16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Mor el guardonat artista faller Manuel Algarra

El món de les Falles està de dol. Manuel Algarra, un dels seus més reconeguts artistes fallers, ha mort aquest dimarts 5 d’abril. Convalescent d’una malaltia que hi havia empitjorat, finalment ell mateix hi ha sol·licitat la sedació, tal com o explicava al seu entorn en una xarxa social.

“Ja sabeu que he estat aquest últim mes molt delicat de salut, la qual he anat perdent amb el pas dels dies, fins al punt que hui he autoritzat la meua sedació. Vull donar les gràcies a tota la gent que ha estat donant suport a la meua carrera, sempre vaig intentar ser honest en la meua vida i el meu treball i fer el meu ofici viable. Servisca aquest missatge com a comiat a tota aquesta gent a qui no m’ha donat temps de fer-ho”, ha escrit al seu mur de Facebook.

La notícia ha causat una immensa tristesa i un tremend impacte entre els fallers, que omplin les xarxes socials amb les seues mostres de respecte i condolences a la figura de l’artista faller que hui ens deixa.

Des de la Junta Central Fallera (JCF) han expressat el dolor per la pèrdua d’un dels artistes més destacats. “Per a les Falles queda el seu llegat artístic i el seu palmarés de ninots indultats i de monuments plantats”, destaquen.

València acomiada a un dels seus artistes fallers més importants que durant els últims dèsset anys ha estat vinculat a la comissió Almirall Cadarso-Comte d’Altea, guanyant numeros ninots indultats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xilxes acomiada a la dona i a la xiqueta assassinades; l’exmarit a la presó provisional

El municipi ha donat l'últim adeu a María José, de 48 anys, i a la seua filla Noemí, de 12. L'exmarit i pare està a la presó provisional per homicidi/assassinat i trencament de condemna.

Lliga de Campions i salvació, cara a cara en La Ceràmica: Vila-real-València

Vila-real i València se citen el diumenge en La Ceràmica amb metes oposades: els locals barallen per la Lliga de Campions i els visitants per allunyar-se del descens.

Morant acusa el PP d’aplaudir les polítiques ‘indignes’ de Pérez Llorca

Diana Morant ha denunciat que 160 càrrecs del PP han recolzat en la Interparlamentària les polítiques 'indignes i irresponsables' de Juanfran Pérez Llorca i ha exigit canvis.

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.

L’Elx encadena la seua pitjor ratxa del curs: huit jornades sense guanyar

La derrota a Bilbao (2-1) ha estés a huit les jornades sense victòria de l'Elx, la pitjor ratxa del curs. Només ha guanyat dos dels seus últims 18 partits.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després d’un infart i estable en UCI

Javier Mansilla, de 45 anys, roman conscient i estable en l'UCI després de patir un infart. El primer tinent d'alcalde assumix funcions per a assegurar la continuïtat.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.