Per fi arriben les pluges: una borrasca mediterrània podria provocar un canvi radical del temps

El passat cap de setmana, l’últim del mes de febrer i de l’hivern climatològic, va estar marcat per cels nuvolosos i algunes pluges febles que no van bastar per a fer front a la situació de sequera. Març podria portar un nou escenari, tal com afirma Samuel Biener, climatòleg de Meteored  (tiempo.com).

Ahir dilluns, es van produir pluges disperses en la meitat aquest i zones de l’Estret, així com a les illes de major relleu de Canàries. A Galícia els cels es cobriran a mesura que passen les hores, mentre que en la resta de la Península predominarà un temps anticiclònic amb temperatures diürnes majors a les del diumenge.

Les màximes superaran els 20 °C a la vall del Guadalquivir i al voltant de Bilbao, a conseqüència del vent del sud. El vessant mediterrani comptarà amb un ambient més fresc.


Hui, coincidint amb l’inici de la primavera climatològica, un nou front causarà precipitacions a Galícia que s’estendran cap al vessant cantàbric, Altiplà Nord i Alt Ebre. En els arxipèlags també podria ploure.

Les temperatures aniran en augment excepte en el litoral mediterrani, amb un ambient bastant suau i registres superiors als 20 °C a Logronyo i Bilbao. La nit serà freda i hi haurà gelades, de tal manera que la ciutat de Terol podria arribar als -3 °C.


El dimecres arribaran precipitacions al Cantàbric oriental, Pirineus, Aragó i Catalunya, on la cota de neu rondarà els 1500 metres. A més, un nou sistema frontal apareixerà pel nord-oest i propiciarà ruixats a Galícia i el Cantàbric. Les temperatures descendiran de manera brusca en el nord i pujaran en la meitat sud i aquest peninsular.


Canvi dràstic del temps


Durant la jornada del dijous, l’escenari meteorològic podria canviar completament a causa d’un tàlveg polar que se situarà sobre la Península a conseqüència de la pujada de l’anticicló, la qual cosa propiciarà importants precipitacions en diversos punts.


En aqueix mateix dia, les pluges s’estendran de nord-oest a sud-est per tota l’àrea peninsular, sent en forma de neu en punts de muntanya. Al final de la jornada, el tàlveg se situarà sobre el vessant mediterrani, i probablement s’esqueixarà creant una borrasca enfront de les costes de l’est i sud-est, on s’intensificaran les pluges, igual que a Balears. En el centre i nord peninsular les temperatures seguiran en descens.


Segons el model de referència de Meteored (Tiempo.com), la borrasca podria complicar molt la situació meteorològica en l’est i Balears, amb fortes pluges acompanyades de tempesta i neu en punts de muntanya.

Al Cantàbric els ruixats podrien ser igualment persistents, amb nevades en la serralada Cantàbrica. Les temperatures baixaran a la vora del Mediterrani.


Durant el cap de setmana es preveu un ambient variable i inestable, però existeixen incerteses. La baixa del Mediterrani es desplaçarà cap a l’est, però un nou despenge, procedent de l’Atlàntic, podria entrar en escena.

Anuncios

Últimes notícies

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.

El Constitucional admet a tràmit el recurs del Govern contra la Llei Trans valenciana

El Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs del Govern contra diversos articles de la Llei d'Acompanyament 5/2025 que modifiquen la Llei Trans valenciana i ha suspés cautelarment la seua aplicació.

La comissió sobre les VPP d’Alacant ajorna la votació del seu pla de treball

La comissió d'investigació sobre les vivendes de protecció pública a Alacant debat els plans de treball proposats, però posposa la seua votació per a una pròxima sessió després del desacord entre els grups.

El Vila-real encadena dos victòries de lliga seguides a Son Moix

El Vila-real arriba a Son Moix reforçat per dos triomfs consecutius en Lliga davant el Mallorca, dins d'un historial molt igualat en l'estadi balear.