Alliberen a 36 gossos reclosos en una casa de 50 metres quadrats d’Alacant

Perro rescatado de la casa donde los abandonaron

Un dels gossos rescatats | Policia Local d’Alacant

 

Agents de la Unitat Canina de la Policia Local d’Alacant han alliberat i rescatat a un total de 36 gossos mestissos que es trobaven en males condicions i amb un mal estat de salut en l’interior d’una vivenda de 50 metres quadrats, situada en l’avinguda de Pintor Gastón Castelló, en la ciutat d’Alacant.

 

El lloc on estaven tancats els cans presentava condicions «d’abandó i insalubritat», ha explicat l’Ajuntament d’Alacant. La casa i els gossos estaven en un estat higiènic-sanitari greu, els gossos realitzaven les seues necessitats dins de la vivenda, que es trobava sense ventilació i desprenia una «forta olor irrespirable» en l’interior.

 

La Unitat Canina de la Policia Local i funcionaris de Protecció Animal van iniciar un operatiu de rescat després de la denúncia d’un particular, per les molèsties que ocasionaven els gossos, el soroll dels lladrucs i les olors. El denunciant va manifestar que els gossos mai eixien de casa.

 

Els agents policials van localitzar la casa i van obrir diligències contra la propietària el passat 18 de novembre. En accedir a l’interior de la vivenda, de 50 metres, van procedir a la seua inspecció i van verificar les cartilles veterinàries dels animals.

 

  

Van comprovar que els 36 gossos mestissos de menuda i mitjana grandària que estaven en l’interior no tenien posades les vacunes obligatòries i estaven en unes molt greus condicions, motiu pel que la Policia va procedir a la intervenció, retirada i depòsit dels animals en l’alberg municipal.

 

Ulceres i fractures

 

  

El veterinari de l’alberg on els animals han sigut traslladats ha realitzat a cada gos un protocol sanitari i de vacunació. Els gossos presentaven úlceres oculars, dermatitis al·lèrgiques amb problemes de pell, ungles extremadament llargues, fractures sense tractar, i eren extremadament espantadissos a causa d’una mala socialització.

 

 

Una femella ha sigut operada perquè no hi havia certesa que poguera portar l’embaràs a terme. A més, es van intervindre també dos cadells de cinc dies que encara tenien els ulls tancats.

 

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha informat que els gossos poden ser adoptats i es troben en l’alberg municipal, i al seu torn ha agraït al particular que va alertar a la Unitat Canina de la Policia Local.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Losada i Romero sostenen al Llevant en un vibrant dol per la salvació davant l’Oviedo

El Llevant es va imposar 4-2 al Real Oviedo en un partit clau per la permanència, resolt amb els gols d'Iker Losada i Iván Romero després de malgastar un 2-0 inicial.

Carlos Espí firma un registre històric en el Llevant amb sis gols en quatre jornades

Carlos Espí, davanter de 20 anys del Llevant, s'ha convertit en el primer jugador del club a marcar sis gols en quatre partits seguits en Primera Divisió i ja és el màxim golejador granota en LaLiga EA Sports 2025-26.

Mor un home i un altre resulta ferit en una col·lisió frontal en la carretera de Alcoraya a Alacant

Un home de 52 anys ha mort i un altre de 24 ha resultat ferit per contusions després d'una col·lisió frontal entre dos cotxes en la carretera de Alcoraya, a Alacant.

Embention, la firma alacantina que impulsa el lliurament de paquets per drons de Amazon

Embention, companyia tecnològica d'Alacant especialitzada en sistemes de seguretat per a drons professionals, s'ha convertit en soci clau de Amazon Prevalga Air i accelera la seua expansió internacional amb seus als Estats Units i Emirats Àrabs.

Les Corts validaran les noves deduccions fiscals i afronten un ple d’alt contingut polític

Les Corts validaran dos decrets de noves deduccions fiscals en l'IRPF autonòmic i celebraran una sessió de control al president, al costat d'un ampli paquet d'iniciatives de tots els grups.

FGV i la UPV unixen forces per a restaurar dos tramvies històrics de València

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i la Universitat Politècnica de València col·laboren en la restauració de dos tramvies de principis del segle XX, secundant-se en l'experiència prèvia d'FGV en conservació patrimonial.

L’Hospital d’Elx estrena control remot per a administrar quimioteràpia i immunoteràpia

L'Hospital General Universitari d'Elx ha implantat un sistema intel·ligent de monitoratge i control remot per a l'administració de quimioteràpia i immunoteràpia, que permet supervisar en temps real cada fase del tractament oncològic.

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.