Últimes precipitacions del temporal i canvi radical de temps esta setmana en València

Imatge d'un ruixat caient a Catalunya

Els arruixons van a menys, però no desapareixen del tot este dimarts | Josep Petitbò
 
 

Després d’estar setmanes amb molt poques estones de sol i amb una pols en suspensió que no ens l’hem treta de damunt des de pràcticament finals de febrer. Al llarg d’este inici de setmana, pareix que amb el temporal de pluges que hem tingut posarem punt final a una situació que ja s’allargava des de fa moltes setmanes.

 

Per tant, després de l’últim dia de temporal de pluges que seguiran afectant gran part de València al llarg de la vesprada d’este dilluns, este pròxim dimarts, 9 de març, tornarem a vore un cel més blau i el sol durant el matí, excepte al sud de València i Alacant.

 

Ara bé, no en tot el territori valencià, ni tot el dia farà sol. A partir del migdia, el temps tornarà a ser més mogut, quan el sol acompanyat d’un ambient més càlid farà disparar les nuvolades, que deixaran arruixons de vesprada en molts sectors de l’interior de València, Alacant i sud de Castelló. A demés, acompanyats d’aigua neta, sense fang.

 

L’altra novetat serà l’entrada del vent del nord-oest pel nord de Castelló que ajudarà a netejar la nuvolositat.  A finals de setmana, els núvols tornaran a ser més protagonistes, amb l’arribada de nous fronts, però pareix que deixarem darrere definitivament la pols en suspensió.

 

Dimarts, 9 de març

Amb més detalls, este dimarts, 9 de març, el dia començarà més fresc que en jornades anteriors al voltant i amb un sol brillant i ja sense pols en suspensió que dominarà en general tot i alguns núvols que no acabaran d’anar-se’n del sud de València i Alacant, a on encara podria plovisquejar. Tot i això, deixaran al llarg del matí i donaran pas a més estones de sol.

 

Mapa del temps a València per aquest dimarts, 9 de març del 2021

Les restes del temporal de pluges encara deixaran arruixons en alguns indrets | AEMET

 

Tot i això, a partir del migdia, com que encara hi haurà força aire fred en alçada, les nuvolades creixeran amb força i deixaran arruixons primaverals de vesprada. La majoria d’ells seran de curta durada, però podrien ser especialment intensos entre el sud de Castelló i el nord de València, a demés, també podrien arribar a la mateixa línia de la costa dels tarongers. 

 

Pel que fa a les temperatures, amb més estones de sol este matí de dimarts pujaran clarament durant el dia, tot i que a primeres hores seran més baixes. La majoria de màximes es mouran entre els 12-14ºC de l’interior i els 16-18ºC de punts costaners amb un migdia molt més suau arreu. Tan sols quedaran més curtes en punts elevats de les muntanyes interiors.

 

Dimecres, 10 de març

De cara al dimecres, tindrem una jornada radiant i de cel blau com feia setmanes que no teníem en tot el territori, pràcticament sense ni un núvol en tot el dia en València. El sol dominarà al voltant amb temperatures que seguiran pujant i amb nits més fredes, però sense excessos.

 

Dijous 11 de març

De cara al dijous, 11 de març, pocs canvis esperem, amb sol i noves boires sobretot al matí, més trencats a partir del migdia, sense pluges i temperatures que seguiran pujant amb un ambient ja més primaveral de nou. La novetat serà que, de cara a la vesprada, poden créixer nuvolades a l’interior de Castelló que poden deixar alguns arruixons.

 

Divendres 12 de març

Els núvols i estos arruixons de vesprada podrien anar a més de cara al divendres, 12 de març, i afectar més zones fora de l’interior de València, com ara el nord de Castelló, però s’haurà d’anar confirmant al llarg dels següents dies, ja que els mapes no s’acaben de posar d’acord en el temps de cara a finals de setmana. Temperatures paregudes amb molta bonança diürna.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de març

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de març, dissabte pareix que podria estar marcat per més inestabilitat, amb nous arruixons de vesprada a l’interior de Castelló i València, mentres que diumenge l’anticicló s’imposaria amb predomini del sol en molts indrets de nou.

 

Tot això amb temperatures que seguirien per la banda alta i per damunt del que tocaria per a l’època. No obstant això, s’hauran de vore com evolucionen els mapes i s’haurà d’anar confirmant, ja que poden haver-hi canvis.

Últimes notícies

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.