Hi haurà temporals en el que resta de mes?

 

 

Al gener del passat any gran part del país va patir les conseqüències de la borrasca Filomena, que va portar nombroses i duradores nevades sobretot en el centre i aquest peninsular. Però enguany l’escenari és totalment diferent, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

La borrasca Filomena va ser molt adversa i així ho testifiquen els registres, destacant les grossàries de neu a La Pobla de Cérvoles (Lleida) amb 63 centímetres i de Cavacés (Tarragona) amb 57,4 cm. En el Roque de los Muchachos (Santa Cruz de Tenerife) es van alcançar 56 cm, en Madrid (Retiro) cerca de 53 cm, Toledo 51 cm i en Vilafranca (Castelló) es van acostar al mig metre.

Les temperatures més baixes es van donar en Torremocha del Jiloca (Teruel) amb -26,5 °C, en Bello (Teruel) amb temperatures de -25,4 °C, això com en Molina de Aragón (Guadalajara) on es va alcançar -25,2 °C.

No s’havia produït una borrasca de tal importància des de gener de 1971 i, després de 50 anys sense un succés semblant i seguint els models, és poc probable que torne a succeir.

 

Com serà la segona quinzena de gener?

 

Durant la segona meitat d’aquest mes, els termòmetres marcaran valors baixos en quasi tot el territori peninsular i l’arxipèlag balear amb gelades en quasi tot l’interior, quedant al marge la meitat occidental d’Andalusia, el litoral mediterrani i l’oest de Galícia almenys fins al dia 24. A Canàries hi haurà un ambient suau amb migdies lleugerament per damunt dels 20 °C i temperatures mínimes prop dels 16 o 17 °C.

En l’última setmana del mes, les gelades probablement continuaran produint-se en quasi tot el territori, amb possibilitat que es registren també algunes febles en capitals del sud-oest com Sevilla i Còrdova. En alguns punts es formaran bancs de boira duradors, sobretot en l’altiplà castellanolleonesa.

Les pluges seran escasses, aïllades i d’intensitat feble. Hi haurà una major probabilitat de precipitacions als Pirineus. També podria ploure lleugerament en el nord de l’arxipèlag canari.

Últimes notícies

L’exalcalde de Turís assegura que ningú va avisar del risc abans de la dana

L’exalcalde de Turís Ismael Corell ha explicat davant la jutgessa de Catarroja que el 29 d’octubre de 2024 no va rebre cap avís oficial de risc per la dana, malgrat acumular-se més de 700 litres per metre quadrat al municipi.

La família d’un viver arrasat a la Vilavella demana ajuda per tornar a començar

Els propietaris del viver familiar EsVi, destruït per l’incendi forestal de la Vall d'Uixó, reclamen suport de les administracions per poder reprendre la faena i mantindre la tradició familiar.

Tres detinguts per raptar i atracar una dona de 79 anys a València amb el mètode del tocomotxo

La Guàrdia Civil ha detingut en dos municipis de Toledo tres sospitosos d’atraure una dona major a València amb el mètode del tocomotxo, raptar-la i obligar-la a entregar uns 50.000 euros en joies i diners.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

L’Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja a l’interior de la província de València per temperatures màximes de fins a 40 graus, en plena quarta onada de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

La ciència guia l’extinció dels grans incendis de Castelló, Madrid, Toledo i Àvila

Un equip del CSIC assessora en temps real sobre vent i zones cremades en els incendis de La Vall d'Uixò, Madrid, Toledo i Àvila per a millorar l’estratègia d’extinció.

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.
FILMOTECA D'ESTIU