À Punt renova el seu consell sota la nova llei audiovisual valenciana

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) publica aquest divendres el nomenament dels huit integrants del Consell d’Administració de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), l’entitat que regirà el funcionament de la radiotelevisió pública valenciana À Punt.

D’aquesta manera, es fa efectiu el nomenament de Mª José Arambul, Mª Pilar Caro, Juan Alfonso Gil, Rosalía Major, Vicente Ordaz, Susana Pérez i Julio Utrilla, candidats proposats pel PP i Vox i triats el desembre passat pel ple de Les Corts. Per part seua, el PSPV i Compromís van rebutjar presentar candidats davant la negativa a participar en, al seu judici, un procés per al “control polític” i l'”assalt” d’À Punt.

D’un altre costat, el DOGV publica també el nomenament de Gonzalo Romero com a membre del Consell d’Administració a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP). El nomenament de tots ells es fa efectiu des d’aquest mateix divendres.

Segons s’arreplega en la nova llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), aprovada al juny amb els vots del PP i Vox, el Consell d’Administració estarà conformat per huit membres, dels quals set seran triats per les Corts i el huitè, per la FVMP.

El procés d’elecció dels membres del Consell d’Administració es va accelerar després de la dimissió el mes de novembre passat d’Alfred Costa com a director general d’À Punt després de quasi cinc anys al capdavant de la radiotelevisió pública valenciana.

El PP havia advocat en els últims mesos per vincular el nou Consell d’À Punt amb la renovació dels òrgans estatutaris i la seua pretensió era que tots els grups de Les Corts estigueren representats en l’òrgan de la radiotelevisió pública valenciana que substituirà a l’actual Consell Rector fruit de la nova llei que regeix l’ens.

No obstant això, per a evitar el “buit de poder” generat amb la dimissió de Costa, els ‘populars’ van apostar per “activar” la nova llei d’À Punt i van presentar cinc candidats de “perfil tècnic”, mentre que Vox va proposar els dos restants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.