À Punt renova el seu consell sota la nova llei audiovisual valenciana

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) publica aquest divendres el nomenament dels huit integrants del Consell d’Administració de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), l’entitat que regirà el funcionament de la radiotelevisió pública valenciana À Punt.

D’aquesta manera, es fa efectiu el nomenament de Mª José Arambul, Mª Pilar Caro, Juan Alfonso Gil, Rosalía Major, Vicente Ordaz, Susana Pérez i Julio Utrilla, candidats proposats pel PP i Vox i triats el desembre passat pel ple de Les Corts. Per part seua, el PSPV i Compromís van rebutjar presentar candidats davant la negativa a participar en, al seu judici, un procés per al “control polític” i l'”assalt” d’À Punt.

D’un altre costat, el DOGV publica també el nomenament de Gonzalo Romero com a membre del Consell d’Administració a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP). El nomenament de tots ells es fa efectiu des d’aquest mateix divendres.

Segons s’arreplega en la nova llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), aprovada al juny amb els vots del PP i Vox, el Consell d’Administració estarà conformat per huit membres, dels quals set seran triats per les Corts i el huitè, per la FVMP.

El procés d’elecció dels membres del Consell d’Administració es va accelerar després de la dimissió el mes de novembre passat d’Alfred Costa com a director general d’À Punt després de quasi cinc anys al capdavant de la radiotelevisió pública valenciana.

El PP havia advocat en els últims mesos per vincular el nou Consell d’À Punt amb la renovació dels òrgans estatutaris i la seua pretensió era que tots els grups de Les Corts estigueren representats en l’òrgan de la radiotelevisió pública valenciana que substituirà a l’actual Consell Rector fruit de la nova llei que regeix l’ens.

No obstant això, per a evitar el “buit de poder” generat amb la dimissió de Costa, els ‘populars’ van apostar per “activar” la nova llei d’À Punt i van presentar cinc candidats de “perfil tècnic”, mentre que Vox va proposar els dos restants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.