Moren almenys 53 palestins en una onada d’atacs d’Israel contra la Franja de Gaza

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Almenys 53 palestins han mort i desenes han resultat ferits en una onada d’almenys 15 atacs perpetrada este dilluns per l’Exèrcit israelià contra ciutat de Gaza, al nord de la Franja, i altres punts de l’enclavament.

Fonts mèdiques han confirmat a l’agència de notícies palestina WAFA que «53 màrtirs van arribar als hospitals» de l’esmentada localitat «des de les primeres hores del clarejar, a causa de les successives incursions israelianes» en diferents àrees.

Les Forces de Defensa d’Israel (FDI) han llançat almenys «15 atacs», la majoria d’ells amb avions de combat i drons, tenint com a objectiu «dotze comunitats civils i una escola que albergava a persones desplaçades en diferents barris de la ciutat de Gaza», sent el d’Al Daraj el més afectat amb dotze morts, cinc d’ells en l’escola Salah al Din.

A més, les forces israelianes han bombardejat les zones de Shujaiya, on han mort onze palestins, i als voltants de l’encreuament d’Al Ghafri, on s’han matat a altres sis.

La majoria de les víctimes han sigut traslladades a l’hospital d’Al Ahli, on la situació és «molt difícil a causa del gran nombre de màrtirs i ferits». «Els ferits estan sagnant en el sòl en el pati de l’hospital i els metges no poden fer res a la llum del creixent nombre de víctimes i la falta de llits i subministraments mèdics», han lamentat les fonts citades per WAFA.

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han elevat este dilluns a prop de 46.600 els morts per l’ofensiva deslligada per Israel contra l’enclavament després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 contra el país, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats.

Últimes notícies

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.