Mor Manuel Ruiz de Lopera, emblemàtic expresident del Real Betis

Manuel Ruiz de Lopera, qui va ser un influent líder en la història del Reial Betis Balompié i una figura destacada al futbol espanyol, ha mort al seu domicili de Sevilla als 79 anys. Lopera, màxim accionista del club durant gairebé dos dècades i màxim dirigent entre el 1992 i el 2010, va deixar un llegat inesborrable al món de l’esport.

L’empresari andalús havia sortit fa uns dies de la Unitat de Cures Intensives de la Clínica Santa Isabel de Sevilla després d’enfrontar-se a problemes digestius derivats d’una diverticulitis. Lamentablement, però, no es va poder recuperar completament.

Lopera, qui va estar al capdavant del Real Betis entre 1992 i 2010, va sucumbir a una greu malaltia intestinal. Va estar ingressat a l’UCI durant setmanes, després de ser intervingut per tractar una obstrucció al còlon, una condició que ja l’havia afectat a principis de gener i per la qual havia estat hospitalitzat des del nou de febrer passat.

La mort de Manuel Ruiz de Lopera suposa una pèrdua significativa per al Betis i el futbol espanyol en conjunt. Sota el seu lideratge, l’equip verd-i-blanc va aconseguir fites memorables, incloent el títol de la Copa del Rei el 2005 i el subcampionat el 1997. A més, el Betis va participar en competicions europees com la Champions League la temporada 2005-06, la Copa de la UEFA en múltiples ocasions, així com a la Recopa durant la campanya 1997-98.

La partida de Lopera deixa un buit al cor dels seguidors del Betis i marca la fi d’una era a la història del club. La seua contribució a l’esport i el seu llegat perduraran com a part integral de la identitat del Real Betis Balompié.

Últimes notícies

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.