10.7 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

La notícia sobre els supermecats d’Espanya que t’arribarà i no t’has de creure

 

Les notícies falses, conegudes també com a ‘fake news’, són una classe de rumor que consistix en crear contingut pseudo periodístic i difondre-ho a través de portals de notícies, premsa escrita, ràdio, TV i en l’actualitat, amb més consistència que mai, en les xarxes socials. El seu objectiu principal és difondre una notícia falsa i, per tant, causar la desinformació.

 

Els rumors no només són patrimoni exclusiu d’Espanya, ja que apareixen milions de notícies falses i sense contrastar cada dia en la majoria de països del món. I en moltes ocasions, són els mateixos mitjans de comunicació el que fan difusió.

 

Una mostra molt clara que els rumors seguixen difonent-se i que cada volta avancen amb més rapidesa, sobretot a través de les xarxes socials, és la notícia falsa que està recorrent per tot França. En les últimes hores, usuaris francesos han escampat a través de les seues xarxes una informació completament falsa sobre els supermercats d’Espanya. ‘Le Monde’, el principal diari del país, ha hagut de desmentir la notícia.

 

Internautes francesos difonen que Espanya tanca tots els seus supermercats

Segons esta notícia fictícia que ha recorregut França sencera, Espanya hauria optat per tancar tots els supermercats del seu territori durant estes setmanes per a beneficiar al comerç xicotet. Notícia totalment falsa i que mitjans francesos com ‘Le Monde’ han hagut de desmentir, perquè es deixara de dispersar per totes les xarxes.

 

El principal diari francès, amb seu en París, subratlla que este  rumor ha nascut després que França haja decretat el tancament de xicotetes botigues considerades com no essencials entre les mesures per a frenar el coronavirus. A demés, el Govern d’este país ha ordenat també reduir les vendes dels supermercats a només els articles bàsics.

 

Estes mesures han provocat un intens debat en França i una revolució entre els ciutadans. Per a denunciar esta diferència de tracte entre supermercats i xicotetes botigues, molts internautes han difós este rumor. 

 

Només el 14% de la població espanyola conseguix detectar una notícia falsa

Segons l’agència de comunicació Warchity, hi ha diferents estudis en els que s’ha previst que l’any 2022 es consumiran més notícies falses que reals, pel que serà una tasca imprescindible intentar combatre a la desinformació i protegir la veritat. 

 

Concretament, el I Estudi sobre l’impacte de les Fake News a Espanya assegura que el 60% dels espanyols creu que sap detectar les notícies falses, però en realitat només un 14% conseguix diferenciar-les. Altres estadístiques que ens deixa l’estudi i que criden l’atenció són, per exemple: el 4% de la població afirma crear ‘fake news’. Els jóvens tenen més capacitat per distingir les notícies falses de les veritables. Majoritàriament, les ‘fake news’ es distribuïxen per diversió.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.