Últimes precipitacions del temporal i canvi radical de temps esta setmana en València

Imatge d'un ruixat caient a Catalunya

Els arruixons van a menys, però no desapareixen del tot este dimarts | Josep Petitbò
 
 

Després d’estar setmanes amb molt poques estones de sol i amb una pols en suspensió que no ens l’hem treta de damunt des de pràcticament finals de febrer. Al llarg d’este inici de setmana, pareix que amb el temporal de pluges que hem tingut posarem punt final a una situació que ja s’allargava des de fa moltes setmanes.

 

Per tant, després de l’últim dia de temporal de pluges que seguiran afectant gran part de València al llarg de la vesprada d’este dilluns, este pròxim dimarts, 9 de març, tornarem a vore un cel més blau i el sol durant el matí, excepte al sud de València i Alacant.

 

Ara bé, no en tot el territori valencià, ni tot el dia farà sol. A partir del migdia, el temps tornarà a ser més mogut, quan el sol acompanyat d’un ambient més càlid farà disparar les nuvolades, que deixaran arruixons de vesprada en molts sectors de l’interior de València, Alacant i sud de Castelló. A demés, acompanyats d’aigua neta, sense fang.

 

L’altra novetat serà l’entrada del vent del nord-oest pel nord de Castelló que ajudarà a netejar la nuvolositat.  A finals de setmana, els núvols tornaran a ser més protagonistes, amb l’arribada de nous fronts, però pareix que deixarem darrere definitivament la pols en suspensió.

 

Dimarts, 9 de març

Amb més detalls, este dimarts, 9 de març, el dia començarà més fresc que en jornades anteriors al voltant i amb un sol brillant i ja sense pols en suspensió que dominarà en general tot i alguns núvols que no acabaran d’anar-se’n del sud de València i Alacant, a on encara podria plovisquejar. Tot i això, deixaran al llarg del matí i donaran pas a més estones de sol.

 

Mapa del temps a València per aquest dimarts, 9 de març del 2021

Les restes del temporal de pluges encara deixaran arruixons en alguns indrets | AEMET

 

Tot i això, a partir del migdia, com que encara hi haurà força aire fred en alçada, les nuvolades creixeran amb força i deixaran arruixons primaverals de vesprada. La majoria d’ells seran de curta durada, però podrien ser especialment intensos entre el sud de Castelló i el nord de València, a demés, també podrien arribar a la mateixa línia de la costa dels tarongers. 

 

Pel que fa a les temperatures, amb més estones de sol este matí de dimarts pujaran clarament durant el dia, tot i que a primeres hores seran més baixes. La majoria de màximes es mouran entre els 12-14ºC de l’interior i els 16-18ºC de punts costaners amb un migdia molt més suau arreu. Tan sols quedaran més curtes en punts elevats de les muntanyes interiors.

 

Dimecres, 10 de març

De cara al dimecres, tindrem una jornada radiant i de cel blau com feia setmanes que no teníem en tot el territori, pràcticament sense ni un núvol en tot el dia en València. El sol dominarà al voltant amb temperatures que seguiran pujant i amb nits més fredes, però sense excessos.

 

Dijous 11 de març

De cara al dijous, 11 de març, pocs canvis esperem, amb sol i noves boires sobretot al matí, més trencats a partir del migdia, sense pluges i temperatures que seguiran pujant amb un ambient ja més primaveral de nou. La novetat serà que, de cara a la vesprada, poden créixer nuvolades a l’interior de Castelló que poden deixar alguns arruixons.

 

Divendres 12 de març

Els núvols i estos arruixons de vesprada podrien anar a més de cara al divendres, 12 de març, i afectar més zones fora de l’interior de València, com ara el nord de Castelló, però s’haurà d’anar confirmant al llarg dels següents dies, ja que els mapes no s’acaben de posar d’acord en el temps de cara a finals de setmana. Temperatures paregudes amb molta bonança diürna.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de març

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de març, dissabte pareix que podria estar marcat per més inestabilitat, amb nous arruixons de vesprada a l’interior de Castelló i València, mentres que diumenge l’anticicló s’imposaria amb predomini del sol en molts indrets de nou.

 

Tot això amb temperatures que seguirien per la banda alta i per damunt del que tocaria per a l’època. No obstant això, s’hauran de vore com evolucionen els mapes i s’haurà d’anar confirmant, ja que poden haver-hi canvis.

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.