61 M/€ en pèrdues al camp ahir per la pedra a les províncies de València i Alacant

La Unió de Llauradors informa en una primera avaluació que les tempestes de pedra d’ahir han afectat a més de 6.500 hectàrees de cultiu a les províncies de València i Alacant, sobretot a les comarques de la Costera (Font de la Figuera) i la Vall d’Albaida (Fontanars) en la primera i en l’Alt Vinalopó (Villena, Beneixama i Camp de Mirra) en el cas de la segona.

També s’observen danys en les localitats de Montaverner i Alfarrasí a la Vall d’Albaida, el Comtat (Cocentaina i Muro) o l’Alcoià (Banyeres). Altres zones afectades són la comarca d’Utiel-Requena, fonamentalment en la localitat de Camporrobles.

El cultiu més afectat per la pedra caiguda ahir és el del raïm de vinificació amb el 35% dels danys, seguit per l’olivar amb el 29%, l’ametler amb el 21%, cereals amb el 13% i ja amb quantitats bastant més baixes la fruita d’estiu (cireres, albercocs, bresquilla, pruneres) o caqui.

A part d’aquests danys directes existeix preocupació perquè les pluges persistents impedeixen les tasques de recol·lecció d’algunes produccions i també les tasques agrícoles diàries en el camp.

Les pluges persistents, les gelades i, ara la pedra, deixen una elevada xifra de pèrdues en poc més de dos mesos que caldria compensar per part de les Administracions. La Unió ja va estimar la xifra de pèrdues per les pluges persistents i gelades en més de 61 milions d’euros i ara amb aquest nou episodi de tempestes amb pedra la suma quan concloga resultarà molt més elevada.

La Unió reclama una sèrie d’ajudes per a les persones afectades per tot aquest episodi d’adversitats climàtiques, primer pluges persistents, després gelades i ara pedra, com la concessió d’ajudes directes, el repartiment gratuït de producte fungicida cicatritzant, reduccions fiscals, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

La pujada dels costos de producció que pateixen els productors obliga al fet que les diferents Administracions donen complida resposta a tots aquests sinistres climatològics que es venen arrossegant.

Últimes notícies

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.