13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

À Punt renova el seu consell sota la nova llei audiovisual valenciana

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) publica aquest divendres el nomenament dels huit integrants del Consell d’Administració de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), l’entitat que regirà el funcionament de la radiotelevisió pública valenciana À Punt.

D’aquesta manera, es fa efectiu el nomenament de Mª José Arambul, Mª Pilar Caro, Juan Alfonso Gil, Rosalía Major, Vicente Ordaz, Susana Pérez i Julio Utrilla, candidats proposats pel PP i Vox i triats el desembre passat pel ple de Les Corts. Per part seua, el PSPV i Compromís van rebutjar presentar candidats davant la negativa a participar en, al seu judici, un procés per al “control polític” i l'”assalt” d’À Punt.

D’un altre costat, el DOGV publica també el nomenament de Gonzalo Romero com a membre del Consell d’Administració a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP). El nomenament de tots ells es fa efectiu des d’aquest mateix divendres.

Segons s’arreplega en la nova llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), aprovada al juny amb els vots del PP i Vox, el Consell d’Administració estarà conformat per huit membres, dels quals set seran triats per les Corts i el huitè, per la FVMP.

El procés d’elecció dels membres del Consell d’Administració es va accelerar després de la dimissió el mes de novembre passat d’Alfred Costa com a director general d’À Punt després de quasi cinc anys al capdavant de la radiotelevisió pública valenciana.

El PP havia advocat en els últims mesos per vincular el nou Consell d’À Punt amb la renovació dels òrgans estatutaris i la seua pretensió era que tots els grups de Les Corts estigueren representats en l’òrgan de la radiotelevisió pública valenciana que substituirà a l’actual Consell Rector fruit de la nova llei que regeix l’ens.

No obstant això, per a evitar el “buit de poder” generat amb la dimissió de Costa, els ‘populars’ van apostar per “activar” la nova llei d’À Punt i van presentar cinc candidats de “perfil tècnic”, mentre que Vox va proposar els dos restants.

Últimes notícies

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.