À Punt renova el seu consell sota la nova llei audiovisual valenciana

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) publica aquest divendres el nomenament dels huit integrants del Consell d’Administració de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), l’entitat que regirà el funcionament de la radiotelevisió pública valenciana À Punt.

D’aquesta manera, es fa efectiu el nomenament de Mª José Arambul, Mª Pilar Caro, Juan Alfonso Gil, Rosalía Major, Vicente Ordaz, Susana Pérez i Julio Utrilla, candidats proposats pel PP i Vox i triats el desembre passat pel ple de Les Corts. Per part seua, el PSPV i Compromís van rebutjar presentar candidats davant la negativa a participar en, al seu judici, un procés per al «control polític» i l'»assalt» d’À Punt.

D’un altre costat, el DOGV publica també el nomenament de Gonzalo Romero com a membre del Consell d’Administració a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP). El nomenament de tots ells es fa efectiu des d’aquest mateix divendres.

Segons s’arreplega en la nova llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), aprovada al juny amb els vots del PP i Vox, el Consell d’Administració estarà conformat per huit membres, dels quals set seran triats per les Corts i el huitè, per la FVMP.

El procés d’elecció dels membres del Consell d’Administració es va accelerar després de la dimissió el mes de novembre passat d’Alfred Costa com a director general d’À Punt després de quasi cinc anys al capdavant de la radiotelevisió pública valenciana.

El PP havia advocat en els últims mesos per vincular el nou Consell d’À Punt amb la renovació dels òrgans estatutaris i la seua pretensió era que tots els grups de Les Corts estigueren representats en l’òrgan de la radiotelevisió pública valenciana que substituirà a l’actual Consell Rector fruit de la nova llei que regeix l’ens.

No obstant això, per a evitar el «buit de poder» generat amb la dimissió de Costa, els ‘populars’ van apostar per «activar» la nova llei d’À Punt i van presentar cinc candidats de «perfil tècnic», mentre que Vox va proposar els dos restants.

Últimes notícies

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.

Descens de temperatures este dimecres i ratxes fortes de vent al nord de la Comunitat

Este dimecres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats febles al nord d’Alacant i sud de València i ratxes de vent molt fortes en zones exposades del nord.

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.