16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Hi haurà temporals en el que resta de mes?

 

 

Al gener del passat any gran part del país va patir les conseqüències de la borrasca Filomena, que va portar nombroses i duradores nevades sobretot en el centre i aquest peninsular. Però enguany l’escenari és totalment diferent, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

La borrasca Filomena va ser molt adversa i així ho testifiquen els registres, destacant les grossàries de neu a La Pobla de Cérvoles (Lleida) amb 63 centímetres i de Cavacés (Tarragona) amb 57,4 cm. En el Roque de los Muchachos (Santa Cruz de Tenerife) es van alcançar 56 cm, en Madrid (Retiro) cerca de 53 cm, Toledo 51 cm i en Vilafranca (Castelló) es van acostar al mig metre.

Les temperatures més baixes es van donar en Torremocha del Jiloca (Teruel) amb -26,5 °C, en Bello (Teruel) amb temperatures de -25,4 °C, això com en Molina de Aragón (Guadalajara) on es va alcançar -25,2 °C.

No s’havia produït una borrasca de tal importància des de gener de 1971 i, després de 50 anys sense un succés semblant i seguint els models, és poc probable que torne a succeir.

 

Com serà la segona quinzena de gener?

 

Durant la segona meitat d’aquest mes, els termòmetres marcaran valors baixos en quasi tot el territori peninsular i l’arxipèlag balear amb gelades en quasi tot l’interior, quedant al marge la meitat occidental d’Andalusia, el litoral mediterrani i l’oest de Galícia almenys fins al dia 24. A Canàries hi haurà un ambient suau amb migdies lleugerament per damunt dels 20 °C i temperatures mínimes prop dels 16 o 17 °C.

En l’última setmana del mes, les gelades probablement continuaran produint-se en quasi tot el territori, amb possibilitat que es registren també algunes febles en capitals del sud-oest com Sevilla i Còrdova. En alguns punts es formaran bancs de boira duradors, sobretot en l’altiplà castellanolleonesa.

Les pluges seran escasses, aïllades i d’intensitat feble. Hi haurà una major probabilitat de precipitacions als Pirineus. També podria ploure lleugerament en el nord de l’arxipèlag canari.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.