16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Un periodista revela com van ser les últimes hores de l’ertzaina que va morir a San Mamés

Imagen del ertzainza tirado en el suelo.

Imatge de l’ertzaina estirat a terra. | EFE

Un periodista de ‘El Correo’ va parlar amb Inocencio, l’home de l’Ertzaintza que va perdre la vida al partit entre l’Athletic de Bilbao i l’Spartak de Moscú, abans que este morirà. Se’l va trobar fent guàrdia, cansat de totes les hores que portava treballant: «Ja veus, ací estic, ficat mil hores a la furgoneta. Estic saturat. Per sort, tan prompte com acabe me’n vaig cap a casa i descanse tota la setmana que ve».

 

Inocencio esperava poder tornar a casa per estar amb el seu fill de 19 anys i la seva filla de 16, però l’esperança que tenia en arribar i poder descansar es va fondre entre el seu uniforme negre i vermell. Tot i el cansament, estava vivint una jornada tranquil·la a la plaça de Moyúa de Bilbao. Fins i tot, li va dir al periodista que tenien molt ben preparada la manifestació.

 

«El pobre comentava bromejant que segurament anava a ser més perillosa la manifestació dels jubilats perquè no l’havien preparat, tan sols s’havien entrenat per intervenir en aquesta», va detallar l’informador. La història es va revertir quan van produir-se els altercats entres els ultres russos i els de l’Athletic, ja que van causar la mort del policia.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.