9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Moren almenys 53 palestins en una onada d’atacs d’Israel contra la Franja de Gaza

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Almenys 53 palestins han mort i desenes han resultat ferits en una onada d’almenys 15 atacs perpetrada este dilluns per l’Exèrcit israelià contra ciutat de Gaza, al nord de la Franja, i altres punts de l’enclavament.

Fonts mèdiques han confirmat a l’agència de notícies palestina WAFA que “53 màrtirs van arribar als hospitals” de l’esmentada localitat “des de les primeres hores del clarejar, a causa de les successives incursions israelianes” en diferents àrees.

Les Forces de Defensa d’Israel (FDI) han llançat almenys “15 atacs”, la majoria d’ells amb avions de combat i drons, tenint com a objectiu “dotze comunitats civils i una escola que albergava a persones desplaçades en diferents barris de la ciutat de Gaza”, sent el d’Al Daraj el més afectat amb dotze morts, cinc d’ells en l’escola Salah al Din.

A més, les forces israelianes han bombardejat les zones de Shujaiya, on han mort onze palestins, i als voltants de l’encreuament d’Al Ghafri, on s’han matat a altres sis.

La majoria de les víctimes han sigut traslladades a l’hospital d’Al Ahli, on la situació és “molt difícil a causa del gran nombre de màrtirs i ferits”. “Els ferits estan sagnant en el sòl en el pati de l’hospital i els metges no poden fer res a la llum del creixent nombre de víctimes i la falta de llits i subministraments mèdics”, han lamentat les fonts citades per WAFA.

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han elevat este dilluns a prop de 46.600 els morts per l’ofensiva deslligada per Israel contra l’enclavament després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 contra el país, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.