Tigres i lleons maltractats gaudixen de la neu en Villena

 

Tigres, lleons i altres animals que es recuperen de maltractament en el major centre de rescat d’animals exòtics del sud d’Europa, el AAP Primadomus de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), han reptat hui al fred intens per a gaudir de les copioses nevades que ha deixat la borrasca Filomena en el sud-est peninsular.

 

Actualment, este centre disposa de 96 primats i 26 grans felins, i d’ells tigres i lleons s’han aventurat a eixir a l’exterior a pesar del temporal.

 

Per contra, altres espècies com ximpanzés han estat al resguard en les seues instal·lacions interiors, que estan preparades per a esta classe d’inclemències meteorològiques.

 

El primer centre espanyol reconegut

Això és així perquè els animals compten amb espais interiors habilitats amb calefacció, aigua, menjar i enriquiment ambiental per a estimular els seus sentits.

 

De 20 hectàrees de superfície en la serra de Salinas entre les províncies d’Alacant, Albacete i Múrcia, en este centre dirigit per Marta Merchán es rehabiliten física i emocionalment macacos, pumes, lleopards, lleons i tigres que han sigut víctimes del contraban i la tinença il·legal per tota Europa.

 

L’innovador recinte d’Alacant, va ser el primer centre espanyol reconegut per CITES (Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades) i va ser avalat en 2009 per l’antropòloga anglesa Jane Goodall, premi Príncep d’Astúries 2003.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.