14.3 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Les tempestes de les últimes hores deixen fortes pedregades i vents

Entre diumenge i dilluns vàries tongades de tempestes

Entre diumenge i dilluns hi ha hagut diverses tempestes | Arxiu

La basca d’estos últims dies ha xocat amb un embossament d’aire fred, fet que ha desencadenat una tongada de tempestes i ventades intenses que, en alguns casos, han fet recordar als temporals de la tardor. Diumenge ja vam tindre el primer plat del canvi de temps amb violents arruixons i dilluns pel matí han anat creixent, encara que, en general, han deixat poca aigua.

 

 

 

Este dilluns, en alguns punts de les muntanyes i litoral de Castelló, és on s’han arreplegat quantitats més destacables de precipitació. Diumenge vam viure una jornada històrica en la capital valenciana, ja que van caure pedres de la grandària d’un cigró, fet que no se veia des de l’any 2007. A més, en el moment de ploure, la temperatura va superar els 38º, cosa que no passava des de feia 4 anys.

 

Algunes pedregades de diumenge van causar danys en persianes i algunes teulades, que van acabar foradades per les grans pedres. Per a les pròximes hores no s’esperen precipitacions amb tanta violència, però tornaran a ser importants en intensitat

 

 

Més de 15 l/m² al llarg de les últimes hores

Quant a les quantitats acumulades, han caigut més de 15 l/m² en pocs minuts allà on les tempestes han sigut més intenses, fregant quasi els 23 l/m² en alguns casos. Estos són els registres de precipitació més importants per al que portem de dilluns:

 

  • Vistabella del Maestrat: 22 l/m2
  • Culla: 19 l/m2
  • Montanejos: 18 l/m2
  • Toràs: 16 l/m2
  • Atzeneta del Maestrat: 15,2 l/m2
  • Catí: 14 l/m2
  • Xodos: 14 l/m2
  • Vistabella del Maestrat: 14 l/m2
  • Borriana: 14 l/m2
  • Vilafranca: 13 l/m2

 

Els aiguats seguiran fins demà amb més sol

Per a la jornada de hui, els aiguats tornaran a aparéixer en qualsevol punt, sobretot en àrees de les muntanyes de Castelló i l’interior de València, però en qualsevol cas no estarà plovent durant tota la vesprada.

 

De cara a demà, s’espera un dia també mogut, però no tant. Al matí es preveuen més moments de sol, sobretot en l’interior. A partir de la vesprada, les nuvolades d’evolució diürna tornaran al nord de Castelló, on pot ploure dèbilment, sense deixar registres significatius. En la resta del territori hi haurà un domini del cel seré i les temperatures en general remuntaran un poc.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.