Últimes precipitacions del temporal i canvi radical de temps esta setmana en València

Imatge d'un ruixat caient a Catalunya

Els arruixons van a menys, però no desapareixen del tot este dimarts | Josep Petitbò
 
 

Després d’estar setmanes amb molt poques estones de sol i amb una pols en suspensió que no ens l’hem treta de damunt des de pràcticament finals de febrer. Al llarg d’este inici de setmana, pareix que amb el temporal de pluges que hem tingut posarem punt final a una situació que ja s’allargava des de fa moltes setmanes.

 

Per tant, després de l’últim dia de temporal de pluges que seguiran afectant gran part de València al llarg de la vesprada d’este dilluns, este pròxim dimarts, 9 de març, tornarem a vore un cel més blau i el sol durant el matí, excepte al sud de València i Alacant.

 

Ara bé, no en tot el territori valencià, ni tot el dia farà sol. A partir del migdia, el temps tornarà a ser més mogut, quan el sol acompanyat d’un ambient més càlid farà disparar les nuvolades, que deixaran arruixons de vesprada en molts sectors de l’interior de València, Alacant i sud de Castelló. A demés, acompanyats d’aigua neta, sense fang.

 

L’altra novetat serà l’entrada del vent del nord-oest pel nord de Castelló que ajudarà a netejar la nuvolositat.  A finals de setmana, els núvols tornaran a ser més protagonistes, amb l’arribada de nous fronts, però pareix que deixarem darrere definitivament la pols en suspensió.

 

Dimarts, 9 de març

Amb més detalls, este dimarts, 9 de març, el dia començarà més fresc que en jornades anteriors al voltant i amb un sol brillant i ja sense pols en suspensió que dominarà en general tot i alguns núvols que no acabaran d’anar-se’n del sud de València i Alacant, a on encara podria plovisquejar. Tot i això, deixaran al llarg del matí i donaran pas a més estones de sol.

 

Mapa del temps a València per aquest dimarts, 9 de març del 2021

Les restes del temporal de pluges encara deixaran arruixons en alguns indrets | AEMET

 

Tot i això, a partir del migdia, com que encara hi haurà força aire fred en alçada, les nuvolades creixeran amb força i deixaran arruixons primaverals de vesprada. La majoria d’ells seran de curta durada, però podrien ser especialment intensos entre el sud de Castelló i el nord de València, a demés, també podrien arribar a la mateixa línia de la costa dels tarongers. 

 

Pel que fa a les temperatures, amb més estones de sol este matí de dimarts pujaran clarament durant el dia, tot i que a primeres hores seran més baixes. La majoria de màximes es mouran entre els 12-14ºC de l’interior i els 16-18ºC de punts costaners amb un migdia molt més suau arreu. Tan sols quedaran més curtes en punts elevats de les muntanyes interiors.

 

Dimecres, 10 de març

De cara al dimecres, tindrem una jornada radiant i de cel blau com feia setmanes que no teníem en tot el territori, pràcticament sense ni un núvol en tot el dia en València. El sol dominarà al voltant amb temperatures que seguiran pujant i amb nits més fredes, però sense excessos.

 

Dijous 11 de març

De cara al dijous, 11 de març, pocs canvis esperem, amb sol i noves boires sobretot al matí, més trencats a partir del migdia, sense pluges i temperatures que seguiran pujant amb un ambient ja més primaveral de nou. La novetat serà que, de cara a la vesprada, poden créixer nuvolades a l’interior de Castelló que poden deixar alguns arruixons.

 

Divendres 12 de març

Els núvols i estos arruixons de vesprada podrien anar a més de cara al divendres, 12 de març, i afectar més zones fora de l’interior de València, com ara el nord de Castelló, però s’haurà d’anar confirmant al llarg dels següents dies, ja que els mapes no s’acaben de posar d’acord en el temps de cara a finals de setmana. Temperatures paregudes amb molta bonança diürna.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de març

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de març, dissabte pareix que podria estar marcat per més inestabilitat, amb nous arruixons de vesprada a l’interior de Castelló i València, mentres que diumenge l’anticicló s’imposaria amb predomini del sol en molts indrets de nou.

 

Tot això amb temperatures que seguirien per la banda alta i per damunt del que tocaria per a l’època. No obstant això, s’hauran de vore com evolucionen els mapes i s’haurà d’anar confirmant, ja que poden haver-hi canvis.

Últimes notícies

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.