Compte amb les tronades

Un llamp durant una tormenta

En més d’una ocasió he comentat que les tronades són com la loteria per la incertesa que suposen. Mai se sap ben cert on acabaran quallant i descarregant, però la probabilitat de tronades és alta bona part de la setmana, i el perill que comporten també augmenta aquests dies en poder vindre acompanyades de pedra.

Ahir vam estar bona part de la vesprada esperant a vore on creixien i per a on tiraven però en arribar més tard del que estava previst ens hem alçat hui amb el cel parcialment cobert i amb núvols que encara presentaven certa activitat.

De fet no es descarta que durant el matí puga registrar-se algun ruixat i fins i tot puga escoltar-se algun tro, però no serà fins a esta vesprada quan els núvols agafen energia i comencen a deixar ruixats de més entitat. A l’interior de Castelló i de València estem en avís groc d’Aemet per tronades intenses que poden estar acompanyades de pedra.

or1

or

or

Demà dimecres ens espera un dia variable i fins i tot fresc. L’ambient ens recordarà que estem en la recta final d’agost, amb màximes que no aniran molt més enllà dels 30 graus. Durant el matí podrà escapar-se alguna gota però serà de esprada quan els núvols deixaran més pluja i de nou ens amenacen amb la pedra.

or

or

Dijous encara podrà formar-se alguna tempesta al nord mentre que al centre i al sud farà més sol i notarem com pugen les temperatures.

I confirmem el que ja avançàrem ahir: tot indica que el cap de setmana serà estable, assolellat i amb temperatures més altes.

or

Últimes notícies

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.