Mor Manuel Ruiz de Lopera, emblemàtic expresident del Real Betis

Manuel Ruiz de Lopera, qui va ser un influent líder en la història del Reial Betis Balompié i una figura destacada al futbol espanyol, ha mort al seu domicili de Sevilla als 79 anys. Lopera, màxim accionista del club durant gairebé dos dècades i màxim dirigent entre el 1992 i el 2010, va deixar un llegat inesborrable al món de l’esport.

L’empresari andalús havia sortit fa uns dies de la Unitat de Cures Intensives de la Clínica Santa Isabel de Sevilla després d’enfrontar-se a problemes digestius derivats d’una diverticulitis. Lamentablement, però, no es va poder recuperar completament.

Lopera, qui va estar al capdavant del Real Betis entre 1992 i 2010, va sucumbir a una greu malaltia intestinal. Va estar ingressat a l’UCI durant setmanes, després de ser intervingut per tractar una obstrucció al còlon, una condició que ja l’havia afectat a principis de gener i per la qual havia estat hospitalitzat des del nou de febrer passat.

La mort de Manuel Ruiz de Lopera suposa una pèrdua significativa per al Betis i el futbol espanyol en conjunt. Sota el seu lideratge, l’equip verd-i-blanc va aconseguir fites memorables, incloent el títol de la Copa del Rei el 2005 i el subcampionat el 1997. A més, el Betis va participar en competicions europees com la Champions League la temporada 2005-06, la Copa de la UEFA en múltiples ocasions, així com a la Recopa durant la campanya 1997-98.

La partida de Lopera deixa un buit al cor dels seguidors del Betis i marca la fi d’una era a la història del club. La seua contribució a l’esport i el seu llegat perduraran com a part integral de la identitat del Real Betis Balompié.

Últimes notícies

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.