Alliberen a 36 gossos reclosos en una casa de 50 metres quadrats d’Alacant

Perro rescatado de la casa donde los abandonaron

Un dels gossos rescatats | Policia Local d’Alacant

 

Agents de la Unitat Canina de la Policia Local d’Alacant han alliberat i rescatat a un total de 36 gossos mestissos que es trobaven en males condicions i amb un mal estat de salut en l’interior d’una vivenda de 50 metres quadrats, situada en l’avinguda de Pintor Gastón Castelló, en la ciutat d’Alacant.

 

El lloc on estaven tancats els cans presentava condicions «d’abandó i insalubritat», ha explicat l’Ajuntament d’Alacant. La casa i els gossos estaven en un estat higiènic-sanitari greu, els gossos realitzaven les seues necessitats dins de la vivenda, que es trobava sense ventilació i desprenia una «forta olor irrespirable» en l’interior.

 

La Unitat Canina de la Policia Local i funcionaris de Protecció Animal van iniciar un operatiu de rescat després de la denúncia d’un particular, per les molèsties que ocasionaven els gossos, el soroll dels lladrucs i les olors. El denunciant va manifestar que els gossos mai eixien de casa.

 

Els agents policials van localitzar la casa i van obrir diligències contra la propietària el passat 18 de novembre. En accedir a l’interior de la vivenda, de 50 metres, van procedir a la seua inspecció i van verificar les cartilles veterinàries dels animals.

 

  

Van comprovar que els 36 gossos mestissos de menuda i mitjana grandària que estaven en l’interior no tenien posades les vacunes obligatòries i estaven en unes molt greus condicions, motiu pel que la Policia va procedir a la intervenció, retirada i depòsit dels animals en l’alberg municipal.

 

Ulceres i fractures

 

  

El veterinari de l’alberg on els animals han sigut traslladats ha realitzat a cada gos un protocol sanitari i de vacunació. Els gossos presentaven úlceres oculars, dermatitis al·lèrgiques amb problemes de pell, ungles extremadament llargues, fractures sense tractar, i eren extremadament espantadissos a causa d’una mala socialització.

 

 

Una femella ha sigut operada perquè no hi havia certesa que poguera portar l’embaràs a terme. A més, es van intervindre també dos cadells de cinc dies que encara tenien els ulls tancats.

 

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha informat que els gossos poden ser adoptats i es troben en l’alberg municipal, i al seu torn ha agraït al particular que va alertar a la Unitat Canina de la Policia Local.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les 4.000 esmenes del PSPV als pressupostos: més professors, sanitaris i límit al preu de la vivenda

El PSPV ha registrat més de 4.000 esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2026 per a destinar 3.669 milions addicionals a contractar més docents i sanitaris, reduir llistes d’espera i impulsar un pla per a baixar el preu de la vivenda i ampliar el parc públic.

El Llevant demana jugar fora casa el primer partit de la Lliga 26-27

El Llevant ha demanat a LaLiga disputar lluny del Ciutat de València el primer partit de la temporada 26-27 per tindre més temps per a condicionar la gespa i el recinte.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista: així acomiada el seu Grand Slam talismà

Roberto Bautista, de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, el Grand Slam on va arribar més lluny, abans de retirar-se a final de temporada.

Ryunosuke Sato s’acosta a Mestalla: el Tokio dona per imminent el seu traspàs

El Tokio ha anunciat que Ryunosuke Sato, davanter japonés de 19 anys seguit pel Valencia, està en tràmits per a un traspàs i deixarà la disciplina del club nipó a partir del 5 de juliol.

Baldoví apel·la a omplir les urnes i situa Compromís com a casa comuna del canvi

Joan Baldoví defensa que per a aconseguir un canvi polític a la Comunitat Valenciana cal omplir les urnes i assegura que, sense Compromís, eixe objectiu no serà possible.

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.