Tigres i lleons maltractats gaudixen de la neu en Villena

 

Tigres, lleons i altres animals que es recuperen de maltractament en el major centre de rescat d’animals exòtics del sud d’Europa, el AAP Primadomus de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), han reptat hui al fred intens per a gaudir de les copioses nevades que ha deixat la borrasca Filomena en el sud-est peninsular.

 

Actualment, este centre disposa de 96 primats i 26 grans felins, i d’ells tigres i lleons s’han aventurat a eixir a l’exterior a pesar del temporal.

 

Per contra, altres espècies com ximpanzés han estat al resguard en les seues instal·lacions interiors, que estan preparades per a esta classe d’inclemències meteorològiques.

 

El primer centre espanyol reconegut

Això és així perquè els animals compten amb espais interiors habilitats amb calefacció, aigua, menjar i enriquiment ambiental per a estimular els seus sentits.

 

De 20 hectàrees de superfície en la serra de Salinas entre les províncies d’Alacant, Albacete i Múrcia, en este centre dirigit per Marta Merchán es rehabiliten física i emocionalment macacos, pumes, lleopards, lleons i tigres que han sigut víctimes del contraban i la tinença il·legal per tota Europa.

 

L’innovador recinte d’Alacant, va ser el primer centre espanyol reconegut per CITES (Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades) i va ser avalat en 2009 per l’antropòloga anglesa Jane Goodall, premi Príncep d’Astúries 2003.

Últimes notícies

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.

Els partits valencians amaguen encara les seues llistes per a un 29-N que consideren clau

Els principals partits de la Comunitat Valenciana mantenen la incògnita sobre qui encapçalarà les llistes del 29-N, uns comicis que veuen decisius i en què busquen millorar els resultats de 2023.

Máximo Quiles es corona campió del món de Moto3 amb una nova exhibició a Indonèsia

Máximo 'Meridio' Quiles ha tancat el títol mundial de Moto3 al Gran Premi d'Indonèsia, que ha guanyat amb una autoritat incontestable. El murcià és el primer campió de la categoria que assegura el títol a cinc grans premis del final.

Pugen les temperatures i el cel es manté poc nuvolós en la Comunitat Valenciana

Este diumenge l’ambient serà assolellat i més càlid en la Comunitat Valenciana, amb vent fluix i cel poc nuvolós. Dilluns, festiu, continuarà la calma, amb mínimes en ascens i temperatures diürnes sense canvis importants.

Com sol·licitar el vot per correu per a les eleccions del 29N?

Els electors poden fer el tràmit fins al 19 de novembre i entregar el vot fins al dia 25