Registrat un terratrèmol en epicentre en la Marina Baixa

 

Un terratrèmol de 3,4 graus en l’escala de Ritcher registrat esta matinada de dimarts, cap a les 05.25 hores, amb epicentre en Relleu, en la Marina Baixa (Alacant), ha sigut percebut per la població en diferents localitats del nord de la província d’Alacant i sud de València.

 

La pàgina web de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha informat que el moviment sísmic s’ha produït a una profunditat de 2 quilòmetres entre les localitats alacantines de Relleu, la Torre de les Maçanes, en l’Alacantí i Benifallim, en l’Alcoià, i ha sigut notat en gran part del nord de la província d’Alacant i algunes ciutats del sud de València.

 

La sacsejada ha durat al voltant de 5 segons i li ha seguit una rèplica de menor intensitat, sense que es tinga constància de danys personals o materials. Cap a les 07.12 hores s’ha sentit una segona rèplica de magnitud 2,8 a una profunditat de 10 quilòmetres amb epicentre en la pròxima població de Penàguila, en l’Alcoià (Alacant).

 

Segons el testimoniatge d’alguns usuaris de la xarxa social Twitter, entre ells l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha despertat i sobresaltat a numerosos veïns de l’entorn de l’epicentre i ciutats alacantines més allunyades com Alcoi, Benidorm, Xixona i inclús també s’ha arribat a notar en Ontinyent Gandia, sense que es tinga constància de danys personals o materials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.