14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Per fi arriben les pluges: una borrasca mediterrània podria provocar un canvi radical del temps

El passat cap de setmana, l’últim del mes de febrer i de l’hivern climatològic, va estar marcat per cels nuvolosos i algunes pluges febles que no van bastar per a fer front a la situació de sequera. Març podria portar un nou escenari, tal com afirma Samuel Biener, climatòleg de Meteored  (tiempo.com).

Ahir dilluns, es van produir pluges disperses en la meitat aquest i zones de l’Estret, així com a les illes de major relleu de Canàries. A Galícia els cels es cobriran a mesura que passen les hores, mentre que en la resta de la Península predominarà un temps anticiclònic amb temperatures diürnes majors a les del diumenge.

Les màximes superaran els 20 °C a la vall del Guadalquivir i al voltant de Bilbao, a conseqüència del vent del sud. El vessant mediterrani comptarà amb un ambient més fresc.


Hui, coincidint amb l’inici de la primavera climatològica, un nou front causarà precipitacions a Galícia que s’estendran cap al vessant cantàbric, Altiplà Nord i Alt Ebre. En els arxipèlags també podria ploure.

Les temperatures aniran en augment excepte en el litoral mediterrani, amb un ambient bastant suau i registres superiors als 20 °C a Logronyo i Bilbao. La nit serà freda i hi haurà gelades, de tal manera que la ciutat de Terol podria arribar als -3 °C.


El dimecres arribaran precipitacions al Cantàbric oriental, Pirineus, Aragó i Catalunya, on la cota de neu rondarà els 1500 metres. A més, un nou sistema frontal apareixerà pel nord-oest i propiciarà ruixats a Galícia i el Cantàbric. Les temperatures descendiran de manera brusca en el nord i pujaran en la meitat sud i aquest peninsular.


Canvi dràstic del temps


Durant la jornada del dijous, l’escenari meteorològic podria canviar completament a causa d’un tàlveg polar que se situarà sobre la Península a conseqüència de la pujada de l’anticicló, la qual cosa propiciarà importants precipitacions en diversos punts.


En aqueix mateix dia, les pluges s’estendran de nord-oest a sud-est per tota l’àrea peninsular, sent en forma de neu en punts de muntanya. Al final de la jornada, el tàlveg se situarà sobre el vessant mediterrani, i probablement s’esqueixarà creant una borrasca enfront de les costes de l’est i sud-est, on s’intensificaran les pluges, igual que a Balears. En el centre i nord peninsular les temperatures seguiran en descens.


Segons el model de referència de Meteored (Tiempo.com), la borrasca podria complicar molt la situació meteorològica en l’est i Balears, amb fortes pluges acompanyades de tempesta i neu en punts de muntanya.

Al Cantàbric els ruixats podrien ser igualment persistents, amb nevades en la serralada Cantàbrica. Les temperatures baixaran a la vora del Mediterrani.


Durant el cap de setmana es preveu un ambient variable i inestable, però existeixen incerteses. La baixa del Mediterrani es desplaçarà cap a l’est, però un nou despenge, procedent de l’Atlàntic, podria entrar en escena.

Últimes notícies

València suspén la mascletà de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz

L'Ajuntament de València ha anunciat la suspensió de la mascletà prevista per al dijous de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz. Es mantenen la missa i la processó entre les 11.30 i les 13.30, amb eixida a la Porta dels Ferros i retorn a la Catedral.

Compromís i PSPV exigixen a Catalá el cessament immediat de Cecilia Herrero després de l’informe de la Fiscalia

Compromís i PSPV han reclamat a María José Catalá el cessament i l'expulsió de l'edil de Vox després de conéixer-se que la Fiscalia sol·licita tres anys de presó per missatges racistes i homòfobs. L'oposició ha responsabilitzat a l'alcaldessa de mantindre-la en el govern i ha redoblat la pressió política.

Detingut a València després d’una persecució un jove buscat per maltractaments habituals

La Policia Nacional ha detingut a València a un jove de 21 anys després de fugir a la carrera, travessar l'autovia i quedar suspés d'un pont. Tenia una requisitòria per maltractaments habituals i va ser arrestat per resistència i desobediència; el patinet que portava va ser confiscat en presentar el número de sèrie esquinçat.

Les Falles de Gandia generen 40,38 milions d’impacte econòmic i 377 ocupacions

Un estudi de la Universitat de València calcula un impacte total de 40,38 milions, 14,85 milions de PIB i 377 ocupacions equivalents a jornada completa. L'informe confirma a les Falles com a motor econòmic local, a més del seu valor cultural.

Com triar correctament recanvis d’automòbil: la precisió de recanvis cotxe per matricula i la selecció per VIN

Substituir peces del cotxe és fàcil amb el codi VIN. Aprèn a cercar recanvis amb exactitud i evitar errors comuns.

Els bombers mobilitzen llevaneus per la nevada a l’interior nord de Castelló

El Consorci Provincial ha mobilitzat una dotació i dos unitats forestals amb equips llevaneu-saler per a actuar entre Torremiró i Fredes davant la nevada. Aemet manté avisos per neu a l'interior i temporal marítim en la costa.

Set detinguts per robatori de coure en polígons de la Vall d’Albaida valorat en 231.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a set persones per una sèrie de robatoris de cablejat a Montaverner, L'Olleria i Ontinyent, amb un perjuí de 231.000 euros. Se'ls atribuïxen cinc delictes de robatori amb força i un de pertinença a organització criminal.

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.