27.4 C
València
Divendres, 6 juny, 2025

Tiren 11 gossos amb vida en contenidors soterrats d’Alacant

Imatge d'arxiu de gos abandonat i desnodrit

Imatge d’arxiu d’un gos abandonat i desnodrit | Flickr

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Els servicis municipals de Protecció Animal de l’Ajuntament d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí, han rescatat a onze gossos de dos contenidors soterrats de la plaça d’Amèrica i en el carrer de la Devesa, localitzats amb vida pel personal del torn de nit que estava arreplegant residus. Els animals, no obstant això, presenten «un deficient estat físic, desnutrició i brutícia».

 

Segons ha informat el consistori en un comunicat, el descobriment s’ha fet este dimarts de matinada, en dos contenidors subterranis en el barri de les Carolines Altes. Davant de la seua localització, els servicis municipals van recuperar als animals amb vida, encara que tots presentaven «un deficient estat físic».

 

Gossos abandonats en contenidors en Alacant

Els gossets han sigut rescatats pel personal del torn de nit de l’Ajuntament | Ajuntament d’Alacant

Posteriorment, van ser derivats a la Protectora Municipal d’Alacant, a on han sigut avaluats pel veterinari del centre i se’ls està fent tractaments sanitaris. Per a conseguir informació que puga ser rellevant en la investigació, la Policia Local ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar i identificar al responsable d’este acte, tipificat com a delicte en el Codi Penal. És per això, que qualsevol que puga aportar alguna dada o prova pot dirigir-se directament a la Policia Local, al 112 o al departament de Protecció Animal de la Regidoria de Sanitat de l’Ajuntament d’Alacant.

 

La regidora, Julia Llopis, ha informat que els gossos poden ser adoptats i ha fet una crida als ciutadans per a que «avisen o denuncien quan sospiten o tinguen indicis que s’està maltractant animals perquè s’inicie una investigació». Com la que de fet, s’ha iniciat ara mateixa per a poder aclarir les causes i els responsables dels fets.

 

Gossos rescatats de contenidors soterrats en Alacant

Estats de diferents gossos que han pogut ser rescatats | Ajuntament d’Alacant

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescaten a una manta de 2,2 metres encallada a Cullera i monitoren la seua evolució en la costa

Un equip veterinari de la Fundació Oceanogràfic de València va assistir a una manta de 2,2 metres que va quedar encallada a la platja de Cullera. Després d'estabilitzar-la i retornar-la a la mar, l'animal va ser observat nadant prop de la costa per a avaluar la seua recuperació.

Home condemnat a presó després d’intent d’autoimmolació enfront de jutjats de Vila-real

Un home ha sigut condemnat a 16 mesos de presó després d'intentar calar-se foc al costat dels jutjats de Vila-real en protesta per un procés judicial. Durant l'incident, va agredir a dos policies que van acudir al lloc.

Mazón lamenta anar-se sense resultats per a la Comunitat Valenciana en el seu moment més crític

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, lamenta no obtindre resultats després de la conferència de presidents autonòmics, en ple context crític per les inundacions causades per la dana en la Comunitat Valenciana.

La direcció d’RTVE Comunitat Valenciana revoca la seua dimissió després de diàleg amb José Pablo López

La direcció d'RTVE en la Comunitat Valenciana ha retirat la seua dimissió després de reunir-se amb el president de la Corporació, José Pablo López, per a assegurar recursos en el centre territorial.

Rescaten a una manta de 2,2 metres després d’encallar dos vegades a la platja de Cullera (València)

Un equip de rescat a València assistix a una manta Mobula mobular de 2,2 metres que va quedar encallada dos vegades a la platja de Cullera. S'investiga l'augment de varamientos d'esta espècie al Mediterrani.

Carlos Mazón lamenta anar-se sense resultats per a la Comunitat Valenciana en el seu moment més crític

El president Carlos Mazón expressa la seua decepció després de la Conferència de Presidents al no aconseguir suports per a la Comunitat Valenciana, afectada per greus inundacions.

Quasi 70 municipis valencians afectats per la dana se sumen a projectes del Ministeri de Joventut i Infància

Quasi 70 municipis de la Comunitat Valenciana afectats per la dana participen en projectes finançats amb 60 milions d'euros destinats a la població infantojuvenil, segons va informar la ministra de Joventut i Infància.

Sira Rego denuncia que el PP seguix l’agenda de Vox a Múrcia després de pacte pressupostari

La ministra Sira Rego critica que el PP a Múrcia actua sota la influència de Vox després del seu acord pressupostari. Defén el compliment de la llei per a l'acolliment de menors no acompanyats i aposta per un model de societat amb major protecció de drets i servicis públics.