Moren almenys 53 palestins en una onada d’atacs d’Israel contra la Franja de Gaza

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Almenys 53 palestins han mort i desenes han resultat ferits en una onada d’almenys 15 atacs perpetrada este dilluns per l’Exèrcit israelià contra ciutat de Gaza, al nord de la Franja, i altres punts de l’enclavament.

Fonts mèdiques han confirmat a l’agència de notícies palestina WAFA que «53 màrtirs van arribar als hospitals» de l’esmentada localitat «des de les primeres hores del clarejar, a causa de les successives incursions israelianes» en diferents àrees.

Les Forces de Defensa d’Israel (FDI) han llançat almenys «15 atacs», la majoria d’ells amb avions de combat i drons, tenint com a objectiu «dotze comunitats civils i una escola que albergava a persones desplaçades en diferents barris de la ciutat de Gaza», sent el d’Al Daraj el més afectat amb dotze morts, cinc d’ells en l’escola Salah al Din.

A més, les forces israelianes han bombardejat les zones de Shujaiya, on han mort onze palestins, i als voltants de l’encreuament d’Al Ghafri, on s’han matat a altres sis.

La majoria de les víctimes han sigut traslladades a l’hospital d’Al Ahli, on la situació és «molt difícil a causa del gran nombre de màrtirs i ferits». «Els ferits estan sagnant en el sòl en el pati de l’hospital i els metges no poden fer res a la llum del creixent nombre de víctimes i la falta de llits i subministraments mèdics», han lamentat les fonts citades per WAFA.

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han elevat este dilluns a prop de 46.600 els morts per l’ofensiva deslligada per Israel contra l’enclavament després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 contra el país, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats.

Últimes notícies

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.