11.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

La notícia sobre els supermecats d’Espanya que t’arribarà i no t’has de creure

 

Les notícies falses, conegudes també com a ‘fake news’, són una classe de rumor que consistix en crear contingut pseudo periodístic i difondre-ho a través de portals de notícies, premsa escrita, ràdio, TV i en l’actualitat, amb més consistència que mai, en les xarxes socials. El seu objectiu principal és difondre una notícia falsa i, per tant, causar la desinformació.

 

Els rumors no només són patrimoni exclusiu d’Espanya, ja que apareixen milions de notícies falses i sense contrastar cada dia en la majoria de països del món. I en moltes ocasions, són els mateixos mitjans de comunicació el que fan difusió.

 

Una mostra molt clara que els rumors seguixen difonent-se i que cada volta avancen amb més rapidesa, sobretot a través de les xarxes socials, és la notícia falsa que està recorrent per tot França. En les últimes hores, usuaris francesos han escampat a través de les seues xarxes una informació completament falsa sobre els supermercats d’Espanya. ‘Le Monde’, el principal diari del país, ha hagut de desmentir la notícia.

 

Internautes francesos difonen que Espanya tanca tots els seus supermercats

Segons esta notícia fictícia que ha recorregut França sencera, Espanya hauria optat per tancar tots els supermercats del seu territori durant estes setmanes per a beneficiar al comerç xicotet. Notícia totalment falsa i que mitjans francesos com ‘Le Monde’ han hagut de desmentir, perquè es deixara de dispersar per totes les xarxes.

 

El principal diari francès, amb seu en París, subratlla que este  rumor ha nascut després que França haja decretat el tancament de xicotetes botigues considerades com no essencials entre les mesures per a frenar el coronavirus. A demés, el Govern d’este país ha ordenat també reduir les vendes dels supermercats a només els articles bàsics.

 

Estes mesures han provocat un intens debat en França i una revolució entre els ciutadans. Per a denunciar esta diferència de tracte entre supermercats i xicotetes botigues, molts internautes han difós este rumor. 

 

Només el 14% de la població espanyola conseguix detectar una notícia falsa

Segons l’agència de comunicació Warchity, hi ha diferents estudis en els que s’ha previst que l’any 2022 es consumiran més notícies falses que reals, pel que serà una tasca imprescindible intentar combatre a la desinformació i protegir la veritat. 

 

Concretament, el I Estudi sobre l’impacte de les Fake News a Espanya assegura que el 60% dels espanyols creu que sap detectar les notícies falses, però en realitat només un 14% conseguix diferenciar-les. Altres estadístiques que ens deixa l’estudi i que criden l’atenció són, per exemple: el 4% de la població afirma crear ‘fake news’. Els jóvens tenen més capacitat per distingir les notícies falses de les veritables. Majoritàriament, les ‘fake news’ es distribuïxen per diversió.

Últimes notícies

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.