Alliberen a 36 gossos reclosos en una casa de 50 metres quadrats d’Alacant

Perro rescatado de la casa donde los abandonaron

Un dels gossos rescatats | Policia Local d’Alacant

 

Agents de la Unitat Canina de la Policia Local d’Alacant han alliberat i rescatat a un total de 36 gossos mestissos que es trobaven en males condicions i amb un mal estat de salut en l’interior d’una vivenda de 50 metres quadrats, situada en l’avinguda de Pintor Gastón Castelló, en la ciutat d’Alacant.

 

El lloc on estaven tancats els cans presentava condicions «d’abandó i insalubritat», ha explicat l’Ajuntament d’Alacant. La casa i els gossos estaven en un estat higiènic-sanitari greu, els gossos realitzaven les seues necessitats dins de la vivenda, que es trobava sense ventilació i desprenia una «forta olor irrespirable» en l’interior.

 

La Unitat Canina de la Policia Local i funcionaris de Protecció Animal van iniciar un operatiu de rescat després de la denúncia d’un particular, per les molèsties que ocasionaven els gossos, el soroll dels lladrucs i les olors. El denunciant va manifestar que els gossos mai eixien de casa.

 

Els agents policials van localitzar la casa i van obrir diligències contra la propietària el passat 18 de novembre. En accedir a l’interior de la vivenda, de 50 metres, van procedir a la seua inspecció i van verificar les cartilles veterinàries dels animals.

 

  

Van comprovar que els 36 gossos mestissos de menuda i mitjana grandària que estaven en l’interior no tenien posades les vacunes obligatòries i estaven en unes molt greus condicions, motiu pel que la Policia va procedir a la intervenció, retirada i depòsit dels animals en l’alberg municipal.

 

Ulceres i fractures

 

  

El veterinari de l’alberg on els animals han sigut traslladats ha realitzat a cada gos un protocol sanitari i de vacunació. Els gossos presentaven úlceres oculars, dermatitis al·lèrgiques amb problemes de pell, ungles extremadament llargues, fractures sense tractar, i eren extremadament espantadissos a causa d’una mala socialització.

 

 

Una femella ha sigut operada perquè no hi havia certesa que poguera portar l’embaràs a terme. A més, es van intervindre també dos cadells de cinc dies que encara tenien els ulls tancats.

 

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha informat que els gossos poden ser adoptats i es troben en l’alberg municipal, i al seu torn ha agraït al particular que va alertar a la Unitat Canina de la Policia Local.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Arranca a Orihuela la Senda del Poeta més reivindicativa i polèmica

La Senda del Poeta dedicada a Miguel Hernández comença a Orihuela marcada per la retirada de fons de l'IVAJ, un reforç del suport estatal i un fort pols polític i memorialista.

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.