Mor Manuel Ruiz de Lopera, emblemàtic expresident del Real Betis

Manuel Ruiz de Lopera, qui va ser un influent líder en la història del Reial Betis Balompié i una figura destacada al futbol espanyol, ha mort al seu domicili de Sevilla als 79 anys. Lopera, màxim accionista del club durant gairebé dos dècades i màxim dirigent entre el 1992 i el 2010, va deixar un llegat inesborrable al món de l’esport.

L’empresari andalús havia sortit fa uns dies de la Unitat de Cures Intensives de la Clínica Santa Isabel de Sevilla després d’enfrontar-se a problemes digestius derivats d’una diverticulitis. Lamentablement, però, no es va poder recuperar completament.

Lopera, qui va estar al capdavant del Real Betis entre 1992 i 2010, va sucumbir a una greu malaltia intestinal. Va estar ingressat a l’UCI durant setmanes, després de ser intervingut per tractar una obstrucció al còlon, una condició que ja l’havia afectat a principis de gener i per la qual havia estat hospitalitzat des del nou de febrer passat.

La mort de Manuel Ruiz de Lopera suposa una pèrdua significativa per al Betis i el futbol espanyol en conjunt. Sota el seu lideratge, l’equip verd-i-blanc va aconseguir fites memorables, incloent el títol de la Copa del Rei el 2005 i el subcampionat el 1997. A més, el Betis va participar en competicions europees com la Champions League la temporada 2005-06, la Copa de la UEFA en múltiples ocasions, així com a la Recopa durant la campanya 1997-98.

La partida de Lopera deixa un buit al cor dels seguidors del Betis i marca la fi d’una era a la història del club. La seua contribució a l’esport i el seu llegat perduraran com a part integral de la identitat del Real Betis Balompié.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU