Registrat un terratrèmol en epicentre en la Marina Baixa

 

Un terratrèmol de 3,4 graus en l’escala de Ritcher registrat esta matinada de dimarts, cap a les 05.25 hores, amb epicentre en Relleu, en la Marina Baixa (Alacant), ha sigut percebut per la població en diferents localitats del nord de la província d’Alacant i sud de València.

 

La pàgina web de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha informat que el moviment sísmic s’ha produït a una profunditat de 2 quilòmetres entre les localitats alacantines de Relleu, la Torre de les Maçanes, en l’Alacantí i Benifallim, en l’Alcoià, i ha sigut notat en gran part del nord de la província d’Alacant i algunes ciutats del sud de València.

 

La sacsejada ha durat al voltant de 5 segons i li ha seguit una rèplica de menor intensitat, sense que es tinga constància de danys personals o materials. Cap a les 07.12 hores s’ha sentit una segona rèplica de magnitud 2,8 a una profunditat de 10 quilòmetres amb epicentre en la pròxima població de Penàguila, en l’Alcoià (Alacant).

 

Segons el testimoniatge d’alguns usuaris de la xarxa social Twitter, entre ells l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha despertat i sobresaltat a numerosos veïns de l’entorn de l’epicentre i ciutats alacantines més allunyades com Alcoi, Benidorm, Xixona i inclús també s’ha arribat a notar en Ontinyent Gandia, sense que es tinga constància de danys personals o materials.

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.