9.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Carnaval atípic: dissabte de molta tranquil·litat amb algunes excepcions

Platja de Cullera (València) amb banyistes a la platja

El temps d’este cap de setmana convidarà a anar a la platja i banyar-se els més atrevits | Twitter

 

Este cap de setmana de carnavals vindrà dominat per la tranquil·litat en general amb un cels completament asserenats a gran part del territori valencià. Tot i això, precisament esta calma farà que tinguem algunes excepcions. Les temperatures diürnes tan càlides contrastaran amb un mar encara fred i això provocarà la formació de moltes boires marítimes, sobretot entre el golf de València i Alacant.

 

Dissabte molt tranquil amb algunes boires marítimes

Este inici de cap de setmana de carnavals començarà amb un ambient fred per tot el territori, però este fred de primeres hores durarà ben poc, ja que els termòmetres s’enfilaran ràpid fins a valors pròxims els 20ºC cap al migdia. La tranquil·litat dominarà durant bona part de la jornada. D’altra banda, com a petita excepció, a primeres hores d’este matí de dissabte és probable que es formen boires marítimes entre les comarques del nord d’Alacant i les comarques centrals de València. Podrien reaparéixer a últimes hores de la jornada.

 

A pesar de tot, estes boires només afectaran en la mateixa línia litoral d’estos sectors, a on els termòmetres podrien quedar, fins i tot, per baix dels 15ºC. Però a pocs quilòmetres de la costa, estes boires ja seran història i el mercuri s’arrimarà fins a valors pròxims o superiors als 20ºC, especialment en el centre de València.

 

Imatge del mapa de l'Aemet previst per València

Previsió de símbols per a este dissabte de carnavals en València | Aemet

 

Però amb l’anticicló, quan el sol se’n vaja de vesprada, l’ambient tornarà a fer més fred per totes les zones, però sempre amb temperatures per damunt del que tocaria per a l’època. Per tant, no guardeu les jaquetes que vos aniran bé a la vesprada.

 

Diumenge calcat

La nit de dissabte a diumenge, es repetiran els mateixos valors que la nit de divendres a dissabte, amb fred molt moderat en general, termòmetres per damunt del que tocaria. Diumenge el sol es tornarà a imposar per tot el territori durant tota la jornada, amb algunes boires marítimes que es tornaran a repetir durant la primera mitat de la jornada i al capvespre en els mateixos llocs que dissabte. 

 

Com a xicoteta novetat, este diumenge els termòmetres podrien pujar més en l’interior i hi haurà més valors de 20ºC per tot el territori i, fins i tot, pròxims als 23ºC en alguna zona del centre de València. En dies posteriors, este ascens de les temperatures tindrà continuïtat amb l’entrada de vents de ponent que ens podrien portar altra volta fins a xifres de 25ºC. Pareix  que l’hivern tampoc es voldrà manifestar en este últim tram de febrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.