9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Ouigo vendrà els primers bitllets del seu AVE ‘low cost’ de Madrid a València

L’AVE ‘low cost’ d’Ouigo que uneix Madrid amb València i Alacant té previst començar a funcionar després de l’estiu. A partir del pròxim 30 de juny es posaran comprar els bitllets, que tindran un preu des dels 9 euros.


Aqueix mateix dia, la companyia anunciarà la data d’inici de les seues operacions en la Comunitat Valenciana, que depén del fet que el túnel que uneix l’estació de Chamartín amb Porta d’Atocha puga entrar en funcionament.

Fonts del sector ferroviari han indicat que l’AVE d’Ouigo que unirà Madrid amb València i Alacant té previst començar a operar després de l’estiu, encara que no es descarta que s’avance la seua estrena si es donen les condicions necessàries.

Començaran amb Chamartín

Els trens d’Ouigo només podrien, en aquests moments, operar des de l’estació de Madrid-Chamartín cap a la Comunitat Valenciana. El motiu, segons detalla la companyia en un comunicat, és que els trens funcionen amb el sistema de seguretat estàndard europeu (ERTMS), però el tram que connecta Atocha amb el corredor que va cap a la Comunitat compta amb el sistema de seguretat històric espanyol (LZB) fins a Torrejón de Velasco, “la qual cosa fa impossible” que els trens puguen circular des de Madrid-Porta d’Atocha a València i Alacant.

Necessita el túnel que uneix Chamartín amb Atocha

Per a operar en aquest corredor, Ouigo necessita que la infraestructura que s’ha desenvolupat, el túnel que uneix Chamartín amb Porta d’Atocha i compta amb el sistema ERTMS, estiga en funcionament. El túnel està acabat, però actualment s’estan realitzant unes obres en el seu entorn i a més la seua posada en marxa està pendent de l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF).

A més, encara que la companyia ha iniciat la formació de maquinistes en la ruta fins a València, després haurà de formar-los també en aquest tram, així com acabar d’homologar els trens en aquest túnel.
Per tot això, Ouigo ha explicat que no compta encara amb la data d’entrada en funcionament del túnel, i ha assegurat que està “treballant tot el ràpid que pot” amb Adif, l’AESF i la resta d’actors del sector per a “arribar com més prompte millor fins a València”.

Estem desitjant arribar i poder oferir tots els beneficis que la liberalització porta amb si. Aquests beneficis ja s’estan deixant veure en el corredor entre Madrid i Barcelona, amb baixades de preu de bitllets del 50% de mitjana, nous perfils com a famílies i joves en l’alta velocitat, un augment del trànsit de viatgers del 75% o una major descarbonització del transport, entre altres“, ha indicat la companyia.

Últimes notícies

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.