La notícia sobre els supermecats d’Espanya que t’arribarà i no t’has de creure

 

Les notícies falses, conegudes també com a ‘fake news’, són una classe de rumor que consistix en crear contingut pseudo periodístic i difondre-ho a través de portals de notícies, premsa escrita, ràdio, TV i en l’actualitat, amb més consistència que mai, en les xarxes socials. El seu objectiu principal és difondre una notícia falsa i, per tant, causar la desinformació.

 

Els rumors no només són patrimoni exclusiu d’Espanya, ja que apareixen milions de notícies falses i sense contrastar cada dia en la majoria de països del món. I en moltes ocasions, són els mateixos mitjans de comunicació el que fan difusió.

 

Una mostra molt clara que els rumors seguixen difonent-se i que cada volta avancen amb més rapidesa, sobretot a través de les xarxes socials, és la notícia falsa que està recorrent per tot França. En les últimes hores, usuaris francesos han escampat a través de les seues xarxes una informació completament falsa sobre els supermercats d’Espanya. ‘Le Monde’, el principal diari del país, ha hagut de desmentir la notícia.

 

Internautes francesos difonen que Espanya tanca tots els seus supermercats

Segons esta notícia fictícia que ha recorregut França sencera, Espanya hauria optat per tancar tots els supermercats del seu territori durant estes setmanes per a beneficiar al comerç xicotet. Notícia totalment falsa i que mitjans francesos com ‘Le Monde’ han hagut de desmentir, perquè es deixara de dispersar per totes les xarxes.

 

El principal diari francès, amb seu en París, subratlla que este  rumor ha nascut després que França haja decretat el tancament de xicotetes botigues considerades com no essencials entre les mesures per a frenar el coronavirus. A demés, el Govern d’este país ha ordenat també reduir les vendes dels supermercats a només els articles bàsics.

 

Estes mesures han provocat un intens debat en França i una revolució entre els ciutadans. Per a denunciar esta diferència de tracte entre supermercats i xicotetes botigues, molts internautes han difós este rumor. 

 

Només el 14% de la població espanyola conseguix detectar una notícia falsa

Segons l’agència de comunicació Warchity, hi ha diferents estudis en els que s’ha previst que l’any 2022 es consumiran més notícies falses que reals, pel que serà una tasca imprescindible intentar combatre a la desinformació i protegir la veritat. 

 

Concretament, el I Estudi sobre l’impacte de les Fake News a Espanya assegura que el 60% dels espanyols creu que sap detectar les notícies falses, però en realitat només un 14% conseguix diferenciar-les. Altres estadístiques que ens deixa l’estudi i que criden l’atenció són, per exemple: el 4% de la població afirma crear ‘fake news’. Els jóvens tenen més capacitat per distingir les notícies falses de les veritables. Majoritàriament, les ‘fake news’ es distribuïxen per diversió.

Últimes notícies

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.