Registrats dos terratrèmols en Benimodo i Xeraco

Mapa de localització d'un terratrèmol en Benimodo

Emergències ha rebut sis tocades de telèfon relacionades amb el sisme de Benimodo | IGN

Esta passada nit, s’han sentit dos xicotets tremolors en València, concretament en les localitats de Benimodo, en la comarca de la Ribera, i Xeraco, en la comarca de la Safor, segons les dades de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN). El que més s’ha notat, perquè s’ha produït a una menor profunditat, ha sigut el de Benimodo.

 

En este sentit, el sisme de Benimodo s’ha produït a les 00.31 hores a una profunditat d’un quilòmetre i una magnitud de 2,6 en l’escala de Richter. Emergències de la Generalitat ha informat que ha rebut fins a sis tocades de telèfon relacionades amb este terratrèmol, però que no hi ha hagut danys personals ni materials.

 

 

Per la seua banda, el terratrèmol de Xeraco s’ha produït a les 23.45 hores i ha presentat una profunditat de 17 quilòmetres i una magnitud 2 en l’escala de Richter, pel que pràcticament no s’ha notat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.