Per fi arriben les pluges: una borrasca mediterrània podria provocar un canvi radical del temps

El passat cap de setmana, l’últim del mes de febrer i de l’hivern climatològic, va estar marcat per cels nuvolosos i algunes pluges febles que no van bastar per a fer front a la situació de sequera. Març podria portar un nou escenari, tal com afirma Samuel Biener, climatòleg de Meteored  (tiempo.com).

Ahir dilluns, es van produir pluges disperses en la meitat aquest i zones de l’Estret, així com a les illes de major relleu de Canàries. A Galícia els cels es cobriran a mesura que passen les hores, mentre que en la resta de la Península predominarà un temps anticiclònic amb temperatures diürnes majors a les del diumenge.

Les màximes superaran els 20 °C a la vall del Guadalquivir i al voltant de Bilbao, a conseqüència del vent del sud. El vessant mediterrani comptarà amb un ambient més fresc.


Hui, coincidint amb l’inici de la primavera climatològica, un nou front causarà precipitacions a Galícia que s’estendran cap al vessant cantàbric, Altiplà Nord i Alt Ebre. En els arxipèlags també podria ploure.

Les temperatures aniran en augment excepte en el litoral mediterrani, amb un ambient bastant suau i registres superiors als 20 °C a Logronyo i Bilbao. La nit serà freda i hi haurà gelades, de tal manera que la ciutat de Terol podria arribar als -3 °C.


El dimecres arribaran precipitacions al Cantàbric oriental, Pirineus, Aragó i Catalunya, on la cota de neu rondarà els 1500 metres. A més, un nou sistema frontal apareixerà pel nord-oest i propiciarà ruixats a Galícia i el Cantàbric. Les temperatures descendiran de manera brusca en el nord i pujaran en la meitat sud i aquest peninsular.


Canvi dràstic del temps


Durant la jornada del dijous, l’escenari meteorològic podria canviar completament a causa d’un tàlveg polar que se situarà sobre la Península a conseqüència de la pujada de l’anticicló, la qual cosa propiciarà importants precipitacions en diversos punts.


En aqueix mateix dia, les pluges s’estendran de nord-oest a sud-est per tota l’àrea peninsular, sent en forma de neu en punts de muntanya. Al final de la jornada, el tàlveg se situarà sobre el vessant mediterrani, i probablement s’esqueixarà creant una borrasca enfront de les costes de l’est i sud-est, on s’intensificaran les pluges, igual que a Balears. En el centre i nord peninsular les temperatures seguiran en descens.


Segons el model de referència de Meteored (Tiempo.com), la borrasca podria complicar molt la situació meteorològica en l’est i Balears, amb fortes pluges acompanyades de tempesta i neu en punts de muntanya.

Al Cantàbric els ruixats podrien ser igualment persistents, amb nevades en la serralada Cantàbrica. Les temperatures baixaran a la vora del Mediterrani.


Durant el cap de setmana es preveu un ambient variable i inestable, però existeixen incerteses. La baixa del Mediterrani es desplaçarà cap a l’est, però un nou despenge, procedent de l’Atlàntic, podria entrar en escena.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.