16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Registrat un terratrèmol en epicentre en la Marina Baixa

 

Un terratrèmol de 3,4 graus en l’escala de Ritcher registrat esta matinada de dimarts, cap a les 05.25 hores, amb epicentre en Relleu, en la Marina Baixa (Alacant), ha sigut percebut per la població en diferents localitats del nord de la província d’Alacant i sud de València.

 

La pàgina web de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha informat que el moviment sísmic s’ha produït a una profunditat de 2 quilòmetres entre les localitats alacantines de Relleu, la Torre de les Maçanes, en l’Alacantí i Benifallim, en l’Alcoià, i ha sigut notat en gran part del nord de la província d’Alacant i algunes ciutats del sud de València.

 

La sacsejada ha durat al voltant de 5 segons i li ha seguit una rèplica de menor intensitat, sense que es tinga constància de danys personals o materials. Cap a les 07.12 hores s’ha sentit una segona rèplica de magnitud 2,8 a una profunditat de 10 quilòmetres amb epicentre en la pròxima població de Penàguila, en l’Alcoià (Alacant).

 

Segons el testimoniatge d’alguns usuaris de la xarxa social Twitter, entre ells l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha despertat i sobresaltat a numerosos veïns de l’entorn de l’epicentre i ciutats alacantines més allunyades com Alcoi, Benidorm, Xixona i inclús també s’ha arribat a notar en Ontinyent Gandia, sense que es tinga constància de danys personals o materials.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per vent de fins a 80 km/h i mar adversa en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per vent de l'oest en zones de l'interior i litoral de Castelló, València i Alacant, amb ratxes de fins a 80 km/h i fenòmens costaners a Alacant.

Els termòmetres han marcat 18é a Pego i han fregat 17é a València a primera hora

Pego ha registrat 18é de matinada i València ha fregat els 17é a primera hora d'este dimarts. El vent de l'oest bufarà moderat a fort, amb ratxes molt fortes a l'interior.

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.