Registrat un terratrèmol en epicentre en la Marina Baixa

 

Un terratrèmol de 3,4 graus en l’escala de Ritcher registrat esta matinada de dimarts, cap a les 05.25 hores, amb epicentre en Relleu, en la Marina Baixa (Alacant), ha sigut percebut per la població en diferents localitats del nord de la província d’Alacant i sud de València.

 

La pàgina web de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha informat que el moviment sísmic s’ha produït a una profunditat de 2 quilòmetres entre les localitats alacantines de Relleu, la Torre de les Maçanes, en l’Alacantí i Benifallim, en l’Alcoià, i ha sigut notat en gran part del nord de la província d’Alacant i algunes ciutats del sud de València.

 

La sacsejada ha durat al voltant de 5 segons i li ha seguit una rèplica de menor intensitat, sense que es tinga constància de danys personals o materials. Cap a les 07.12 hores s’ha sentit una segona rèplica de magnitud 2,8 a una profunditat de 10 quilòmetres amb epicentre en la pròxima població de Penàguila, en l’Alcoià (Alacant).

 

Segons el testimoniatge d’alguns usuaris de la xarxa social Twitter, entre ells l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha despertat i sobresaltat a numerosos veïns de l’entorn de l’epicentre i ciutats alacantines més allunyades com Alcoi, Benidorm, Xixona i inclús també s’ha arribat a notar en Ontinyent o Gandia, sense que es tinga constància de danys personals o materials.

Últimes notícies

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.

Pérez Llorca afrontarà dijous la primera sessió de control del curs en Les Corts

Les Corts celebraran dijous la primera sessió de control del curs polític, quatre mesos després de l’anterior, amb debat sobre quatre proposicions de llei i una iniciativa no de llei de Vox.

Un quadre de Vergara, primera gran compra per al Palau de Montortal de València

L’Ajuntament de València ha adquirit per 26.000 euros el llenç 'Sagrada Família amb Sant Joanet i àngels músics', de José Vergara, primera obra destinada al futur Museu de la Ciutat al Palau dels Marquesos de Montortal.

Jupol acusa Bernabé de posar en perill la Policia en la protesta per l’habitatge a València

El sindicat Jupol ha atribuït a decisions polítiques de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, les ferides de nou agents en els aldarulls posteriors a la manifestació per l’habitatge a València, que també es va saldar amb cinc detinguts.

Diumenge amb núvols a l’interior i temperatures sense canvis a la Comunitat Valenciana

Este diumenge el cel estarà nuvolós a l’interior de la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats i temperatures molt semblants a les d’ahir. Dilluns continuaran els núvols i els ruixats dispersos, sobretot al nord i a l’interior, amb màximes lleugerament més altes a l’interior.

Investigar un incendi forestal és quasi més difícil que un assassinat

El caporal Luis Rueda, expert del Seprona a València, explica per què demostrar l’autoria d’un incendi forestal és extremadament complex i sovint més difícil que aclarir un assassinat.