23.6 C
València
Dissabte, 4 octubre, 2025

Milers de persones demanen a València la fi del genocidi a Gaza i la ruptura amb Israel

Més de 10.000 persones, segons la Delegació del Govern, es van manifestar este dissabte pel centre de València per a exigir la fi del que qualifiquen de genocidi a Gaza, l’embargament total d’armes i la ruptura de relacions amb Israel.

La protesta, convocada per BDS País Valencià i la plataforma Embargament d’Armes Ja!, va partir a les 19.00 des de la plaça de bous, va avançar pel carrer Colón i va arribar a la Porta de la Mar i la plaça d’Amèrica, on es van llegir manifestos. El pas per artèries comercials i places cèntriques va donar màxima visibilitat a la mobilització.

Sota una pancarta amb missatges de boicot, els assistents van corejar lemes en suport al poble palestí. Es van escoltar consignes com ‘Free Palestine’, ‘De nord a sud, d’est a oest, la lluita seguix coste el que coste’ o ‘Són hospitals, no bases militars’. Entre banderes palestines es van veure cartells amb les cares de Benjamin Netanyahu i Donald Trump caricaturitzats amb el bigot d’Hitler.

Reivindicacions i context

En els discursos finals, els convocants van advertir que els qui intenten silenciar al poble palestí són els mateixos que precarizan la vida quotidiana a casa, i van defendre que no es pot deixar només a un poble que, sostenen, patix la cara més dura del sistema. El to dels missatges va lligar la denúncia a Gaza amb problemes socials locals per a sumar suports.

Les plataformes van denunciar l’anomenat pla Trump-Netanyahu per a Gaza i van reclamar mesures concretes: embargament integral d’armes a Israel; fi de les relacions diplomàtiques, comercials, acadèmiques, culturals i esportives; i sancions selectives i legals. Segons van explicar, estes demandes busquen elevar la pressió diplomàtica i econòmica i encaixen amb l’estratègia de boicot i desinversió defensa pel moviment BDS.

També van instar els partits amb representació en el Congrés a recolzar el decret llei en tramitació, que consideren un primer pas cap a la ruptura de relacions i l’aplicació de sancions. A la ciutadania li van demanar intensificar les accions contra el que qualifiquen de genocidi per a mantindre el focus públic.

La convocatòria va formar part d’una jornada amb més de 70 marxes en tot el país per a exigir que acabe el genocidi. El dia va estar marcat pel pla de pau proposat pels Estats Units i per la decisió d’Hamàs de negociar i alliberar a tots els ostatges israelians, un teló de fons que va reforçar l’atenció sobre les protestes. A més, la recent intercepció d’una flotilla per l’Armada israeliana va derivar en concentracions d’urgència el dijous i el divendres, el que va mantindre visca la mobilització durant la setmana.

Últimes notícies

Comesaña càrrega contra l’arbitratge després del 3-1 davant el Reial Madrid al Bernabéu

Santi Comesaña va denunciar que les decisions de Guillermo Cuadra Fernández van condicionar la derrota del Vila-real per 3-1 al Bernabéu. Va qüestionar el penal a Vinícius i l'expulsió de Mouriño.

Vinícius i Mbappé decidixen el 3-1 del Reial Madrid davant el Vila-real

Un doblet de Vinícius Júnior i una miqueta de Mbappé van segellar el 3-1 davant el Vila-real. Mikautadze va retallar, Mouriño va ser expulsat i Mbappé es va retirar amb molèsties.

Courtois evita el gol del Vila-real i sosté el 0-0 al descans

El Reial Madrid va acumular més arribades però no va inquietar a Arnau Tenas. Courtois va salvar un mà a mà amb Tani Oluwaseyi en el 41 per a mantindre el 0-0.

Milers de persones clamen a València contra el ‘genocidi’ a Gaza i demanen trencar amb Israel

Més de 10.000 persones recorren el centre de València per a exigir la fi del 'genocidi' a Gaza. Reclamen embargament total d'armes i ruptura de relacions amb Israel.

Valverde ocupa el lateral dret en un onze del Reial Madrid sense Bellingham

El Reial Madrid afronta al Vila-real amb Fede Valverde com a lateral dret i Jude Bellingham en la banqueta. Xabi Alonso introduïx tres canvis en defensa.

Valverde serà lateral dret i Bellingham, suplent en el Reial Madrid-Vila-real

Xabi Alonso introduïx tres canvis en defensa: entra Fede Valverde com a lateral dret, més Militao i Álvaro Carreras, i Jude Bellingham arranca en la banqueta. El centre del camp es manté amb Ceballos i a dalt repetix el trident que va golejar en Champions.

El Girona agafa aire amb un 2-1 al València i aconseguix la seua primera victòria en LaLiga

Vanat i Arnau van decidir un 2-1 que saca al Girona del pou i reforça la seua línia ascendent. L'equip va resistir amb deu després de l'expulsió d'Iván Martín.

Mor un treballador electrocutat mentres reparava una catenària a Torreblanca (Castelló)

Un operari de 30 anys va morir de matinada en rebre una descàrrega mentres mesurava en un pal de l'altra via. Adif investiga i el sindicat qüestiona el protocol.