20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Compte amb les tronades

Un llamp durant una tormenta

En més d’una ocasió he comentat que les tronades són com la loteria per la incertesa que suposen. Mai se sap ben cert on acabaran quallant i descarregant, però la probabilitat de tronades és alta bona part de la setmana, i el perill que comporten també augmenta aquests dies en poder vindre acompanyades de pedra.

Ahir vam estar bona part de la vesprada esperant a vore on creixien i per a on tiraven però en arribar més tard del que estava previst ens hem alçat hui amb el cel parcialment cobert i amb núvols que encara presentaven certa activitat.

De fet no es descarta que durant el matí puga registrar-se algun ruixat i fins i tot puga escoltar-se algun tro, però no serà fins a esta vesprada quan els núvols agafen energia i comencen a deixar ruixats de més entitat. A l’interior de Castelló i de València estem en avís groc d’Aemet per tronades intenses que poden estar acompanyades de pedra.

or1

or

or

Demà dimecres ens espera un dia variable i fins i tot fresc. L’ambient ens recordarà que estem en la recta final d’agost, amb màximes que no aniran molt més enllà dels 30 graus. Durant el matí podrà escapar-se alguna gota però serà de esprada quan els núvols deixaran més pluja i de nou ens amenacen amb la pedra.

or

or

Dijous encara podrà formar-se alguna tempesta al nord mentre que al centre i al sud farà més sol i notarem com pugen les temperatures.

I confirmem el que ja avançàrem ahir: tot indica que el cap de setmana serà estable, assolellat i amb temperatures més altes.

or

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.