Finetwork es consolida com a quint operador mòbil mentres avança la seua integració en Vodafone España

Finetwork s’ha col·locat com el quint operador de telefonia mòbil a Espanya després de superar a Aire Networks, segons el llistat anual de la CNMC. L’avanç arriba en ple tràmit perquè la companyia passe a estar controlada per Vodafone España, un moviment que pot redefinir la seua situació financera i operativa.

La CNMC elabora el seu rànquing en funció del nombre de línies d’abonats, agregant les dels diferents operadors d’un mateix grup i considerant operacions recents de concentració, com la fusió de Masorange. En la classificació mòbil, Masorange, Telefónica, Vodafone i Digi ocupen les quatre primeres posicions, amb Finetwork en quint lloc, la qual cosa confirma el seu pes creixent en un mercat molt competitiu.

Avals pendents per a la compra

Vodafone España, propietat del fons britànic Zegona després de la seua adquisició al Grup Vodafone, ha sol·licitat a la CNMC autorització per a adquirir la societat que opera sota la marca Finetwork (Wewi Mobile). A més, l’operació ha de rebre el vistiplau de la Junta d’Inversions Exteriors (Jinvex), l’òrgan interministerial que avalua inversions estrangeres, un pas lògic en tractar-se d’una transacció amb control estranger sobre actius estratègics de telecomunicacions.

El maig passat, Finetwork va acudir al jutjat per a obrir un procediment de comunicació d’inici de negociacions amb els seus creditors, el conegut preconcurs. Amb això va buscar temps i un marc ordenat per a pactar el seu deute, entre la creditors figura del qual Vodafone España. Posteriorment, Vodafone va presentar un pla de reestructuració que inclou l’adquisició de la companyia i que va rebre aprovació judicial, establint les bases per a canalitzar els pagaments i assegurar la continuïtat del negoci.

La urgència d’eixe pla va quedar subratllada quan la CNMC va ordenar a Finetwork abonar el seu deute amb Vodafone per servicis majoristes d’accés mòbil i fix, amb la finalitat d’evitar un tall de subministrament. Vodafone havia iniciat accions legals per a reclamar impagaments que ascendirien a diverses desenes de milions d’euros. En este context, el tancament de l’operació i els permisos reguladors són clau per a estabilitzar la relació comercial i donar certitud als clients de Finetwork.

Un mercat que es concentra

El sector de les telecomunicacions a Espanya viu un cicle de consolidació, i la CNMC ja integra en les seues anàlisis els efectes d’operacions com la fusió de Masorange. L’eventual integració de Finetwork en Vodafone permetria unificar la seua base de clients sota una mateixa xarxa i previsiblement reduir costos associats a servicis majoristes, un aspecte que, de materialitzar-se, reforçaria la viabilitat de la marca i la seua proposta comercial.

En el segment de telefonia fixa, Telefónica manté el lideratge, amb Vodafone i Digi en la tercera i quarta plaça, respectivament. La quinta operadora en fix és Colt Technology Services. El mapa competitiu, per tant, varia segons el servici, i els moviments corporatius busquen ajustar posicions per a guanyar escala i marge en els dos fronts.

Últimes notícies

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.