Hi haurà temporals en el que resta de mes?

 

 

Al gener del passat any gran part del país va patir les conseqüències de la borrasca Filomena, que va portar nombroses i duradores nevades sobretot en el centre i aquest peninsular. Però enguany l’escenari és totalment diferent, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

La borrasca Filomena va ser molt adversa i així ho testifiquen els registres, destacant les grossàries de neu a La Pobla de Cérvoles (Lleida) amb 63 centímetres i de Cavacés (Tarragona) amb 57,4 cm. En el Roque de los Muchachos (Santa Cruz de Tenerife) es van alcançar 56 cm, en Madrid (Retiro) cerca de 53 cm, Toledo 51 cm i en Vilafranca (Castelló) es van acostar al mig metre.

Les temperatures més baixes es van donar en Torremocha del Jiloca (Teruel) amb -26,5 °C, en Bello (Teruel) amb temperatures de -25,4 °C, això com en Molina de Aragón (Guadalajara) on es va alcançar -25,2 °C.

No s’havia produït una borrasca de tal importància des de gener de 1971 i, després de 50 anys sense un succés semblant i seguint els models, és poc probable que torne a succeir.

 

Com serà la segona quinzena de gener?

 

Durant la segona meitat d’aquest mes, els termòmetres marcaran valors baixos en quasi tot el territori peninsular i l’arxipèlag balear amb gelades en quasi tot l’interior, quedant al marge la meitat occidental d’Andalusia, el litoral mediterrani i l’oest de Galícia almenys fins al dia 24. A Canàries hi haurà un ambient suau amb migdies lleugerament per damunt dels 20 °C i temperatures mínimes prop dels 16 o 17 °C.

En l’última setmana del mes, les gelades probablement continuaran produint-se en quasi tot el territori, amb possibilitat que es registren també algunes febles en capitals del sud-oest com Sevilla i Còrdova. En alguns punts es formaran bancs de boira duradors, sobretot en l’altiplà castellanolleonesa.

Les pluges seran escasses, aïllades i d’intensitat feble. Hi haurà una major probabilitat de precipitacions als Pirineus. També podria ploure lleugerament en el nord de l’arxipèlag canari.

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.