17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Hi haurà temporals en el que resta de mes?

 

 

Al gener del passat any gran part del país va patir les conseqüències de la borrasca Filomena, que va portar nombroses i duradores nevades sobretot en el centre i aquest peninsular. Però enguany l’escenari és totalment diferent, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

La borrasca Filomena va ser molt adversa i així ho testifiquen els registres, destacant les grossàries de neu a La Pobla de Cérvoles (Lleida) amb 63 centímetres i de Cavacés (Tarragona) amb 57,4 cm. En el Roque de los Muchachos (Santa Cruz de Tenerife) es van alcançar 56 cm, en Madrid (Retiro) cerca de 53 cm, Toledo 51 cm i en Vilafranca (Castelló) es van acostar al mig metre.

Les temperatures més baixes es van donar en Torremocha del Jiloca (Teruel) amb -26,5 °C, en Bello (Teruel) amb temperatures de -25,4 °C, això com en Molina de Aragón (Guadalajara) on es va alcançar -25,2 °C.

No s’havia produït una borrasca de tal importància des de gener de 1971 i, després de 50 anys sense un succés semblant i seguint els models, és poc probable que torne a succeir.

 

Com serà la segona quinzena de gener?

 

Durant la segona meitat d’aquest mes, els termòmetres marcaran valors baixos en quasi tot el territori peninsular i l’arxipèlag balear amb gelades en quasi tot l’interior, quedant al marge la meitat occidental d’Andalusia, el litoral mediterrani i l’oest de Galícia almenys fins al dia 24. A Canàries hi haurà un ambient suau amb migdies lleugerament per damunt dels 20 °C i temperatures mínimes prop dels 16 o 17 °C.

En l’última setmana del mes, les gelades probablement continuaran produint-se en quasi tot el territori, amb possibilitat que es registren també algunes febles en capitals del sud-oest com Sevilla i Còrdova. En alguns punts es formaran bancs de boira duradors, sobretot en l’altiplà castellanolleonesa.

Les pluges seran escasses, aïllades i d’intensitat feble. Hi haurà una major probabilitat de precipitacions als Pirineus. També podria ploure lleugerament en el nord de l’arxipèlag canari.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.