La Comunitat Valenciana es prepara per a una Setmana Santa amb una previsió d’ocupació turística superior al 74%. Aquesta xifra, segons un sondeig realitzat per Turisme Comunitat Valenciana, és un indicador positiu que podria millorar amb les reserves d’última hora.
En detallar les dades, es destaca que la província de València és la que presenta el percentatge més elevat, amb una ocupació esperada del 82%. En concret, la ciutat de València té una estimació d’ocupació del 71,3%, mentre que Benidorm, amb un atractiu turístic notable, espera una ocupació del 81,4%.
Pel que fa a la costa de la província de Castelló, s’estima una ocupació del 72,3%, en contraposició a una previsió més baixa per a la costa d’Alacant (sense comptar Benidorm), que parteix amb un 63%.
Hotels i càmpings: augments significatius
A més dels hotels, els establiments situats a l’interior de la Comunitat Valenciana també presenten bones previsions, amb un 75,4% d’ocupació estimada per a les nits entre el Dijous Sant i el Diumenge de Resurrecció. Les estimacions per províncies indiquen que els hotels de l’interior de València preveuen un 88%, mentre que Castelló s’estima en un 68% i Alacant al 63%.
No només els hotels estan preparats per a l’augment de visitants. Els càmpings del litoral preveuen una ocupació d’un 90% per les mateixes dates, reflectint l’interès creixent per les vacances a l’aire lliure.
En conclusió, la Setmana Santa 2023 a la Comunitat Valenciana es perfila amb expectatives d’alta ocupació, afavorida per l’atractiu turístic de les seues platges i la rica oferta cultural.