16.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

La notícia sobre els supermecats d’Espanya que t’arribarà i no t’has de creure

 

Les notícies falses, conegudes també com a ‘fake news’, són una classe de rumor que consistix en crear contingut pseudo periodístic i difondre-ho a través de portals de notícies, premsa escrita, ràdio, TV i en l’actualitat, amb més consistència que mai, en les xarxes socials. El seu objectiu principal és difondre una notícia falsa i, per tant, causar la desinformació.

 

Els rumors no només són patrimoni exclusiu d’Espanya, ja que apareixen milions de notícies falses i sense contrastar cada dia en la majoria de països del món. I en moltes ocasions, són els mateixos mitjans de comunicació el que fan difusió.

 

Una mostra molt clara que els rumors seguixen difonent-se i que cada volta avancen amb més rapidesa, sobretot a través de les xarxes socials, és la notícia falsa que està recorrent per tot França. En les últimes hores, usuaris francesos han escampat a través de les seues xarxes una informació completament falsa sobre els supermercats d’Espanya. ‘Le Monde’, el principal diari del país, ha hagut de desmentir la notícia.

 

Internautes francesos difonen que Espanya tanca tots els seus supermercats

Segons esta notícia fictícia que ha recorregut França sencera, Espanya hauria optat per tancar tots els supermercats del seu territori durant estes setmanes per a beneficiar al comerç xicotet. Notícia totalment falsa i que mitjans francesos com ‘Le Monde’ han hagut de desmentir, perquè es deixara de dispersar per totes les xarxes.

 

El principal diari francès, amb seu en París, subratlla que este  rumor ha nascut després que França haja decretat el tancament de xicotetes botigues considerades com no essencials entre les mesures per a frenar el coronavirus. A demés, el Govern d’este país ha ordenat també reduir les vendes dels supermercats a només els articles bàsics.

 

Estes mesures han provocat un intens debat en França i una revolució entre els ciutadans. Per a denunciar esta diferència de tracte entre supermercats i xicotetes botigues, molts internautes han difós este rumor. 

 

Només el 14% de la població espanyola conseguix detectar una notícia falsa

Segons l’agència de comunicació Warchity, hi ha diferents estudis en els que s’ha previst que l’any 2022 es consumiran més notícies falses que reals, pel que serà una tasca imprescindible intentar combatre a la desinformació i protegir la veritat. 

 

Concretament, el I Estudi sobre l’impacte de les Fake News a Espanya assegura que el 60% dels espanyols creu que sap detectar les notícies falses, però en realitat només un 14% conseguix diferenciar-les. Altres estadístiques que ens deixa l’estudi i que criden l’atenció són, per exemple: el 4% de la població afirma crear ‘fake news’. Els jóvens tenen més capacitat per distingir les notícies falses de les veritables. Majoritàriament, les ‘fake news’ es distribuïxen per diversió.

Últimes notícies

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.