Moren almenys 53 palestins en una onada d’atacs d’Israel contra la Franja de Gaza

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Almenys 53 palestins han mort i desenes han resultat ferits en una onada d’almenys 15 atacs perpetrada este dilluns per l’Exèrcit israelià contra ciutat de Gaza, al nord de la Franja, i altres punts de l’enclavament.

Fonts mèdiques han confirmat a l’agència de notícies palestina WAFA que «53 màrtirs van arribar als hospitals» de l’esmentada localitat «des de les primeres hores del clarejar, a causa de les successives incursions israelianes» en diferents àrees.

Les Forces de Defensa d’Israel (FDI) han llançat almenys «15 atacs», la majoria d’ells amb avions de combat i drons, tenint com a objectiu «dotze comunitats civils i una escola que albergava a persones desplaçades en diferents barris de la ciutat de Gaza», sent el d’Al Daraj el més afectat amb dotze morts, cinc d’ells en l’escola Salah al Din.

A més, les forces israelianes han bombardejat les zones de Shujaiya, on han mort onze palestins, i als voltants de l’encreuament d’Al Ghafri, on s’han matat a altres sis.

La majoria de les víctimes han sigut traslladades a l’hospital d’Al Ahli, on la situació és «molt difícil a causa del gran nombre de màrtirs i ferits». «Els ferits estan sagnant en el sòl en el pati de l’hospital i els metges no poden fer res a la llum del creixent nombre de víctimes i la falta de llits i subministraments mèdics», han lamentat les fonts citades per WAFA.

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han elevat este dilluns a prop de 46.600 els morts per l’ofensiva deslligada per Israel contra l’enclavament després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 contra el país, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats.

Últimes notícies

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.