11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Metros i tramvies recorreran als principals dies de Falles l’equivalent a 17,3 vegades la volta al món

Els serveis especials i ordinaris programats per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per a Falles, en concret del dia 15 a la matinada del 20, recorreran un total de 698.978 quilòmetres, l’equivalent a completar 17,3 voltes al món. Per a això, Metrovalencia posa en circulació aquests dies 11.875 circulacions de metros i tramvies que ofereixen als usuaris 5.231.041 places.

La planificació efectuada per l’empresa pública té com a objectiu garantir el desplaçament de tots aquells usuaris que vulguen participar en els nombrosos actes festius de les Falles, segons informa la Generalitat.

Si es tenen en compte els dos caps de setmana previs a la plantà, els dies 2, 3, 9 i 10 de març, Metrovalencia oferta en els nou dies de serveis especials 2.877 circulacions extraordinàries, a més de les ordinàries –que suposen 13.180 en el còmput de totes les jornades citades–, la qual cosa significa 16.057 serveis de metres i tramvies des dels caps de setmana previs a les Falles fins a la cremà del dia 19 i matinada del dia 20.

D’aquesta manera, els metros i tramvies posats en circulació per Metrovalencia recorreran, si es té en compte el total totes les jornades amb serveis especials, 908.977 quilòmetres, l’equivalent a 22,7 voltes al món, entre els 869.802 quilòmetres dels serveis ordinaris i els 39.175 quilòmetres dels serveis especials.

Les freqüències de pas de trens i tramvies variaran en funció del dia, franja horària i destinació, per la qual cosa es recomana als usuaris que s’informen del pas dels trens en la pàgina web de Metrovalencia, en el telèfon gratuït 900 461 046 o en les pròpies estacions. A més, la comunicació es pot establir a través de les xarxes socials de Facebook, X i l’App oficial de Metrovalencia.

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.