Mor Motoo Abiko, un dels ‘pares’ de ‘Doraemon’

El món dels ‘mangakas’ o creadors de còmics està de dol després de conéixer-se la mort als 88 anys del dibuixant Motoo Abiko que, al costat d’Hiroshi Fujimoto, va formar part del duo artístic darrere de ‘Doraemon’, un manga escrit i il·lustrat per Fujiko Fujio, pseudònim del duo, que va ser publicat al Japó des de desembre de 1969 fins a abril de 1996 en diverses revistes de l’editorial Shogakukan.

Segons informa la policia japonesa, que està investigant la causa de la mort, el cos sense vida d’Abiko va ser trobat a primera hora d’aquest dijous a la seua casa de la ciutat de Kawasaki, prefectura de Kanagawa, al sud de Tòquio.

Biografia

Abiko va nàixer en 1934 a la ciutat d’Himi, en la prefectura de Toyama, en la costa oriental del centre del Japó, aspirava des de la seua joventut a convertir-se en dibuixant de mànega (mangaka).

Després de graduar-se a l’escola secundària a la ciutat de Takaoka, a la qual s’havia mudat des de la seua veïna ciutat natal i on va conéixer al que durant anys seria la seua altra meitat, Abiko va nàixer en 1934 a la ciutat d’Himi, en la prefectura de Toyama, en la costa oriental del centre del Japó, va treballar en el periòdic local, dirigit pel seu oncle. Es va encarregar de fer retrats i entrevistes per a la secció d’art i societat.

En 1954, incentivat per Fujimoto, va deixar l’empresa i es va mudar a Tòquio. Va residir en la famosa residència Tokiwa, on pioners del manga modern com Osamu Tezuka, premi Eisner i creador d’Astroboy, van passar la seua joventut i van despuntar les seues carreres. Aqueix any el duo adoptaria el nom artístic Fujiko Fujio i crearien diverses obres junts abans de separar-se en 1987.

Abiko seria professionalment conegut amb el pseudònim Fujiko A. Fujio, mentre que Fujimoto amb el de Fujiko F. Fujio. Entre les obres que deixa Abiko a títol individual es troben títols com El ninja Hattori (Ninja Hatori-kun) o The Laughing Salesman (Warau Salesman), que serien reeixidament adaptats a sèries d’animació, entre altres treballs. Fujimoto, creador de la sèrie del popular gat còsmic Doraemon, que durant anys ha influït també en el nom d’Abiko, va morir en 1996 als 62 anys per un càncer.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.