11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

El mòbil de Miguel Carcaño conté ‘informació valuosa’ sobre el parador de Marta del Castillo

L’empresa Lazarus Technology, encarregada de realitzar el peritatge del telèfon de Miguel Carcaño, condemnat per la mort de Marta del Castillo, ha acabat el treball d’estudi de l’aparell després de dos anys, un estudi que ofereix “sucosa informació” sobre els moviments de l’assassí de la jove la nit del succés.

Així ho ha indicat a EFE el director executiu de l’empresa, Manuel Huertas, que ha dit que l’informe s’ha pogut completar dos anys després de l’inici dels tràmits per a això, i que “amb totes les prudències i a l’espera que ho veja el jutge”, ofereix “informació valuosa perquè, si així es determina, la puga usar la Policia”.

Dos anys han tardat cinc perits a descobrir els secrets del mòbil de Carcaño

Els primers tràmits per a aquest estudi s’iniciaven el 25 de març de 2021, quan el jutge que investiga el parador del cos de Marta del Castillo consultava a la Policia si era possible clonar el telèfon mòbil de l’autor confés de l’assassinat, Miguel Carcaño, per a determinar on va estar en el moment dels fets, en la nit del 24 al 25 de gener de 2009.

El jutge d’Instrucció número 4 de Sevilla, Álvaro Martín, atenia així una nova petició dels pares de la víctima després que un especialista els informara que existeix una nova tècnica per a reconstruir la geolocalització del terminal que permetria saber amb detall els llocs on va estar Carcaño.

Lazarus, com ha recordat Manuel Huertas, va entregar un primer informe de 500 pàgines al jutjat, i ara ha conclòs uns treballs que seran entregats a l’autoritat judicial abans de finals d’aquest mes de març, culminant la labor de cinc persones en un laboratori durant quasi dos anys seguits.

Un informe que, ha detallat, “es compon de diverses parts, però posa el focus en l’analítica de la informació del mòbil”, centrant-se en les ubicacions del dispositiu la nit del succés per damunt dels missatges o trucades telefòniques que va enviar o va rebre, i ara “és la Policia la que podrà usar les dades que conté l’estudi”.

La família de Marta va demanar aquesta prova en el marc de la peça separada oberta per a localitzar el cos de la jove, perquè seria diferent de la realitzada en 2013, que es va fonamentar en la informació procedent de les antenes repetidores.

Lazarus Technology ha hagut de treballar amb un clon del mòbil de Carcaño després de no trobar-se mai el de Marta. La inspecció realitzada amb tecnologia actual permet obtindre informació emmagatzemada en una targeta SIM durant dècades, tan sols amb saber el pin d’aquesta o que estiga desbloquejada.

Les reaccions

José Antonio Casanueva, l’avi de Marta, ha assegurat que la troballa de nou informació és “un pas avant” en el cas. Lamenta, no obstant això, que aquest estudi no haja abastat als telèfons mòbils de la resta de persones relacionades amb l’assumpte, extrem que ha retret al jutge instructor. Es refereix al germà de Carcaño, Francisco Javier Delgado, de la nóvia d’aquest, María García Mendaro, del seu amic Samuel Benítez i de Francisco Javier García, àlies ‘El Cuco.

Veurem com queda això“, ha manifestat Casanueva a Europa Press, que no oblida els diferents revessos que ha patit la família.

La mare de Marta del Castillo també s’ha manifestat aquest divendres sobre aquest informe que determinarà la posició de Carcaño en les hores claus de la desaparició de la seua filla. Eva Casanueva s’ha mostrat esperançada en les seues declaracions al programa ‘Espejo Público’. “Tant de bo es trobe el cos de la meua filla, tinc esperança d’això. Això ha sigut un treball quasi de 2 anys de diverses persones investigant“.

La lluita d’una família

La família de Marta mai ha deixat de buscar a la jove. Fa només un parell de setmanes, el seu pare, Antonio del Castillo publicava en les seues xarxes socials una possible nova ubicació del cos de la jove, assegurant que les autoritats no li havien fet cas. Del Castell es basava en una informació que li havia donat Miguel Carcaño.

Fa més de 6 mesos em van prometre que seria el CNP qui mirara això amb discreció. Hui dia la paraula donada val el que val. Ja m’encarregue jo. El lloc no es mira perquè sí, molts indicis“, ha publicat a través del seu perfil en la xarxa social Twitter, amb una fotografia d’un lloc que no identifica però que sembla un pou i una rasa.

Últimes notícies

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.