10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Alliberen a 36 gossos reclosos en una casa de 50 metres quadrats d’Alacant

Perro rescatado de la casa donde los abandonaron

Un dels gossos rescatats | Policia Local d’Alacant

 

Agents de la Unitat Canina de la Policia Local d’Alacant han alliberat i rescatat a un total de 36 gossos mestissos que es trobaven en males condicions i amb un mal estat de salut en l’interior d’una vivenda de 50 metres quadrats, situada en l’avinguda de Pintor Gastón Castelló, en la ciutat d’Alacant.

 

El lloc on estaven tancats els cans presentava condicions «d’abandó i insalubritat», ha explicat l’Ajuntament d’Alacant. La casa i els gossos estaven en un estat higiènic-sanitari greu, els gossos realitzaven les seues necessitats dins de la vivenda, que es trobava sense ventilació i desprenia una «forta olor irrespirable» en l’interior.

 

La Unitat Canina de la Policia Local i funcionaris de Protecció Animal van iniciar un operatiu de rescat després de la denúncia d’un particular, per les molèsties que ocasionaven els gossos, el soroll dels lladrucs i les olors. El denunciant va manifestar que els gossos mai eixien de casa.

 

Els agents policials van localitzar la casa i van obrir diligències contra la propietària el passat 18 de novembre. En accedir a l’interior de la vivenda, de 50 metres, van procedir a la seua inspecció i van verificar les cartilles veterinàries dels animals.

 

  

Van comprovar que els 36 gossos mestissos de menuda i mitjana grandària que estaven en l’interior no tenien posades les vacunes obligatòries i estaven en unes molt greus condicions, motiu pel que la Policia va procedir a la intervenció, retirada i depòsit dels animals en l’alberg municipal.

 

Ulceres i fractures

 

  

El veterinari de l’alberg on els animals han sigut traslladats ha realitzat a cada gos un protocol sanitari i de vacunació. Els gossos presentaven úlceres oculars, dermatitis al·lèrgiques amb problemes de pell, ungles extremadament llargues, fractures sense tractar, i eren extremadament espantadissos a causa d’una mala socialització.

 

 

Una femella ha sigut operada perquè no hi havia certesa que poguera portar l’embaràs a terme. A més, es van intervindre també dos cadells de cinc dies que encara tenien els ulls tancats.

 

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha informat que els gossos poden ser adoptats i es troben en l’alberg municipal, i al seu torn ha agraït al particular que va alertar a la Unitat Canina de la Policia Local.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.