Tigres i lleons maltractats gaudixen de la neu en Villena

 

Tigres, lleons i altres animals que es recuperen de maltractament en el major centre de rescat d’animals exòtics del sud d’Europa, el AAP Primadomus de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), han reptat hui al fred intens per a gaudir de les copioses nevades que ha deixat la borrasca Filomena en el sud-est peninsular.

 

Actualment, este centre disposa de 96 primats i 26 grans felins, i d’ells tigres i lleons s’han aventurat a eixir a l’exterior a pesar del temporal.

 

Per contra, altres espècies com ximpanzés han estat al resguard en les seues instal·lacions interiors, que estan preparades per a esta classe d’inclemències meteorològiques.

 

El primer centre espanyol reconegut

Això és així perquè els animals compten amb espais interiors habilitats amb calefacció, aigua, menjar i enriquiment ambiental per a estimular els seus sentits.

 

De 20 hectàrees de superfície en la serra de Salinas entre les províncies d’Alacant, Albacete i Múrcia, en este centre dirigit per Marta Merchán es rehabiliten física i emocionalment macacos, pumes, lleopards, lleons i tigres que han sigut víctimes del contraban i la tinença il·legal per tota Europa.

 

L’innovador recinte d’Alacant, va ser el primer centre espanyol reconegut per CITES (Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades) i va ser avalat en 2009 per l’antropòloga anglesa Jane Goodall, premi Príncep d’Astúries 2003.

Últimes notícies

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.