Mor Manuel Ruiz de Lopera, emblemàtic expresident del Real Betis

Manuel Ruiz de Lopera, qui va ser un influent líder en la història del Reial Betis Balompié i una figura destacada al futbol espanyol, ha mort al seu domicili de Sevilla als 79 anys. Lopera, màxim accionista del club durant gairebé dos dècades i màxim dirigent entre el 1992 i el 2010, va deixar un llegat inesborrable al món de l’esport.

L’empresari andalús havia sortit fa uns dies de la Unitat de Cures Intensives de la Clínica Santa Isabel de Sevilla després d’enfrontar-se a problemes digestius derivats d’una diverticulitis. Lamentablement, però, no es va poder recuperar completament.

Lopera, qui va estar al capdavant del Real Betis entre 1992 i 2010, va sucumbir a una greu malaltia intestinal. Va estar ingressat a l’UCI durant setmanes, després de ser intervingut per tractar una obstrucció al còlon, una condició que ja l’havia afectat a principis de gener i per la qual havia estat hospitalitzat des del nou de febrer passat.

La mort de Manuel Ruiz de Lopera suposa una pèrdua significativa per al Betis i el futbol espanyol en conjunt. Sota el seu lideratge, l’equip verd-i-blanc va aconseguir fites memorables, incloent el títol de la Copa del Rei el 2005 i el subcampionat el 1997. A més, el Betis va participar en competicions europees com la Champions League la temporada 2005-06, la Copa de la UEFA en múltiples ocasions, així com a la Recopa durant la campanya 1997-98.

La partida de Lopera deixa un buit al cor dels seguidors del Betis i marca la fi d’una era a la història del club. La seua contribució a l’esport i el seu llegat perduraran com a part integral de la identitat del Real Betis Balompié.

Últimes notícies

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.