Metros i tramvies recorreran als principals dies de Falles l’equivalent a 17,3 vegades la volta al món

Els serveis especials i ordinaris programats per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per a Falles, en concret del dia 15 a la matinada del 20, recorreran un total de 698.978 quilòmetres, l’equivalent a completar 17,3 voltes al món. Per a això, Metrovalencia posa en circulació aquests dies 11.875 circulacions de metros i tramvies que ofereixen als usuaris 5.231.041 places.

La planificació efectuada per l’empresa pública té com a objectiu garantir el desplaçament de tots aquells usuaris que vulguen participar en els nombrosos actes festius de les Falles, segons informa la Generalitat.

Si es tenen en compte els dos caps de setmana previs a la plantà, els dies 2, 3, 9 i 10 de març, Metrovalencia oferta en els nou dies de serveis especials 2.877 circulacions extraordinàries, a més de les ordinàries –que suposen 13.180 en el còmput de totes les jornades citades–, la qual cosa significa 16.057 serveis de metres i tramvies des dels caps de setmana previs a les Falles fins a la cremà del dia 19 i matinada del dia 20.

D’aquesta manera, els metros i tramvies posats en circulació per Metrovalencia recorreran, si es té en compte el total totes les jornades amb serveis especials, 908.977 quilòmetres, l’equivalent a 22,7 voltes al món, entre els 869.802 quilòmetres dels serveis ordinaris i els 39.175 quilòmetres dels serveis especials.

Les freqüències de pas de trens i tramvies variaran en funció del dia, franja horària i destinació, per la qual cosa es recomana als usuaris que s’informen del pas dels trens en la pàgina web de Metrovalencia, en el telèfon gratuït 900 461 046 o en les pròpies estacions. A més, la comunicació es pot establir a través de les xarxes socials de Facebook, X i l’App oficial de Metrovalencia.

Últimes notícies

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.