Tigres i lleons maltractats gaudixen de la neu en Villena

 

Tigres, lleons i altres animals que es recuperen de maltractament en el major centre de rescat d’animals exòtics del sud d’Europa, el AAP Primadomus de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), han reptat hui al fred intens per a gaudir de les copioses nevades que ha deixat la borrasca Filomena en el sud-est peninsular.

 

Actualment, este centre disposa de 96 primats i 26 grans felins, i d’ells tigres i lleons s’han aventurat a eixir a l’exterior a pesar del temporal.

 

Per contra, altres espècies com ximpanzés han estat al resguard en les seues instal·lacions interiors, que estan preparades per a esta classe d’inclemències meteorològiques.

 

El primer centre espanyol reconegut

Això és així perquè els animals compten amb espais interiors habilitats amb calefacció, aigua, menjar i enriquiment ambiental per a estimular els seus sentits.

 

De 20 hectàrees de superfície en la serra de Salinas entre les províncies d’Alacant, Albacete i Múrcia, en este centre dirigit per Marta Merchán es rehabiliten física i emocionalment macacos, pumes, lleopards, lleons i tigres que han sigut víctimes del contraban i la tinença il·legal per tota Europa.

 

L’innovador recinte d’Alacant, va ser el primer centre espanyol reconegut per CITES (Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades) i va ser avalat en 2009 per l’antropòloga anglesa Jane Goodall, premi Príncep d’Astúries 2003.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.