Compte amb les tronades

Un llamp durant una tormenta

En més d’una ocasió he comentat que les tronades són com la loteria per la incertesa que suposen. Mai se sap ben cert on acabaran quallant i descarregant, però la probabilitat de tronades és alta bona part de la setmana, i el perill que comporten també augmenta aquests dies en poder vindre acompanyades de pedra.

Ahir vam estar bona part de la vesprada esperant a vore on creixien i per a on tiraven però en arribar més tard del que estava previst ens hem alçat hui amb el cel parcialment cobert i amb núvols que encara presentaven certa activitat.

De fet no es descarta que durant el matí puga registrar-se algun ruixat i fins i tot puga escoltar-se algun tro, però no serà fins a esta vesprada quan els núvols agafen energia i comencen a deixar ruixats de més entitat. A l’interior de Castelló i de València estem en avís groc d’Aemet per tronades intenses que poden estar acompanyades de pedra.

or1

or

or

Demà dimecres ens espera un dia variable i fins i tot fresc. L’ambient ens recordarà que estem en la recta final d’agost, amb màximes que no aniran molt més enllà dels 30 graus. Durant el matí podrà escapar-se alguna gota però serà de esprada quan els núvols deixaran més pluja i de nou ens amenacen amb la pedra.

or

or

Dijous encara podrà formar-se alguna tempesta al nord mentre que al centre i al sud farà més sol i notarem com pugen les temperatures.

I confirmem el que ja avançàrem ahir: tot indica que el cap de setmana serà estable, assolellat i amb temperatures més altes.

or

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.