Tigres i lleons maltractats gaudixen de la neu en Villena

 

Tigres, lleons i altres animals que es recuperen de maltractament en el major centre de rescat d’animals exòtics del sud d’Europa, el AAP Primadomus de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), han reptat hui al fred intens per a gaudir de les copioses nevades que ha deixat la borrasca Filomena en el sud-est peninsular.

 

Actualment, este centre disposa de 96 primats i 26 grans felins, i d’ells tigres i lleons s’han aventurat a eixir a l’exterior a pesar del temporal.

 

Per contra, altres espècies com ximpanzés han estat al resguard en les seues instal·lacions interiors, que estan preparades per a esta classe d’inclemències meteorològiques.

 

El primer centre espanyol reconegut

Això és així perquè els animals compten amb espais interiors habilitats amb calefacció, aigua, menjar i enriquiment ambiental per a estimular els seus sentits.

 

De 20 hectàrees de superfície en la serra de Salinas entre les províncies d’Alacant, Albacete i Múrcia, en este centre dirigit per Marta Merchán es rehabiliten física i emocionalment macacos, pumes, lleopards, lleons i tigres que han sigut víctimes del contraban i la tinença il·legal per tota Europa.

 

L’innovador recinte d’Alacant, va ser el primer centre espanyol reconegut per CITES (Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades) i va ser avalat en 2009 per l’antropòloga anglesa Jane Goodall, premi Príncep d’Astúries 2003.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Afectada d’hepatitis C reviu el cas Maeso en un llibre per a aportar veritat i memòria

Una afectada d'hepatitis C reconstruïx el cas Maeso en un llibre que combina testimoniatge i anàlisi jurídica. L'obra perseguix tancar una etapa i fixar memòria col·lectiva.

Potries, el poble de 1.135 habitants que aspira a ser Capital Europea de la Cultura 2031

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 amb l'objectiu de donar veu al món rural i demostrar que la cultura de qualitat no depén de grans pressupostos. Defendrà el seu projecte l'11 de març amb ampli suport institucional.

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.