25.086 denúncies per desaparició en 2025, un 5% menys que en 2024, amb més del 90% de casos esclarits i 2.635 en la Comunitat Valenciana.