10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Compte amb les tronades

Un llamp durant una tormenta

En més d’una ocasió he comentat que les tronades són com la loteria per la incertesa que suposen. Mai se sap ben cert on acabaran quallant i descarregant, però la probabilitat de tronades és alta bona part de la setmana, i el perill que comporten també augmenta aquests dies en poder vindre acompanyades de pedra.

Ahir vam estar bona part de la vesprada esperant a vore on creixien i per a on tiraven però en arribar més tard del que estava previst ens hem alçat hui amb el cel parcialment cobert i amb núvols que encara presentaven certa activitat.

De fet no es descarta que durant el matí puga registrar-se algun ruixat i fins i tot puga escoltar-se algun tro, però no serà fins a esta vesprada quan els núvols agafen energia i comencen a deixar ruixats de més entitat. A l’interior de Castelló i de València estem en avís groc d’Aemet per tronades intenses que poden estar acompanyades de pedra.

or1

or

or

Demà dimecres ens espera un dia variable i fins i tot fresc. L’ambient ens recordarà que estem en la recta final d’agost, amb màximes que no aniran molt més enllà dels 30 graus. Durant el matí podrà escapar-se alguna gota però serà de esprada quan els núvols deixaran més pluja i de nou ens amenacen amb la pedra.

or

or

Dijous encara podrà formar-se alguna tempesta al nord mentre que al centre i al sud farà més sol i notarem com pugen les temperatures.

I confirmem el que ja avançàrem ahir: tot indica que el cap de setmana serà estable, assolellat i amb temperatures més altes.

or

Últimes notícies

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.

Més de 30.000 visitants han passat per l’expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR

Més de 30.000 professionals i institucionals han passat per l'expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR. L'estratègia ha combinat agenda, tecnologia i gastronomia per a guanyar visibilitat i negoci.

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises