Interior decreta el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat  Valenciana

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat hui a Castelló que s’ha decretat el nivell màxim de risc d’incendis forestals en la Comunitat Valenciana i que, per tant, s’han reforçat els vols i les rutes de vigilància preventiva per a cobrir les zones boscoses més susceptibles que es declaren incendis.

Bravo ha presentat, al costat del president de la Diputació de Castelló, José Pascual Martí, el dispositiu de mitjans d’extinció d’incendis forestals de la campanya d’estiu de 2022 a la província, i s’ha reunit amb els serveis d’emergències i seguretat per a analitzar la situació davant el risc extrem d’incendis i la possibilitat de tempestes seques a l’interior de les províncies de València i Castelló.

En aquest sentit, la consellera Bravo ha recordat que tot el dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Comunitat Valenciana “està plenament operatiu i preparat per a activar-se“, i ha reiterat la petició a la ciutadania de responsabilitat si es realitzen activitats en els espais naturals i col·laboració amb els serveis d’emergències si són testimonis d’un foc i fum perquè criden alertant ràpidament al telèfon d’emergències 112.

La titular d’Interior ha insistit en l’aposta clara i ferma de la Generalitat a treballar braç a braç amb el Consorci de Bombers de Castelló, al qual aquesta Conselleria aporta cada any 4,6 milions d’euros per a la mitigació de riscos, l’extinció d’incendis forestals i, en definitiva, en la protecció dels nostres valuosos espais naturals“.

En aquest sentit, Bravo s’ha referit també a les inversions de més de 700.000 euros realitzades a la província de Castelló destinades a ampliar i reformar les instal·lacions pròpies del Servei de Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat, al mateix temps que ha anunciat la creació d’un centre logístic provincial de suport a les unitats d’intervenció que des de la ciutat de Castelló coordinarà totes les necessitats.

Un dispositiu de 279 efectius a Castelló

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències compta amb 840 efectius d’intervenció en tot el territori valencià, amb una presència especialment destacada a la província de Castelló, la segona més muntanyenca d’Espanya.

Un total de 279 efectius entre bombers i bomberes forestals de la Generalitat, tècnics i personal logístic conformen aquesta campanya de l’estiu de 2022 l’operatiu d’extinció a Castelló, juntament amb les dotacions del Consorci de Bombers d’aquesta província. Seran 18 unitats terrestres de bombers i bomberes forestals de la Generalitat, 2 unitats helitransportades, 16 autobombes, 21 vehicles tot terreny, 3 avions (2 de càrrega en terra i 1 amfibi) i 2 helicòpters de coordinació i extinció.

Finalment, la consellera Bravo ha anunciat que aquesta campanya, i com a novetat, s’ampliarà el temps de servei d’aquests helicòpters perquè estiguen operatius durant tot l’any, de tal forma que es duplicarà la capacitat de resposta també en els períodes de primavera i tardor.

Últimes notícies

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.