Ouigo vendrà els primers bitllets del seu AVE ‘low cost’ de Madrid a València

L’AVE ‘low cost’ d’Ouigo que uneix Madrid amb València i Alacant té previst començar a funcionar després de l’estiu. A partir del pròxim 30 de juny es posaran comprar els bitllets, que tindran un preu des dels 9 euros.


Aqueix mateix dia, la companyia anunciarà la data d’inici de les seues operacions en la Comunitat Valenciana, que depén del fet que el túnel que uneix l’estació de Chamartín amb Porta d’Atocha puga entrar en funcionament.

Fonts del sector ferroviari han indicat que l’AVE d’Ouigo que unirà Madrid amb València i Alacant té previst començar a operar després de l’estiu, encara que no es descarta que s’avance la seua estrena si es donen les condicions necessàries.

Començaran amb Chamartín

Els trens d’Ouigo només podrien, en aquests moments, operar des de l’estació de Madrid-Chamartín cap a la Comunitat Valenciana. El motiu, segons detalla la companyia en un comunicat, és que els trens funcionen amb el sistema de seguretat estàndard europeu (ERTMS), però el tram que connecta Atocha amb el corredor que va cap a la Comunitat compta amb el sistema de seguretat històric espanyol (LZB) fins a Torrejón de Velasco, «la qual cosa fa impossible» que els trens puguen circular des de Madrid-Porta d’Atocha a València i Alacant.

Necessita el túnel que uneix Chamartín amb Atocha

Per a operar en aquest corredor, Ouigo necessita que la infraestructura que s’ha desenvolupat, el túnel que uneix Chamartín amb Porta d’Atocha i compta amb el sistema ERTMS, estiga en funcionament. El túnel està acabat, però actualment s’estan realitzant unes obres en el seu entorn i a més la seua posada en marxa està pendent de l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF).

A més, encara que la companyia ha iniciat la formació de maquinistes en la ruta fins a València, després haurà de formar-los també en aquest tram, així com acabar d’homologar els trens en aquest túnel.
Per tot això, Ouigo ha explicat que no compta encara amb la data d’entrada en funcionament del túnel, i ha assegurat que està «treballant tot el ràpid que pot» amb Adif, l’AESF i la resta d’actors del sector per a «arribar com més prompte millor fins a València».

«Estem desitjant arribar i poder oferir tots els beneficis que la liberalització porta amb si. Aquests beneficis ja s’estan deixant veure en el corredor entre Madrid i Barcelona, amb baixades de preu de bitllets del 50% de mitjana, nous perfils com a famílies i joves en l’alta velocitat, un augment del trànsit de viatgers del 75% o una major descarbonització del transport, entre altres«, ha indicat la companyia.

Últimes notícies

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.

El PPCV acusa Diana Morant de deixar sense finançament extra les universitats valencianes

El PPCV assegura que el Ministeri de Diana Morant no ha consignat fons estatals per a cobrir el sobrecost de la LOSU ni el compromís del 1 % del PIB, fet que, segons el partit, agreuja la infrafinançació de les cinc universitats públiques valencianes.

Desallotgen una rave il·legal amb més de 100 persones a la Serra Gelada

La Policia Local de Benidorm ha desmantellat una rave il·legal a l’entorn de La Cruz, al parc natural de la Serra Gelada, on s’havien reunit més de cent persones sense autorització. L’operatiu ha acabat amb denúncies al promotor i a diversos assistents i amb el tancament de l’accés de vehicles.
FILMOTECA D'ESTIU