Un periodista revela com van ser les últimes hores de l’ertzaina que va morir a San Mamés

Imagen del ertzainza tirado en el suelo.

Imatge de l’ertzaina estirat a terra. | EFE

Un periodista de ‘El Correo’ va parlar amb Inocencio, l’home de l’Ertzaintza que va perdre la vida al partit entre l’Athletic de Bilbao i l’Spartak de Moscú, abans que este morirà. Se’l va trobar fent guàrdia, cansat de totes les hores que portava treballant: «Ja veus, ací estic, ficat mil hores a la furgoneta. Estic saturat. Per sort, tan prompte com acabe me’n vaig cap a casa i descanse tota la setmana que ve».

 

Inocencio esperava poder tornar a casa per estar amb el seu fill de 19 anys i la seva filla de 16, però l’esperança que tenia en arribar i poder descansar es va fondre entre el seu uniforme negre i vermell. Tot i el cansament, estava vivint una jornada tranquil·la a la plaça de Moyúa de Bilbao. Fins i tot, li va dir al periodista que tenien molt ben preparada la manifestació.

 

«El pobre comentava bromejant que segurament anava a ser més perillosa la manifestació dels jubilats perquè no l’havien preparat, tan sols s’havien entrenat per intervenir en aquesta», va detallar l’informador. La història es va revertir quan van produir-se els altercats entres els ultres russos i els de l’Athletic, ja que van causar la mort del policia.

Últimes notícies

Tres detinguts per raptar i atracar una dona de 79 anys a València amb el mètode del tocomotxo

La Guàrdia Civil ha detingut en dos municipis de Toledo tres sospitosos d’atraure una dona major a València amb el mètode del tocomotxo, raptar-la i obligar-la a entregar uns 50.000 euros en joies i diners.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

L’Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja a l’interior de la província de València per temperatures màximes de fins a 40 graus, en plena quarta onada de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

La ciència guia l’extinció dels grans incendis de Castelló, Madrid, Toledo i Àvila

Un equip del CSIC assessora en temps real sobre vent i zones cremades en els incendis de La Vall d'Uixò, Madrid, Toledo i Àvila per a millorar l’estratègia d’extinció.

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.
FILMOTECA D'ESTIU