Mor Manuel Ruiz de Lopera, emblemàtic expresident del Real Betis

Manuel Ruiz de Lopera, qui va ser un influent líder en la història del Reial Betis Balompié i una figura destacada al futbol espanyol, ha mort al seu domicili de Sevilla als 79 anys. Lopera, màxim accionista del club durant gairebé dos dècades i màxim dirigent entre el 1992 i el 2010, va deixar un llegat inesborrable al món de l’esport.

L’empresari andalús havia sortit fa uns dies de la Unitat de Cures Intensives de la Clínica Santa Isabel de Sevilla després d’enfrontar-se a problemes digestius derivats d’una diverticulitis. Lamentablement, però, no es va poder recuperar completament.

Lopera, qui va estar al capdavant del Real Betis entre 1992 i 2010, va sucumbir a una greu malaltia intestinal. Va estar ingressat a l’UCI durant setmanes, després de ser intervingut per tractar una obstrucció al còlon, una condició que ja l’havia afectat a principis de gener i per la qual havia estat hospitalitzat des del nou de febrer passat.

La mort de Manuel Ruiz de Lopera suposa una pèrdua significativa per al Betis i el futbol espanyol en conjunt. Sota el seu lideratge, l’equip verd-i-blanc va aconseguir fites memorables, incloent el títol de la Copa del Rei el 2005 i el subcampionat el 1997. A més, el Betis va participar en competicions europees com la Champions League la temporada 2005-06, la Copa de la UEFA en múltiples ocasions, així com a la Recopa durant la campanya 1997-98.

La partida de Lopera deixa un buit al cor dels seguidors del Betis i marca la fi d’una era a la història del club. La seua contribució a l’esport i el seu llegat perduraran com a part integral de la identitat del Real Betis Balompié.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.