Ouigo vendrà els primers bitllets del seu AVE ‘low cost’ de Madrid a València

L’AVE ‘low cost’ d’Ouigo que uneix Madrid amb València i Alacant té previst començar a funcionar després de l’estiu. A partir del pròxim 30 de juny es posaran comprar els bitllets, que tindran un preu des dels 9 euros.


Aqueix mateix dia, la companyia anunciarà la data d’inici de les seues operacions en la Comunitat Valenciana, que depén del fet que el túnel que uneix l’estació de Chamartín amb Porta d’Atocha puga entrar en funcionament.

Fonts del sector ferroviari han indicat que l’AVE d’Ouigo que unirà Madrid amb València i Alacant té previst començar a operar després de l’estiu, encara que no es descarta que s’avance la seua estrena si es donen les condicions necessàries.

Començaran amb Chamartín

Els trens d’Ouigo només podrien, en aquests moments, operar des de l’estació de Madrid-Chamartín cap a la Comunitat Valenciana. El motiu, segons detalla la companyia en un comunicat, és que els trens funcionen amb el sistema de seguretat estàndard europeu (ERTMS), però el tram que connecta Atocha amb el corredor que va cap a la Comunitat compta amb el sistema de seguretat històric espanyol (LZB) fins a Torrejón de Velasco, «la qual cosa fa impossible» que els trens puguen circular des de Madrid-Porta d’Atocha a València i Alacant.

Necessita el túnel que uneix Chamartín amb Atocha

Per a operar en aquest corredor, Ouigo necessita que la infraestructura que s’ha desenvolupat, el túnel que uneix Chamartín amb Porta d’Atocha i compta amb el sistema ERTMS, estiga en funcionament. El túnel està acabat, però actualment s’estan realitzant unes obres en el seu entorn i a més la seua posada en marxa està pendent de l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF).

A més, encara que la companyia ha iniciat la formació de maquinistes en la ruta fins a València, després haurà de formar-los també en aquest tram, així com acabar d’homologar els trens en aquest túnel.
Per tot això, Ouigo ha explicat que no compta encara amb la data d’entrada en funcionament del túnel, i ha assegurat que està «treballant tot el ràpid que pot» amb Adif, l’AESF i la resta d’actors del sector per a «arribar com més prompte millor fins a València».

«Estem desitjant arribar i poder oferir tots els beneficis que la liberalització porta amb si. Aquests beneficis ja s’estan deixant veure en el corredor entre Madrid i Barcelona, amb baixades de preu de bitllets del 50% de mitjana, nous perfils com a famílies i joves en l’alta velocitat, un augment del trànsit de viatgers del 75% o una major descarbonització del transport, entre altres«, ha indicat la companyia.

Últimes notícies

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.
FILMOTECA D'ESTIU