Per fi arriben les pluges: una borrasca mediterrània podria provocar un canvi radical del temps

El passat cap de setmana, l’últim del mes de febrer i de l’hivern climatològic, va estar marcat per cels nuvolosos i algunes pluges febles que no van bastar per a fer front a la situació de sequera. Març podria portar un nou escenari, tal com afirma Samuel Biener, climatòleg de Meteored  (tiempo.com).

Ahir dilluns, es van produir pluges disperses en la meitat aquest i zones de l’Estret, així com a les illes de major relleu de Canàries. A Galícia els cels es cobriran a mesura que passen les hores, mentre que en la resta de la Península predominarà un temps anticiclònic amb temperatures diürnes majors a les del diumenge.

Les màximes superaran els 20 °C a la vall del Guadalquivir i al voltant de Bilbao, a conseqüència del vent del sud. El vessant mediterrani comptarà amb un ambient més fresc.


Hui, coincidint amb l’inici de la primavera climatològica, un nou front causarà precipitacions a Galícia que s’estendran cap al vessant cantàbric, Altiplà Nord i Alt Ebre. En els arxipèlags també podria ploure.

Les temperatures aniran en augment excepte en el litoral mediterrani, amb un ambient bastant suau i registres superiors als 20 °C a Logronyo i Bilbao. La nit serà freda i hi haurà gelades, de tal manera que la ciutat de Terol podria arribar als -3 °C.


El dimecres arribaran precipitacions al Cantàbric oriental, Pirineus, Aragó i Catalunya, on la cota de neu rondarà els 1500 metres. A més, un nou sistema frontal apareixerà pel nord-oest i propiciarà ruixats a Galícia i el Cantàbric. Les temperatures descendiran de manera brusca en el nord i pujaran en la meitat sud i aquest peninsular.


Canvi dràstic del temps


Durant la jornada del dijous, l’escenari meteorològic podria canviar completament a causa d’un tàlveg polar que se situarà sobre la Península a conseqüència de la pujada de l’anticicló, la qual cosa propiciarà importants precipitacions en diversos punts.


En aqueix mateix dia, les pluges s’estendran de nord-oest a sud-est per tota l’àrea peninsular, sent en forma de neu en punts de muntanya. Al final de la jornada, el tàlveg se situarà sobre el vessant mediterrani, i probablement s’esqueixarà creant una borrasca enfront de les costes de l’est i sud-est, on s’intensificaran les pluges, igual que a Balears. En el centre i nord peninsular les temperatures seguiran en descens.


Segons el model de referència de Meteored (Tiempo.com), la borrasca podria complicar molt la situació meteorològica en l’est i Balears, amb fortes pluges acompanyades de tempesta i neu en punts de muntanya.

Al Cantàbric els ruixats podrien ser igualment persistents, amb nevades en la serralada Cantàbrica. Les temperatures baixaran a la vora del Mediterrani.


Durant el cap de setmana es preveu un ambient variable i inestable, però existeixen incerteses. La baixa del Mediterrani es desplaçarà cap a l’est, però un nou despenge, procedent de l’Atlàntic, podria entrar en escena.

Últimes notícies

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 27,7 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb una mínima de 27,7 graus a Benidorm i valors per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis, inclosa la ciutat de València.

Aemet activa avís groc per calor extrema a l’interior de València fins a 38 graus

Aemet ha activat l’avís groc este dilluns a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus i eleva a taronja el risc per calor dimecres, quan es podrien assolir 40 graus en punts de València i l’interior d’Alacant.

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.