Centenars d’estudiants marxen a València i denuncien genocidi en Palestina

Centenars d’estudiants van recórrer este dijous els carrers del centre de València per a denunciar el que consideren un genocidi contra el poble palestí i per a protestar per la intercepció de la Global Sumud Flotilla d’ajuda a Gaza per part de l’exèrcit israelià. La mobilització va formar part d’una vaga general estudiantil convocada pel Sindicat d’Estudiants sota el lema ‘Parem el genocidi contra el poble palestí. Ruptura de relacions amb Israel ja!‘.

Vaga estudiantil i recorregut pel centre

La marxa va partir de la Facultat de Geografia i Història i va travessar vies cèntriques amb consignes a favor del poble palestí, banderes i mocadors tradicionals, fins a concloure en la plaça de la Verge, on es va llegir un manifest. L’itinerari, vinculat a l’entorn universitari en l’eixida i a un enclavament simbòlic en l’arribada, va buscar donar visibilitat a les demandes en espais concorreguts. El manifest va remarcar l’eix de la jornada: denunciar la situació a Gaza i exigir la ruptura de relacions amb Israel en coherència amb el lema de la convocatòria.

Els organitzadors van afirmar que la població palestina està sent exterminada i van defendre que no miraran cap a un altre costat perquè consideren que es tracta d’una causa de la joventut i dels qui defenen els drets humans. En un comunicat difós en el seu web, van parlar d’una neteja ètnica inhumana i van comparar la situació amb els crims del nazisme contra la comunitat jueva, una equiparació amb la qual van voler subratllar la gravetat dels fets que denuncien.

El mateix text va aportar xifres que atribuïxen a l’ofensiva a Gaza: 60.000 persones palestines assassinades, de les quals 18.000 serien xiquets i xiquetes, i un 25% de la població afectada pel que descriuen com a fam organitzada utilitzada com a arma de guerra. Estes xifres van ser citades pels convocants com a base per a reclamar respostes polítiques immediates.

Concentracions per la flotilla i alliberament de detinguts

A més, a les 19.00 hores d’este dijous es van convocar concentracions en diverses ciutats en protesta per l’assalt a la flotilla i per a demanar l’alliberament de les persones detingudes, entre elles el diputat de Compromís en Les Corts Juan Bordera. A València la cita va ser en la plaça de l’Ajuntament; a Alacant, en la plaça de la Muntanyeta; a Castelló, en la plaça de María Agustina; i a Elx, en la plaça de Baix.

Segons els convocants, la intercepció de la Global Sumud Flotilla impedix l’arribada d’ajuda a la població civil de Gaza, la qual cosa ha actuat com a catalitzador de noves mobilitzacions. Amb estes accions busquen visibilitzar l’impacte humanitari del conflicte i reforçar la pressió per a la posada en llibertat dels detinguts.

En conjunt, la jornada va combinar vaga, marxa i lectura d’un manifest per a articular un missatge polític clar: reclamar la fi de l’ofensiva a Gaza i la ruptura de relacions amb Israel, una demanda que, segons els estudiants, ha de traslladar-se a les institucions i al conjunt de la societat.

Últimes notícies

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.

Vols directes entre València i Nova York amb United a partir de juny de 2027

United Airlines connectarà València i Nova York amb tres vols setmanals des de juny de 2027, en el marc d’una gran expansió internacional de la companyia. Generalitat i Ajuntament destaquen l’impacte per al turisme i la connexió amb el mercat nord-americà.