À Punt renova el seu consell sota la nova llei audiovisual valenciana

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) publica aquest divendres el nomenament dels huit integrants del Consell d’Administració de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), l’entitat que regirà el funcionament de la radiotelevisió pública valenciana À Punt.

D’aquesta manera, es fa efectiu el nomenament de Mª José Arambul, Mª Pilar Caro, Juan Alfonso Gil, Rosalía Major, Vicente Ordaz, Susana Pérez i Julio Utrilla, candidats proposats pel PP i Vox i triats el desembre passat pel ple de Les Corts. Per part seua, el PSPV i Compromís van rebutjar presentar candidats davant la negativa a participar en, al seu judici, un procés per al “control polític” i l'”assalt” d’À Punt.

D’un altre costat, el DOGV publica també el nomenament de Gonzalo Romero com a membre del Consell d’Administració a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP). El nomenament de tots ells es fa efectiu des d’aquest mateix divendres.

Segons s’arreplega en la nova llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), aprovada al juny amb els vots del PP i Vox, el Consell d’Administració estarà conformat per huit membres, dels quals set seran triats per les Corts i el huitè, per la FVMP.

El procés d’elecció dels membres del Consell d’Administració es va accelerar després de la dimissió el mes de novembre passat d’Alfred Costa com a director general d’À Punt després de quasi cinc anys al capdavant de la radiotelevisió pública valenciana.

El PP havia advocat en els últims mesos per vincular el nou Consell d’À Punt amb la renovació dels òrgans estatutaris i la seua pretensió era que tots els grups de Les Corts estigueren representats en l’òrgan de la radiotelevisió pública valenciana que substituirà a l’actual Consell Rector fruit de la nova llei que regeix l’ens.

No obstant això, per a evitar el “buit de poder” generat amb la dimissió de Costa, els ‘populars’ van apostar per “activar” la nova llei d’À Punt i van presentar cinc candidats de “perfil tècnic”, mentre que Vox va proposar els dos restants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.