Les noves dades sobre la soca britànica del coronavirus la fan encara més perillosa

Ejemplo de shortcode con estilo
  Tot i que la ciència fa mesos que ha conseguit començar a guanyar algunes batalles contra el coronavirus, només cal vore la ràpida creació de les vacunes de Pfizer, Moderna o el descobriment d’alguns fàrmacs contra el virus, la realitat és que este no deixa de causar complicacions. En les últimes setmanes s’han anat […]

 

Tot i que la ciència fa mesos que ha conseguit començar a guanyar algunes batalles contra el coronavirus, només cal vore la ràpida creació de les vacunes de Pfizer, Moderna o el descobriment d’alguns fàrmacs contra el virus, la realitat és que este no deixa de causar complicacions. En les últimes setmanes s’han anat detectant noves soques que s’han anat confirmant com més contagioses, tot i que de moment no es poden considerar més mortífers.

 

Però és que tot no s’acaba amb la confirmació de què estes variants tenen una capacitat més gran de transmissió. Una de les grans qüestions que seguix damunt de la taula és l’impacte que poden tindre en el procés de vacunació. I és que existixen dubtes sobre si les actuals vacunes seran totalment efectives davant d’estes variants i des del Regne Unit arriben notícies poc favorables sobre esta qüestió. Allà haurien detectat una mutació en la variant originària d’esta que podria reduir l’eficàcia de les vacunes que ja s’estan subministrant en bona part del món.

 

El país britànic ha fet una anàlisi de 214.159 mostres d’esta variant coneguda com a B117. Concretament, han estat científics de la Public Health England (PHE) els que han detectat 11 casos de mutació que porta per nom E484K. Esta nova mutació també es trobaria en dos més: la del Brasil (B1128) i la de Sud-àfrica (B1351).

 

El viròleg de la Universitat de Leicester, Julian Tang, un dels responsables del descobriment, no dubta en valorar com a «preocupant» este nou descobriment, tot i que també afegia que no és «del tot sorprenent» perquè és una característica de qualsevol virus que puga patir esta classe de mutacions.

 

Per este motiu, recorda que és totalment necessari que se seguisquen mantenint les restriccions i que, a la volta , la població les seguisca respectant. «No només es propaguen sinó que evolucionen», ha dit sobre els coronavirus actuals, afirma, busquen anar adaptant-se al nostre entorn per a fer-se més efectius.

 

 

L’eficàcia de la vacuna amb les altres mutacions

Este expert britànic coincidix amb altres en el fet que si esta nova mutació es fa predominant dins de la ja majoritària soca britànica, la campanya de vacunacions es vorà compromesa. Tot i que explica que com passa amb les altres variants esta hauria de mantindre cert nivell de protecció.

 

Este dimarts, també es feia públic un estudi de la Universitat de Cambridge que confirmava l’eficàcia de la vacuna de Pfizer-BioNTech contra la variant britànica B117. Això sí, també confirmava que no actua igual amb esta nova mutació i que, per tant, són necessaris «nivells substancialment més alts d’anticossos per a neutralitzar el virus».

 

Espanya es protegix contra estes noves variants

Mentres s’intenta establir definitivament quina serà la resistència d’estes noves variants a les diferents vacunes, els governs com el d‘Espanya tracten d’establir mesures per a evitar la seua expansió, que cada volta és més ràpida. I la principal mesura que s’ha anat aplicant en les últimes setmanes és el control de persones procedents dels països més afectats, com és el cas del Regne Unit.

 

Des de fa setmanes els vols i viatges en barco des d’este país estan restringits. I este dimarts s’hi han sumat els altres dos països que han detectat les altres dos soques més contagioses: Brasil i Sud-àfrica. Només podran aterrar vols que porten ciutadans espanyols, andorrans o residents en eixos dos països, a demés de passatgers que hagen de fer escala, en un trànsit inferior a 24 hores, que no podran abandonar l’aeroport. Esta mesura estarà vigent des del 3 de febrer a les 09.00 hores del matí fins a la mateixa hora del 17, mateix dia a on acaba la pròrroga en el cas del Regne Unit.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.